  • 1. Data: 2018-11-03 17:30:17
    Temat: Pendrive uszkodzony przez program Seatools
    Od: "A." <r...@g...pl>

    Witam,

    spotkała mnie następująca sytuacja: zainstalowałem program narzędziowy
    Seatools od Seagate'a aby zdiagnozować kondycję dysku twardego tegoż
    producenta. Podczas uruchamiania programu był wpięty pendrive. Program
    zawiesił się przy uruchomieniu, ubiłem go. Później uruchomił się już
    normalnie, jednak odkryłem że pen jest niewidoczny. Obecnie po wpięciu
    pena do portu usb mam komunikat "Nie rozpoznano urządzenia USB". W
    menedżerze urządzeń przy wykrzykniku jest "Nieznane urządzenie USB
    (nieprawidłowy deskryptor urządzenia)". We właściwościach na karcie
    "Ogólne" mam: "System Windows zatrzymał to urządzenie z powodu
    zaraportowanych problemów. (Kod 43) The USB device returned an invalid
    USB device descriptor."
    Wygląda na to że program Seatools uszkodził deskryptory w pendrive.
    Próbowałem na różnych kompach, w różnych protach USB, wszędzie to samo.
    Aczkolwiek jak na razie tylko pod Windows 10 i na wirtualnym MacOS (nie
    mam na razie dostępu do innych systemów).
    Próbowałem wyłączania/włączania urządzenia z wykrzyknikiem,
    odinstalowywania i ponownej instalacji, aktualizowania sterowników usb
    (Generic USB Hub). Nic to nie daje. Programy do odzyskiwania danych nie
    widzą tego pendrive.
    Czy zna ktoś jakiś sposób jak można przywrócić pena do życia ?

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2018-11-03 17:56:59
    Temat: Re: Pendrive uszkodzony przez program Seatools
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 18:30, A. pisze:
    > Próbowałem wyłączania/włączania urządzenia z wykrzyknikiem,
    > odinstalowywania i ponownej instalacji, aktualizowania sterowników usb
    > (Generic USB Hub).

    Wyciągnąłeś pendrive z portu USB?

    --
    animka

  • 3. Data: 2018-11-03 18:02:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 17:30:17 +0100, A. napisał(a):

    > Czy zna ktoś jakiś sposób jak można przywrócić pena do życia ?

    Pod linuksem to bym spróbował czy gparted go widzi. Jeśli tak to
    wystarczy odnowić tablicę partycji i sformatować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-11-03 20:39:35
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Animka, 03 lis 2018 w news:prkok8$qfn$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Wyciągnąłeś pendrive z portu USB?

    No i czemu tak zmieniasz emaile? Przez to ciągle wyskakujesz mi z KF
    żabciu.

  • 5. Data: 2018-11-03 20:44:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj A., 03 lis 2018 w news:prkieq$ks9$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    Programy do odzyskiwania
    > danych nie widzą tego pendrive.
    > Czy zna ktoś jakiś sposób jak można przywrócić pena do życia ?

    Ściągnij ChipGenius, usbdriveinfo. Sam tak ostatanio ratowałem pena, ale
    już cholera ni pamiętam szczegółów. Te programy pokażą ci jak tam jest
    układ. Po tym numerze szukasz w necie programu, którym przeflashujesz
    pena. Pamiętam, że na jakiejś ruskiej stronie było tego od groma.

  • 6. Data: 2018-11-03 21:52:56
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia 03 Nov 2018 19:44:26 GMT
    doszła do mnie wiadomość <5bddfa9a$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    od pueblo <n...@n...pl> :
> [...]
    >układ. Po tym numerze szukasz w necie programu, którym przeflashujesz
    >pena. Pamiętam, że na jakiejś ruskiej stronie było tego od groma.

    https://www.usbdev.ru/files/
    Wątpię, by SeaTools uszkodził tego pena.
    Raczej mu się padło bez niczyjej pomocy, a SeaTools zwisł przez to
    przy enumeracji urządzeń.

  • 7. Data: 2018-11-04 00:47:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Witaj Animka, 03 lis 2018 w news:prkok8$qfn$1@node2.news.atman.pl

    > No i czemu tak zmieniasz emaile? Przez to ciągle wyskakujesz mi z KF
    > żabciu.

    Nie pozbawiaj swojego życia ekstra kolorytu!

    A jak już wyciągnąłeś, to włożyłeś z powrotem? No to co sie dziwisz, że
    jest niewidoczny?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-04 09:49:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marcin Debowski, 04 lis 2018 w
    news:4sqDD.354751$2D.328498@fx12.ams1 napisałeś/aś:

    > Nie pozbawiaj swojego życia ekstra kolorytu!

    No wybacz - jaki to koloryt. Ktoś sobie jaja robi i tyle.

  • 9. Data: 2018-11-04 10:54:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 21:39, pueblo pisze:
    > Witaj Animka, 03 lis 2018 w news:prkok8$qfn$1@node2.news.atman.pl

    > No i czemu tak zmieniasz emaile? Przez to ciągle wyskakujesz mi z KF
    > żabciu.

    Żabcia to Twoja dziewucha albo chłopak.

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-11-04 20:25:04
    Od: "A." <r...@g...pl>

> [...]
    > układ. Po tym numerze szukasz w necie programu, którym przeflashujesz
    > pena. Pamiętam, że na jakiejś ruskiej stronie było tego od groma.

    Dzięki za rady, ale chyba nic z tego... ChipGenius tylko podaje
    "Unrecognized Device" bez żadnych dodatkowych informacji, natomiast Usb
    Drive Info w ogóle nic. Czyli zdaje się jedynym właściwym deskryptorem
    tego pena jest "R.I.P." ;-)

    Pozdrawiam,
    A.