  • 1. Data: 2018-09-05 11:44:14
    Temat: Pamiec do i7 QuadCore
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Core i7 Q820 @1,73 GHz (1733 MHz), na MoBo są 4 gniazda na pamięci (dwa pod
    klawiaturą i dwa od spodu lapka).
    Lepiej dać 4 moduły pamięci po 4GB = 16GB, czy dwa moduły po 8GB = 16GB?
    Wydaje sie, że i cenowo i technicznie to 2x8GB - jakiś minus?

  • 2. Data: 2018-09-05 14:16:42
    Temat: Re: Pamiec do i7 QuadCore
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Sep 2018 11:44:14 +0200
    doszła do mnie wiadomość <pmo8fv$ujg$1@node2.news.atman.pl>
    od ń <ń@ń.ń> :

    Ja bym dał 2x8 GiB.

  • 3. Data: 2018-09-05 15:39:44
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 05.09.2018 o 11:44, ń pisze:
> [...]
    > Lepiej dać 4 moduły pamięci po 4GB = 16GB, czy dwa moduły po 8GB = 16GB?
    > Wydaje sie, że i cenowo i technicznie to 2x8GB - jakiś minus?

    A w instrukcji płyty jak napisali? Generalnie lepiej mieć 2x8, bo
    zostają 2 sloty wolne, ale może nie będzie można ich użyć w tej
    konfiguracji, różne płyty główne mają różnie.

  • 4. Data: 2018-09-05 16:43:43
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 5 Sep 2018 15:39:44 +0200, BQB wrote:

    klawiaturą i dwa od spodu lapka).

    > A w instrukcji płyty jak napisali? Generalnie lepiej mieć 2x8, bo
    > zostają 2 sloty wolne, ale może nie będzie można ich użyć w tej
    > konfiguracji, różne płyty główne mają różnie.

    To zależy gównie od tego czy kontroler pamięci jest dwu czy czterokanałowy.
    W zwykłych, domowych komputerach jest dwukanałowy, więc nie wykorzysta
    czterech modułów. Gdyby był czterokanałowy to dwa moduły byłyby wąskim
    gardłem.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2018-09-05 22:50:44
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 05 Sep 2018 14:16:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <6...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Sep 2018 11:44:14 +0200
> [...]

    W specyfikacji proca widzę max 8 GiB, sprawdź dokładnie, bo jeśli to
    ten proc, to nici z 16 GiB.
    https://ark.intel.com/pl/products/43124/Intel-Core-i
    7-820QM-Processor-8M-Cache-1_73-GHz

  • 6. Data: 2018-09-06 00:07:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 22:50, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    Sorry, że nie na temat.
    Czy to nie Ty montowałeś mi glowicę do kanałów w telewizorze Beko?
    Oczywiście dobry jeszcze telewizor po latach sprzedałam i kupiłam inny.
    Jak to Ty to cenię Cie jako fachowca.
    Teraz mam problem. Prawie nie używany (chociaż ma trochę latek)
    magnetowid wciąga mi taśmę i zatrzymuje sie. Przez to zmarnowałam sporo
    dobrych kaset. Pozyczyłam kiedyś parę kaset swojej siostrze, a ona miała
    prawdopodobnie felerny magnetowid i zniszczył mi moje taśmy, więc pewnie
    dlatego mój magnetowid od czasu jak wzięłam od niej swoje kasety nie
    chce odtwarzać, taśma się blokuje, magnetowid sie zatrzymuje,
    Żebym to ja potrafiła sama naprawić, albo znalazła gdzieś w internecie
    jak naprawić tą usterkę to pewnie bym naprawiła. Szkoda takiego dobrego
    (przedtem) magnetowidu się pozbywać. Cały czas stoi na półce i kasety
    ważne mam (jedna z pogrzebu z honorami mojego brata ciotecznego).
    Masz oryginalne imię, mało kto ma i pomyślałam, że to Ty.
    Pozdrawiam.

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-09-06 08:36:30
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 6 Sep 2018 00:07:27 +0200, Animka wrote:

> [...]
    > ważne mam (jedna z pogrzebu z honorami mojego brata ciotecznego).
    > Masz oryginalne imię, mało kto ma i pomyślałam, że to Ty.

    E, to raczej Olaf Lubaszenko naprawiał, on siedzi w tej branży. Ewentalnie
    Olaf Defiglasoff, choć on bardziej sprzęt audio preferuje.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 8. Data: 2018-09-06 09:23:10
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dane z instrukcji z dnia wypuszczenia kompa na rynek są częściowo nieaktualne,
    później pojawiają się nowe sterowniki i nowsze elementy.
    Obecnie wg BIOS są 4 kości Samsunga po 2 GB każda.
    Obiło mi się o uszy, że 2x8 pracuje szybciej niż 4x4, ale właśnie o potwierdzenie
    tego pytam.
    Chyba wszystko wskazuje na 2x8, ale może jest jakiś minus?
    Inna sprawa, co nam da zwiększenie pamięci z 8 GB na 16 GB, poza poczuciem dłuższego
    ;-)
    Czy zwiększy zużycie prądu? To ważny parametr dla lapka. A może zmniejszy (2 kości po
    8 GB zamiast 4 kości po 2 GB)?

    -----

  • 9. Data: 2018-09-06 12:20:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Patrzę tu:
    http://forum.notebookreview.com/threads/8740w-benchi
    ng-specs-thread.533278/page-4#post-7150339

    -----

  • 10. Data: 2018-09-15 05:45:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.09.2018 o 09:23, ń pisze:
    > Inna sprawa, co nam da zwiększenie pamięci z 8 GB na 16 GB, poza poczuciem
    dłuższego;-)

    Mnie w domu wystarcza mniej niż masz obecnie, to co Ci daje 8GB poza
    poczuciem dłuższego? Jak widzisz nie mierz wszystkiego swoją miarą. W
    pracy na stacji mam więcej niż chcesz dołożyć i często wychodzi na "styk".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz