  • 11. Data: 2011-04-25 23:48:57
    Temat: Re: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 15:18:32 +0200, leon napisał(a):

    > Też tak kiedyś myślałem. Mam podkreconego o 30% procka, ktory wydajność
    > mogl osiągnąc 4x droższego.
    > Później się przekonałem iż 95% czasu procek się nudzi i obniża
    > taktowanie, a w niektórych płytach wyłącza część faz zasilania.

    Nie wiesz do czego on używa komputera, może mu mocy CPU potrzeba. Jeśli
    pracuje na jakichś dużych projektach 3D czy coś, i CPU jest 100% zajęte
    przez długi czas, to skrócenie czasu oczekiwania na rezultat o 30% to
    bardzo dużo. W pracy biurowej - to można sobie wręcz zjechać procka do
    minimalnej dopuszczalnej wartości, po co ma prąd żreć.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2011-04-26 11:58:42
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > No to mnie zmartwiliscie troche... Na necie raczej chwlaona byla ta plyta
    > za OC... być moze to ta konkretna płyta byla jakas felerna. Ta moja to
    > wersja deluxe... No ale jak zloze do kupy to sie okaze co jest warta i
    > postaram sie opowiedziec w tym watku jak poszło :)
    >
    > L.
    poczytaj http://bit.ly/fAlbUe
    w co 3 wyniku widać jak masowo ludzie mają problemy z tą płytą. Asus odwalił
    kiszkę. Niestety z Gigabyte na P45 i DDR3 też zdarzają się problemy tam
    jednak pomaga podniesienie napięcia o 0.1 V i ustawienie luźniejszych
    timingów np 9 zamiast 8. W Asusie kombinowałem z timingami i napięciami na
    wszelakie możliwe sposoby bezskutecznie wyszło na to, że jedyna stabilna
    praca możliwa jest tylko z 1 modułem.

  • 13. Data: 2011-04-26 12:12:16
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Trzeba kupować takie pamięci, jakie są wymienione w książeczce (manual)
    > do płyty głównej. Sam mam płytę ASUS M4A87TD/USB3 i dwie kości Samsunga
    > 1333 MHz po 2 GB. Zamierzam dokupić kolejne dwie kości, na pewno będą one
    > z takiej samej serii Samsung, choćby miały być droższe. Gwarantuje mi to,
    > że będą ze sobą współpracować.

    no niestety Asus jest pod tym względem bardzo wrażliwy (zwłaszcza DDR3).
    Gigabyte czy MSI łykają co popadnie a Asus stroi fochy. Najgorsze jest to,
    że kupienie pamięci z listy QVL graniczy niemalże z cudem. Osobiście stosuję
    Kingstony bo nie sprawiają zbytnich problemów.

  • 14. Data: 2011-04-27 23:42:02
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no niestety Asus jest pod tym względem bardzo wrażliwy (zwłaszcza DDR3).
    > Gigabyte czy MSI łykają co popadnie a Asus stroi fochy.

    Hmm, na Asusie 785 zasadziłem zwykłego Goodrama 1333 i chodzi bez problemów
    (na 1333 oczywiście, bios fabryczny).

    > Najgorsze jest to, że kupienie pamięci z listy QVL graniczy niemalże z
    > cudem.

    Na to już wogóle nigdy nie patrzyłem.

    > Osobiście stosuję Kingstony bo nie sprawiają zbytnich problemów.

    Tak samo Goodramy.

  • 15. Data: 2011-05-07 16:50:41
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > WItam,
    > Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz
    > CL9. Wybór padł na takie coś :
    > http://www.compsource.com/pn/AX3U2000GB2G9DG2/A-Data
    _3377/
    > problem w tym, że tam piszą, że pamięć zaprojektowano dla P55 H55 X58. Czy
    > to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta
    > oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na
    > żadnej liście referencyjnej Asusa...
    >
    > L.

    Ok. Pamięci dzialają w dual chanel, ale rzeczywiscie 2000 CL9 coś nie za
    bardzo chce zadziałać, no albo ja sie nie znam, bo nie jestem ześwirowanym
    overclockerem ;) Nie bawiłem sięw podnoszenie napięć pamięci. Da się za to
    1700 CL7 przy standardowycm taktowaniu proca i 1660 CL8 przy C2D E8400
    3000@4600. Ale to ostatnie to eksperymenatalnie, komp wstaje, ale w
    spoczynku temperatura idzie do 65 stopni (płyta sama ustawia wtedy napięcie
    dla proca ok. 1,4V). W stresie byłaby 30 stopni wyższa i tu potrzebne byłoby
    chłodzenie lepsze niż ten mój boxowy cooler który akurat mam w komplecie ;)
    Jako ciekawostke powiem, że z braku jeszcze karty graficznej włożyłem w
    gniazdo PCI jakąś 14 letnią z epoki S3 Trio jaką miałem pod ręką i... działa
    :)))

    L.