  • 1. Data: 2016-05-14 12:51:57
    Temat: Parkingi
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Eksperymentują z geometrią, by zmieścić najwięcej pojazdów :)
    Trafi się większy samochód i rozsynchronizuje precyzyjny rozstaw.
    http://1.bp.blogspot.com/-FCAcGx4LtqA/TwjiAPst_JI/AA
    AAAAAANgY/-cw9l5ygU74/s1600/08PARKING-articleLarge.j
    pg
    https://drscdn.500px.org/photo/40862388/m=2048_k=1_a
    =1/663c4efbe4687b1a5c4b59b156df1075

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-05-14 17:24:12
    Od: 4...@g...com

    W Polsce sie tak nie da bo co piaty glupi chuj bedzie stawal jak do dojenia.

  • 3. Data: 2016-05-16 19:23:27
    Temat: Re: Parkingi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Eksperymentują z geometrią, by zmieścić najwięcej pojazdów :)
    >Trafi się większy samochód i rozsynchronizuje precyzyjny rozstaw.

    Albo i nie - wystarczy sie dopasowac do wiekszych :-)

    >http://1.bp.blogspot.com/-FCAcGx4LtqA/TwjiAPst_JI/A
    AAAAAAANgY/-cw9l5ygU74/s1600/08PARKING-articleLarge.
> [...]

    Ten drugi to mi kiedys chodzil po glowie.
    Ciekaw jestem, czy faktycznie lepszy - zysk jesli jest, to na
    szerokosci srodkowej drogi i promieniu skretu ..
    No, wypada zalozyc, ze skoro sie ktos tak wysilil, to zysk jednak
    jest.

    J.

  • 4. Data: 2016-05-17 05:04:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-16 o 19:23, J.F. pisze:

    =1/663c4efbe4687b1a5c4b59b156df1075

    > Ten drugi to mi kiedys chodzil po glowie.
    > Ciekaw jestem, czy faktycznie lepszy - zysk jesli jest, to na szerokosci
    > srodkowej drogi i promieniu skretu ..

    Można to chyba policzyć?
    Zwłaszcza czy jest jakiś optymalny kąt różny niż 45 stopni?

    > No, wypada zalozyc, ze skoro sie ktos tak wysilil, to zysk jednak jest.

    Ten drugi jest podobno stosowany jako parking fabryczny
    do jednakowych marek samochodów.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-05-17 15:47:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 05:04:51 UTC+2 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Zwłaszcza czy jest jakiś optymalny kąt różny niż 45 stopni?

    > Ten drugi jest podobno stosowany jako parking fabryczny

    W miejscach gdzie nie trzeba otwierać wszystkich drzwi samochodu ani mieć dostępu do
    samochodu w środku rzędu (np. parking w pracy w miejscach gdzie wszyscy przychodza i
    wychodzą o tej samej godzinie) zdarza się że ludzie stawiają samochody ciasno jeden
    przy drugim. Zostawiasz na luzie bez hamulca, jak nagle ktoś musi awaryjnie gdzieś
    pędzić (np. dziecko w szkole narozrabiało) to od biedy może go popchnąć półtora metra
    do przodu, żeby dało się otworzyć drzwi i wsiąść. No ale to występuje w kulturach
    gdzie ludzie potrafią się dogadać, czyli rzadko w Europie. Albo tam gdzie nie ma komu
    się dogadywać, bo jest pan parkingowy który sam ustawia samochody (parkingi
    lotniskowe, hotele)
    tiny.pl/grcxd
    tiny.pl/grcx5

  • 6. Data: 2016-05-17 20:30:48
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > przychodza i wychodzą o tej samej godzinie) zdarza się że ludzie
    > stawiają samochody ciasno jeden przy drugim.

    Czasem wystarczy kartka z numerem telefonu za szybą.

    A tak przy okazji - czy są jakieś normy na wymiary ,,standardowego
    miejsca parkowania"?

    U mnie na osiedlu jest sobie parking. Nie było żadnych linii i wszyscy
    parkowali mniej więcej jeden obok drugiego. Potem komuś przyszło do łba
    narysować linie. Ale miejsca parkowania są zbyt wąskie. W efekcie
    parking stracił 20% pojemności.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2016-05-17 20:32:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Grzexs wrote:

> [...]
    > parkowali mniej więcej jeden obok drugiego. Potem komuś przyszło do łba
    > narysować linie. Ale miejsca parkowania są zbyt wąskie. W efekcie

    <http://www.arslege.pl/szerokosc-stanowisk-miejsc-po
    stojowych-dla-samochodow-osobowych/k218/a23168/>
    <http://www1.up.poznan.pl/imksig/wp-content/uploads/
    2014/06/Publikacje2011/2A-2011pdf.pdf>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2016-05-17 22:03:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Robert Tomasik wrote:

    stojowych-dla-samochodow-osobowych/k218/a23168/>
    2014/06/Publikacje2011/2A-2011pdf.pdf>

    > To tak przy okazji. Ze szkoły pamiętam, że w garażach podziemnych
    > samochody powinny być parkowane przodem do ścian, a tyłem do
    > "korytarza". Chodzi o spaliny. Widział ktoś stosowny przepis?

    w podziemnych to nie widziałem.
    było coś takiego odnośnie parkowanie koło bloków

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2016-05-17 22:05:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

  • 10. Data: 2016-05-17 22:21:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 20:30:48 UTC+2 użytkownik Grzexs napisał:
    > Czasem wystarczy kartka z numerem telefonu za szybą.

    W Korei to norma. Każdy samochód ma za szybą numer telefonu. Policja najpierw dzwoni
    na ten numer, dopiero jak nikt nie odbiera to woła lawetę żeby zholowała. A jak się
    dodzwonią to tylko powiedzą żeby zabierać samochód, bo na przykład stoi na przejściu
    (standard) albo blokuje skrzyżowanie, rondo itd. Samochody robi się łatwiej niż
    parkingi :-)