  • 1. Data: 2017-05-19 02:53:03
    Temat: Partycjonowanie dysku
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Współczesne duże dyski partycjonuję PM8. I jest kłopot. Partycja podstawowa
    nie ma atrybutu aktywnej i po wgraniu na nią Ghostem obrazu systemu komputer
    nie urruchamia się. Nie widzi systemu. Znalazłem jakims cudem nowszy fdisk,
    którym ten brakujący atrybut nadałem i jest O.K. Czy w PM8 jest opcja
    nadania tego brakującego atrybutu? Może ja czegoś nie widzę? A może koledzy
    znają jakis lepszy program do partycjonowania dużych dysków? I nie tylko IDE
    ATA, ale również SATA i SSD?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-05-19 09:38:15
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 19 May 2017 02:53:03 +0200, Kamil napisał(a):

> [...]
    > znają jakis lepszy program do partycjonowania dużych dysków? I nie tylko IDE

    AOMEI Partition Assistant Standard Edition

  • 3. Data: 2017-05-19 09:41:28
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 19 maja 2017 02:53:07 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:
> [...]
    > znają jakis lepszy program do partycjonowania dużych dysków? I nie tylko IDE

    Pewnie czegos nie widzisz. Poszperaj w opcjach aktywowanie partycji to podstawowa
    sprawa...

  • 4. Data: 2017-05-19 13:04:02
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik napisał:

    > Pewnie czegos nie widzisz. Poszperaj w opcjach aktywowanie partycji to
    > podstawowa sprawa...

    Nie ma takiej opcji. Przynajmniej ja nie znalazłem. A Ty widzisz taką opcję?

    Pzdr-

  • 5. Data: 2017-05-19 13:09:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał:

    > AOMEI Partition Assistant Standard Edition

    Podziękowania

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-05-19 14:10:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-05-19 02:53, Kamil pisze:
    > Współczesne duże dyski partycjonuję PM8. I jest kłopot.

    Ano może być kłopot, bo PM8 to już zabytek jest. Obecnie bezpłatne
    programy - jak ten AOMEI Partition Assistant Standard Edition wskazany
    przez Leszka K. - potrafią o wiele więcej i są kompatybilne z nowymi
    sterownikami dysków.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2017-05-19 14:44:26
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-05-19 at 02:53, Kamil wrote:
    > Czy w PM8 jest opcja nadania tego brakującego atrybutu?
    Z menu Operations albo prawym myszem na partycji
    i Advanced -> Set Active.

    --
    mrg

  • 8. Data: 2017-05-19 16:17:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "marrgol" napisał:

    > Z menu Operations albo prawym myszem na partycji
    > i Advanced -> Set Active.

    A opcja usunięcia tej flagi? ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2017-05-19 18:17:14
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-05-19 at 16:17, JoteR wrote:

    > A opcja usunięcia tej flagi? ;->

    Przez aktywację innej partycji. Całkowite jej usuwanie
    jest zbędne, więc nikt sobie tym głowy nie zawracał.

    --
    mrg

  • 10. Data: 2017-05-20 01:38:17
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 19 maja 2017 18:17:16 UTC+2 użytkownik marrgol napisał:

    > Przez aktywację innej partycji. Całkowite jej usuwanie
    > jest zbędne, więc nikt sobie tym głowy nie zawracał.

    Dodam ze aby usunąc aktywnosc jakby bardzo komus zależało mozna przez stworzenie
    kolejnej partycji (jesli jest wolne miejsce) jej aktywowanie i usunięcie.

    Lub aktywowanie ostatniej partycji, jej usunięcie i stworzenie na nowo. Ale to juz
    wersja dla tych co lubią dreszczyk emocji (czasem różne narzedzia tworzą partycje w
    różny sposób i można utracić dane z takiej partycji).

    Ale np. linuxowy cfdisk potrafi te flage przełączać tam i spowrotem.