  • 1. Data: 2018-10-24 19:00:30
    Temat: Parownik klimy.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Parowniki klimy zwykle są z Al. Ma to tę zaletę, że jest tanie (w
    miarę). Na tym zalety się kończą, a zaczynają się poważne wady. Np.
    wszelkie grzybki uwielbiają Al i można codziennie ozonować, a i tak
    łajzy przylezą i będą śmierdzieć i truć.
    Chodzi mi po głowie pomysł, by samemu taki parownik wystrugać z Cu.
    Grzybki i bakterie nie są fanami tego metalu, obróbka w miarę łatwa,
    wsp. przenikania ciepła rewelacyjny. Jeśli pomysł durny, to dlaczego.
    Typowe rurki wodociągowe Cu powinny takie ciśnienia wytrzymać, lutowanie
    też.
    Jedyny (?) problem to połączenie takiego parownika z resztą instalacji,
    która jest z Al (ogniwo się robi). Jakąś separację trzeba by wydumać.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-10-24 22:31:18
    Temat: Re: Parownik klimy.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 19:00, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Jedyny (?) problem to połączenie takiego parownika z resztą instalacji,
    > która jest z Al (ogniwo się robi). Jakąś separację trzeba by wydumać.

    A to woda w stanie ciekłym tam krąży?

  • 3. Data: 2018-10-24 23:03:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jedyny (?) problem to połączenie takiego parownika z resztą
    >instalacji, która jest z Al (ogniwo się robi). Jakąś separację trzeba

    A jest problem ? Czynnik chlodniczy raczej nie jest elektrolitem, wiec
    ogniwa nie ma.
    Chyba, ze sie boisz zalania od wewnatrz.

    IMO - najwiekszy klopot to bedzie wymiana, bo trzeba czynnik odessac.

    J.

  • 4. Data: 2018-10-24 23:53:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 23:03, J.F. pisze:
    > Czynnik chlodniczy raczej nie jest elektrolitem,

    Ale woda, która dosyć obficie na rurkach kondensuje - to już może być
    problem.
    A że odessać trzeba to oczywiste. Potem jeszcze próżnia, azotem osuszyć,
    osuszacz zmienić.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-10-25 00:24:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > miarę). Na tym zalety się kończą, a zaczynają się poważne wady. Np.
    > wszelkie grzybki uwielbiają Al i można codziennie ozonować, a i tak

    Anodowane aluminium nie koroduje tak intensywnie.

> [...]
    > Jedyny (?) problem to połączenie takiego parownika z resztą instalacji,
    > która jest z Al (ogniwo się robi). Jakąś separację trzeba by wydumać.

    Do tego celu stosuje się cupalowe podkładki.

    https://www.for-el.pl/1500/

    WM

  • 6. Data: 2018-10-25 00:44:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-24, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wsp. przenikania ciepła rewelacyjny. Jeśli pomysł durny, to dlaczego.
    > Typowe rurki wodociągowe Cu powinny takie ciśnienia wytrzymać, lutowanie

    A żeberka z czego?

    > Jedyny (?) problem to połączenie takiego parownika z resztą instalacji,
    > która jest z Al (ogniwo się robi). Jakąś separację trzeba by wydumać.

    Na złączu MZ żaden i wystarczy to szczelnie owinąć - jakaś rurka
    termokurczliwa np. Jak już to poprzez zakotwicznie w scienie, ale to
    tez nie będzie przeciez bezpośrednio, powierzchnie małe, a przez
    uziemienie, to i inne elementy będą, żelazne, stalowe. Tym bym się
    akurat nie martwił.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-10-25 03:26:34
    Od: 4...@g...com

    Najwiekszym problemem bedzie zrobienie i cala dyskusja pojdzie w pizdu bo nie zrobi.
    Do etapu napelniania czynnikiem nigdy nie dojdzie. Ja soltys Wam to mowie.

  • 8. Data: 2018-10-25 08:04:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 19:00, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Parowniki klimy zwykle są z Al
    Pomiedziować nie można?

    Robert

  • 9. Data: 2018-10-25 12:13:12
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Pomiedziować nie można?

    Można, choć nie jest to łatwe, a już z pewnością nie zrobi się tego w
    domu, ale taka warstewka jakoś nie budzi mojego zaufania.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2018-10-25 21:43:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 12:13:12 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Można, choć nie jest to łatwe, a już z pewnością nie zrobi się tego w
    > domu, ale taka warstewka jakoś nie budzi mojego zaufania.

    Wazne, ze grzybom zaszkodzi :-)

    J.