  • 1. Data: 2012-09-12 19:35:07
    Temat: Parkowanie roweru na parkingu
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dziś miałem małą pyskówką z pewną panią, która zaparkowała na parkingu
    przed bankiem rower zajmując całe jedno miejsce. Na zwróconą uwagę, żeby
    go przestawiła na chodnik powiedziała, że to też jest parking dla
    rowerów. Rozumiem, że kobiety miewają raz w miesiącu dni, kiedy są
    złośliwe, ale chciałbym wiedzieć, jak to jest z punktu widzenia przepisów. '
    Jacek

  • 2. Data: 2012-09-12 19:40:51
    Temat: Re: Parkowanie roweru na parkingu
    Od: <1...@1...invalid>

    Jacek w <news:5050c7cc$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    > rowerów. Rozumiem, że kobiety miewają raz w miesiącu dni, kiedy są
    > złośliwe, ale chciałbym wiedzieć, jak to jest z punktu widzenia przepisów. '

    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz
    maszynę lub urządzenie do tego przystosowane,

    47) rower - pojazd

    § 52. 1.Znak D-18 "parking" oznacza miejsce przeznaczone na postój pojazdów
    (zespołów pojazdów), z wyjątkiem przyczep kempingowych; umieszczona pod
    znakiem tabliczka T-23e oznacza, że na parkingu jest dopuszczony także
    postój przyczep kempingowych.

    HTH

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2012-09-13 00:15:46
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ...Rozumiem, że kobiety miewają raz w miesiącu dni, kiedy są złośliwe, ale
    > chciałbym wiedzieć, jak to jest z punktu widzenia przepisów. '

    Młody jeszcze jesteś :) Raz w miesiącu!!! Kiedy to było?
    W pewnym wieku to jest stała wartość :(

    Szymon
    sfrustrowany :)

  • 4. Data: 2012-09-13 15:26:20
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-09-12 19:35, Jacek pisze:

> [...]
    > przed bankiem rower zajmując całe jedno miejsce. Na zwróconą uwagę, żeby
    > go przestawiła na chodnik powiedziała, że to też jest parking dla

    Przeprosiłeś ją i ładnie poprosiłeś aby przestawiła? Czy jakich słów
    użyłeś? Bo czasem mnie zastanawia ta złośliwość ludzi. Zaparkowała rower
    na parkingu, a mogła normalnie postawić na chodniku i wszyscy byliby
    zadowoleni...

  • 5. Data: 2012-09-13 18:13:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-09-12 19:35, Jacek wrote:
> [...]
    > rowerów. Rozumiem, że kobiety miewają raz w miesiącu dni, kiedy są
    > złośliwe, ale chciałbym wiedzieć, jak to jest z punktu widzenia

    Normalnie, wolno jej. Jest wiele sposobów, żeby utrudnić życie innym
    zgodnie z przepisami, wiele żeby ułatwić nawet je łamiąc. Ona wykazała
    się głupotą lub egoizmem. My nie znamy przebiegu zwrócenia uwagi, wiec
    nie wiemy czy wykazałeś się kulturą, czy wręcz przeciwnie. Obie opcje są
    prawnie dopuszczalne;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2012-09-13 18:46:40
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-13 18:13, Shrek pisze:

    My nie znamy przebiegu zwrócenia uwagi, wiec
    > nie wiemy czy wykazałeś się kulturą, czy wręcz przeciwnie. Obie opcje są
    > prawnie dopuszczalne;)
    Chciałem wjechać z jedyne miejsce na parkingu ale było zajęte przez
    rower, a jego właścicielka stała obok. Pokazałem ręką, że mam zamiar tam
    wjechać a ta wzruszyła ramionami. Jak w końcu wjechałem obok na chodnik,
    gdzie zaparkowałem (niezgodnie z przepisami) to powiedziałem do niej:
    "czy coś by się stało, gdyby pani postawiła ten rower na chodniku?"
    W odpowiedzi dowiedziałem się, że parking jest też dla rowerów i robiła
    jakieś wstręty. Odpowiedziałem, że nie mam czasu na takie dyskusje i
    poszedłem dalej.
    Może powinienem zagaić: "czy mogę panią prosić o przestawienie rowerka
    na chodniczek?"
    W każdym razie był to przykład klasycznej polskiej bezinteresownej
    złośliwości.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-09-13 19:07:02
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-13, Jacek <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > gdzie zaparkowałem (niezgodnie z przepisami) to powiedziałem do niej:
    > "czy coś by się stało, gdyby pani postawiła ten rower na chodniku?"

    Czy to oznacza, że na parkingu było jedno miejsce? :P

    Bo z mojego punktu widzenia to było tak: wjechałeś na parking, na którym
    nie było wolnych miejsc, a jedno miejsce zajmował rower :).

    > Może powinienem zagaić: "czy mogę panią prosić o przestawienie rowerka
    > na chodniczek?"

    Na pewno dało się to jakoś kulturalnie załatwić. Poproszenie kogoś
    o przestawienie roweru, to nie ujma dla honoru - nawet dla takich
    twardych samców alfa rządzących miejską dżunglą, jak niektórzy
    grupowicze. :P

    > W każdym razie był to przykład klasycznej polskiej bezinteresownej
    > złośliwości.

    Generalnie ta sytuacja nie wygląda na tak prostą, jak ją opisujesz.
    Nie ma żadnych oczywistych powodów zostawiania roweru na miejscu
    parkingowym. Rowery się przypina.

    IMO mogło być tak, że ktoś tę kobietę wcześniej opieprzył, że blokuje
    chodnik itp. Ten ktoś mógł jej powiedzieć, że "miejsce roweru jest tam,
    gdzie innych pojazdów" itp. Po prostu zrzuciła frustrację na Ciebie, bo
    akurat pierwszym "celem" :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2012-09-13 19:56:12
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 18:46:40 +0200, Jacek napisał(a):

    > Pokazałem ręką, że mam zamiar tam wjechać

    No, szczyt kultury.

    > "czy coś by się stało, gdyby pani postawiła ten rower na chodniku?"

    Jak wyżej. Zamiast normalnie zagaić, wyskakujesz na kogoś, kto wcześniej,
    poprawnie zaparkował swój pojazd w przeznaczonym do tego miejscu.

    > Może powinienem zagaić: "czy mogę panią prosić o przestawienie rowerka
    > na chodniczek?"

    Trzeba było spróbować - mógłbyś się zdziwić.

    AK

  • 9. Data: 2012-09-13 22:37:23
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Andrzej Kubiak, Thu, 13 Sep 2012 19:56:12 +0200, pl.misc.samochody:

    > Trzeba było spróbować - mógłbyś się zdziwić.

    Gdyby to zaczynało się od "czy mogę pana" to powiedziałbym, że ani nie mam
    rowerka, ani czasu na dyskusję...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 10. Data: 2012-09-14 02:13:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Sep 2012, Jacek wrote:

    > W dniu 2012-09-13 18:13, Shrek pisze:
    >
    > My nie znamy przebiegu zwrócenia uwagi, wiec
    > Chciałem wjechać z jedyne miejsce na parkingu ale było zajęte przez rower,
    > a jego właścicielka stała obok.

    Układ jest jak zwykle... głupi.
    Stan prawny jest taki, że z tezą iż "przepisy są głupie", w 100%
    w tym przypadku się zgadzam.
    Przypadek nie różni się od wersji, w której jedziesz sobie drogą która
    ma podwójną ciągłą i za małą szerokość aby zmieścić się obok jednośladu,
    a tam jest rower lub motorower.
    FORMALNIE przepisy uniemożliwiają wyprzedzenie, również jeśli
    przeciwny pas jest pusty...

    Ad rem.
    Mamy tak: jest parking? - jest.
    No to ta pani powinna była tam stanąć. Dura lex, sed lex.
    Bo jeśli "niepotrzebnie" parkowała na chodniku, to popełniłaby
    wykroczenie takie jak Ty.

    Nie, nie tłumacz mi że:
    - to jest głupie
    - nikt się rowerzystów o takie parkowanie (na chodniku, mimo że obok
    jest parking) nie czepia

    Wiem.

    Ale tak się składa, że ten przykładowo artykuł (nie jestem nijak
    zamieszany) wcale nie jest wynikiem Twojego posta:
    http://ibikekrakow.com/2012/09/04/prawo-dla-rowerzys
    ty-parkowanie-roweru/

    Ustawodawca raczył był wdrożyć (suponowaną i tu) zasadę "to
    miejcie te same obowiazki" wobec rowerów (i zapisał "pojazdy",
    traktując traktory, samochody i rowery po równo, z dokładnością
    do przepisów odrębnych ze względu np. na masę ciężarówki,
    tudzież np. widoczność poprzez rower jest lepsza - niemniej
    zasady ogólne są jednolite).

    > Pokazałem ręką, że mam zamiar tam wjechać a ta
    > wzruszyła ramionami.

    Na głupotę nie ma rady :(
    Oczywiście jakby tych rowerów było kilka, to sens postawienia
    np. 5 rowerów (na miejscu parkingowym) byłby "jakiś".
    A tak go nie widać.

    pzdr, Gotfryd