  • 1. Data: 2009-03-28 12:54:21
    Temat: Panasonic G1 - rozmiar i proporcje wizjera
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Jak w temacie. Jaki jest rozmiar wizjera. W specyfikacji na stronie
    Panasonica jest "Powiększenie - koło 1,4x/0,7x (odpowiednik w aparacie
    małobrazkowym 35 mm) ostrość od 50 mm do nieskończoności; -1,0 m-1". Jak to
    rozumieć? W APS-C jestem w stanie to sobie jakoś policzyć ale tu się
    pogubiłem. Drugie pytanie to jakie ma proporcje? Takie jak LCD czyli 3:2 czy
    4:3 ? Jakby się komuś chciało to mógłby podać w mm a x b.
    Dzięki za odp.

  • 2. Data: 2009-03-28 12:59:33
    Temat: Re: Panasonic G1 - rozmiar i proporcje wizjera
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Agent wrote:
    > Jak w temacie. Jaki jest rozmiar wizjera.

    Duży. Tak duży jak w porządnym FF. WYdaje mi się, że większy niż Nikonie
    D3 (który w sumie nie zrobił na mnie wrażenia. Spodziewałem się czegoś
    bardziej spektakularnego po FF).

    > pogubiłem. Drugie pytanie to jakie ma proporcje? Takie jak LCD czyli 3:2
    > czy 4:3 ? Jakby się komuś chciało to mógłby podać w mm a x b.

    O wizjerze i jego proporcjach, tak samo jak o LCD, pamiętam, pisano w
    testach tego aparatu. Tam możesz sprawdzić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 3. Data: 2009-03-28 13:00:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał
> [...]
    > Panasonica jest "Powiększenie - koło 1,4x/0,7x (odpowiednik w aparacie
    > małobrazkowym 35 mm) ostrość od 50 mm do nieskończoności; -1,0 m-1". Jak

    Panasonic podaje jakieś pierdoły.

    > W APS-C jestem w stanie to sobie jakoś policzyć ale tu się pogubiłem.
    > Drugie pytanie to jakie ma proporcje? Takie jak LCD czyli 3:2 czy 4:3 ?

    Proporcje wizjera są 4:3

    > Jakby się komuś chciało to mógłby podać w mm a x b.

    Ale rozmiar czego ?
    Lepiej idź do jakiegoś MM i każ odpalić, najlepiej zobaczyć to samemu.

    adam

  • 4. Data: 2009-03-28 13:10:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49ce1f4a$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "Agent" napisał
    >
    > Panasonic podaje jakieś pierdoły.

    > Proporcje wizjera są 4:3

    Właśnie doczytałem na dpreview "Interestingly the screen and viewfinder are
    both 3:2 aspect ratio "
    TO jak w końcu?

    > Ale rozmiar czego ?
    > Lepiej idź do jakiegoś MM i każ odpalić, najlepiej zobaczyć to samemu.

    Rozmiar wizjera. Można chyba podać rozmiar w mm,co? W MM byłem dziś ale był
    nieodpalony ale nie pytałem obsługi o nic.

  • 5. Data: 2009-03-28 13:14:27
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Agent wrote:
    > Rozmiar wizjera. Można chyba podać rozmiar w mm,co? W MM byłem dziś ale
    > był nieodpalony ale nie pytałem obsługi o nic.

    No można, ale nic ci to nie powie, bo jest jeszcze układ optyczny.
    Lepiej byłoby podać rozmiar kątowy wizjera, a nie w mm.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 6. Data: 2009-03-28 13:16:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Pawel W." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No można, ale nic ci to nie powie, bo jest jeszcze układ optyczny. Lepiej
    > byłoby podać rozmiar kątowy wizjera, a nie w mm.

    Chodzi Ci o regulacje dioptrii?

  • 7. Data: 2009-03-28 13:20:16
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Agent wrote:

    > Użytkownik "Pawel W." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi Ci o regulacje dioptrii?

    A tobie o co chodzi? Bo myślałem, że o rozmiar wizjera? Ta optyka, co
    siedzi w wizjerze nie została tam wstawiona w celu regulacji dioptrii.
    Regulację dioptrii masz jakby w komplecie. Chodzi mi o rozmiar kątowy
    wizjera, czyli np. porównanie do kartki A4 - w jednym aparacie będzie
    tych samych rozmiarów kątowych, co kartka trzymana w wyciągniętej ręce,
    a w innym - kartka trzymana przez kogoś stojącego 3 metry dalej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 8. Data: 2009-03-28 13:21:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał

    > Właśnie doczytałem na dpreview "Interestingly the screen and viewfinder
    > are both 3:2 aspect ratio "
    > TO jak w końcu?

    No faktycznie interestingly - mój ma 4:3 ; )
    Może mieli włączony inny tryb wyświetlania obrazu w wizjerze i nie
    kombinowali bo bali się że popsują ; ))))

    > Rozmiar wizjera. Można chyba podać rozmiar w mm,co?

    OK, więc okienko ma circa 10 x 12 mm.

    > W MM byłem dziś ale był nieodpalony ale nie pytałem obsługi o nic.

    Ja tez nie pytałem ale przylazł jakiś gościu to kazałem mu skoczyć po
    baterię ; )

    adam

  • 9. Data: 2009-03-28 13:30:52
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No faktycznie interestingly - mój ma 4:3 ; )

    Ale LCD na szczescie 2/3 ;)

    > Może mieli włączony inny tryb wyświetlania obrazu w wizjerze i nie
    > kombinowali bo bali się że popsują ; ))))

    > OK, więc okienko ma circa 10 x 12 mm.

    Hehe ciekawe jaki wniosek wyciagnie z tego pytajacy ;)

  • 10. Data: 2009-03-28 13:40:50
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ale LCD na szczescie 2/3 ;)

    > Hehe ciekawe jaki wniosek wyciagnie z tego pytajacy ;)

    Pytający po Waszych odpowiedziach i jego przeciętnej wiedzy na temat foto
    nic już nie wie :) A w zasadzie wie że jest duży :)