  • 1. Data: 2018-09-28 16:45:22
    Temat: Pendrajwy USB3
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Poguglałem nieco i wychodzi mi że pen Patriot Supersonic Rage 2, 128 GB
    i prędkościach 400/300 MB/s za cenę ok. 150 zł jest nalepszą propozycją.
    Zna może ktoś coś o porównywalnych stosunkach cena/prędkość i
    cena/pojemność?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-09-28 20:09:27
    Temat: Re: Pendrajwy USB3
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 28 Sep 2018 16:45:22 +0200
    doszła do mnie wiadomość <o382vy8hpzix.im63cd2j2pk5$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :
> [...]
    >i prędkościach 400/300 MB/s za cenę ok. 150 zł jest nalepszą propozycją.
    >Zna może ktoś coś o porównywalnych stosunkach cena/prędkość i

    Straszna nędza przy małych blokach danych:
    https://www.anandtech.com/show/9181/patriot-superson
    ic-rage-2-usb-30-256gb-flash-drive-capsule-review

  • 3. Data: 2018-09-28 20:41:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > i prędkościach 400/300 MB/s za cenę ok. 150 zł jest nalepszą propozycją.
    > Zna może ktoś coś o porównywalnych stosunkach cena/prędkość i

    dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego
    ToMasz

  • 4. Data: 2018-09-28 21:52:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2018 20:41:22 +0200, ToMasz napisał(a):

    > dysk ssd 120giga za 99zł plus "kieszeń" do niego

    "Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :) No i
    to dosyć nieporęczne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-09-28 23:14:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > "Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :) No i
    > to dosyć nieporęczne.

    ja mam z pendrivami bardzo złe doświadczenia. Najpierw działają, potem
    jakby gorzej, potem pliki są już tylko do odczytu. Jak widzę na YT
    filmiki jak robią macierz raid0 z 16 penów - to się zastanawiam ile
    minut taka macierz może działać. dobre pendrivy, kingstony, czy jakieś
    inne, żyją dłużej.. może nawet 3-5 lat. Ale to zawsze są tylko
    nowoczesne "dyskietki". Wymiar mają maleńki, miałem kilka takich jak
    paznokieć ale.. poginęły. teraz te co mam, maluszki są przypięte do
    smyczy lub kółek z kluczy. Chciałeś alternatywę? No to podaje. jeśli
    nosisz pena 120 giga w kieszeni - niema tematu. kupuj to co sobie
    znalazłeś. jeśli jednak w teczce, torbie, plecaku moze warto się
    zastanowić? bo poza wielkością - same zalety. A moze inaczej na to
    spojrzeć? skoro ceny dysków ssd 120giga spadły poniżej 100zł, może
    pendrivy też stanieją?

    https://tinyurl.com/y9t7vqgl

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-09-29 13:06:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-09-28 o 23:14, ToMasz pisze:

    > https://tinyurl.com/y9t7vqgl

    Można w tą stronę też iść, będzie mniejsze:
    https://tinyurl.com/y75cwywz

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-09-29 14:09:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/28/2018 9:52 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > "Kieszeń" wykorzystująca potencjał gniazda USB3? Nie słyszałem :)

    jestego pełno na ali i allegro. Wyglada jak obudowa na dysk ssd M.2
    więce jest maleńka choć większa niz przeciętny pendrive. Wada jest taka
    że ma kabel a nie bezpośrednio wtyczkę.

    > No i
    > to dosyć nieporęczne.

    Wręcz przeciwnie, mnie od lat dobijają pendrive które przez swoje
    fikusne kształty uniemozliwiają korzystanie z sąsiedniego gniazda.

  • 8. Data: 2018-09-29 14:19:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 14:09:58 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > jestego pełno na ali i allegro. Wyglada jak obudowa na dysk ssd M.2

    Rzuć jakims linkiem bo jakoś nie kumam. Jeden mówi weź "dysk SSD" więc
    sądzę że mowa o dysku 2,5" a drugi mówi o obudowie jak na dysk M.2 który
    jest innych gabarytów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-09-29 18:20:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 29 Sep 2018 14:19:00 +0200
    doszła do mnie wiadomość <10l0cvifxdrlp$.ndgh0y8d574u.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Rzuć jakims linkiem bo jakoś nie kumam. Jeden mówi weź "dysk SSD" więc
    >sądzę że mowa o dysku 2,5" a drugi mówi o obudowie jak na dysk M.2 który
    >jest innych gabarytów.

    Każdy nośnik danych z pamięcią FLASH to dysk SSD(bez względu na
    format).
    Na rynku jest sporo kieszeni na dowolne dyski SSD, te na dyski M.2 są
    wprawdzie większe od typowego pendrajwa, ale mają jedną zaletę, można
    sobie taką kieszeń obsadzić bardzo szybkim dyskiem, który nie będzie
    miał żadnego konkurenta w postaci pendrajwa, przynajmniej jeśli chodzi
    o szybkość zapisu/odczytu(nawet bardzo mierny dysk M.2 bije na głowę
    pendrajw, który w zapisie random 4K staje się koszmarnie wolny, wolny,
    jak stacja dyskietek 3.5).
    Moim zdaniem pendrajw, który w zapisie 4K random ma kilkanaście KiB/s
    to kupa nie warta uwagi bez względu na to, że potrafi w zapisie
    blokowym osiągnąć 200 MiB/s.
    Taki pendrajw będzie się nadawał głównie do przechowywania filmów i
    zdjęć, ale np odpalenie z niego jakiejś maszyny wirtualnej czy systemu
    operacyjnego to będzie tragedia.

  • 10. Data: 2018-09-29 21:03:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Rzuć jakims linkiem bo jakoś nie kumam. Jeden mówi weź "dysk SSD" więc
    > sądzę że mowa o dysku 2,5" a drugi mówi o obudowie jak na dysk M.2 który
    > jest innych gabarytów.

    podałem wcześniej

    --
    Irokez