  • 1. Data: 2017-10-19 12:54:50
    Temat: Paski sniegowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zamiast lancuchow ... uzywal ktos czegos takiego
    http://allegro.pl/opaski-antyposlizgowe-easy-drive-l
    ancuchy-sniegowe-i6914610447.html

    Biorac pod uwage, ze lancuchow uzywam raz na 20 lat, to mnie kusi taki
    pomysl, ale placic 99 euro to mi sie nie chce.
    Ta cena jest dobra ... o ile nadaje sie to do czegokolwiek :-)

    P.S. Do Zielenca nadal dojazd w lancuchach, czy zdemontowali znak na
    dobre ?

    J.

  • 2. Data: 2017-10-19 13:23:44
    Temat: Re: Paski sniegowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 12:54:50 +0200, J.F.

    > Ta cena jest dobra ... o ile nadaje sie to do czegokolwiek :-)

    To chyba pół jednorazówki (znaczy starczą na pół dystansu), biorąc pod
    uwagę, że P&G są 2-3x grubsze a też potrafią pęknać jak się ich nie
    zaciągnie należycie na kole, albo zbyt ostro da w palnik i moment zrobi
    swoje. Tutaj cena nie mniejsza niż P&G, ale konstrukcja nieco sensowniejsza

    http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-opaski-na-kola-n
    owosc-i7004995536.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-10-19 14:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 12:54:50 +0200, J.F.
    >To chyba pół jednorazówki (znaczy starczą na pół dystansu), biorąc
    >pod

    To moze sie okazac wystarczajace :-)

> [...]
    >zrobi
    >swoje. Tutaj cena nie mniejsza niż P&G, ale konstrukcja nieco

    Ciekawe, ale czy nie lepszy normalny lancuch ?
    Bo na pewno znacznie tanszy i trwalszy :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-10-19 14:31:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sklepie obok mnie sprzedaja kolorowy sznurek o srednicy na oko z 8mm. Po zlotowce
    za metr go sprzedaja. Przy zawiazywaniu kawalkow sznurka tez sie trzeba tak samo jak
    przy tym wynalazku upierdolic.

  • 5. Data: 2017-10-19 15:04:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 19 Oct 2017 05:31:49 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > W sklepie obok mnie sprzedaja kolorowy sznurek o srednicy na oko z 8mm.
    > Po zlotowce za metr go sprzedaja. Przy zawiazywaniu kawalkow sznurka tez
    > sie trzeba tak samo jak przy tym wynalazku upierdolic.

    Tylko może być gorzej z homologacją.

    Mateusz

  • 6. Data: 2017-10-19 15:27:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    19 Oct 2017 13:04:25 GMT, Mateusz Viste

    > Tylko może być gorzej z homologacją.

    Ta, a potem się dziwić że zenki jeżdżą
    ze szlauchem nawiniętym na felgę...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-10-19 15:35:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 14:10:44 +0200, J.F.

    > To moze sie okazac wystarczajace :-)

    Pytanie ile km wytrzyma i jak bardzo
    ładnie się wkręci w koło po zerwaniu. :P

    > Ciekawe, ale czy nie lepszy normalny lancuch ?
    > Bo na pewno znacznie tanszy i trwalszy :-)

    Ale łańcuchy musisz mieć dedykowane do konkretynch kół, a paski są
    uniwesalne. Wg mnie sporą zaletą pasków jest też instalacja. Zakładałem
    łańcuchy i szlag mnie trafiał, o kupie czasu zmarnowanej i urąbaniu się po
    łokcie nie wspomnę. Tutaj nie ma tego problemu nawet jak się stoi w kopnym
    śniegu czy innym błocie. Zakładasz na górze, "obracasz" koło i zakładasz
    kolejne.

    Parę lat temu był gość co sprzedawał paski P&G na Allegro za 250 zł. Czy
    teraz sprzedaje to nie wiem, bo już dawno nie obserwowałem rynku w tym
    temacie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-10-19 15:50:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 19 Oct 2017 14:10:44 +0200, J.F.
    >Pytanie ile km wytrzyma i jak bardzo
    >ładnie się wkręci w koło po zerwaniu. :P

    >Ale łańcuchy musisz mieć dedykowane do konkretynch kół, a paski są
    >uniwesalne.

    Ale ten wynalazek tez chyba nie tak calkiem uniwersalny, paski moga mu
    sie urwac, a do tych klamerek zaufanie mam mierne ...

    >Wg mnie sporą zaletą pasków jest też instalacja. Zakładałem
    >łańcuchy i szlag mnie trafiał, o kupie czasu zmarnowanej i urąbaniu
    >się po
    >łokcie nie wspomnę.

    Glownie dlatego rozwazam :-)

    Inna sprawa ... jesli bede uzywal raz w ciagu nastepnych 10 lat ...
    moze to nie taka wielka wada zwyklego lancucha :)

    No i ten wynalazek to jakby troche wiecej urąbania wymaga niz taki
    pojedynczy pasek ...

    J.

  • 9. Data: 2017-10-19 16:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > P.S. Do Zielenca nadal dojazd w lancuchach, czy zdemontowali znak na
    > dobre

    Do zielenca to jest tak, ze warunki moga sie w 10 minut zmienic.
    Tam jechac bez lancuchów to...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 10. Data: 2017-10-19 16:07:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >Do zielenca to jest tak, ze warunki moga sie w 10 minut zmienic.
    >Tam jechac bez lancuchów to...

    Z Poznania jestes ?
    Tam ludzie z 50 lat jezdzili bez lancuchow, nawet bez zimowych opon,
    a dopiero od niedawna nie wolno, jak droge poprawili :-)
    Ostatnio nie widzialem, to moze znow im przeszlo :-)

    Przy okazji ... co za durny przepis - jest znak, a sniegu nie ma ... i
    co, lancuchy nadal obowiazkowe ?
    To znak na jakies Alpy, Skandynawie, czy drogowcy musza go sumiennie
    zakrywac i odkrywac w razie potrzeby ?

    J.