  • 11. Data: 2018-10-03 12:24:56
    Temat: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:09:03 +0200, knrdz napisał(a):

    > słyszalny tylko dlatego że komputer mam bezgłośny.

    Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim
    ciepło?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-10-03 12:55:06
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim
    > ciepło?

    Postanowiłeś się czepić dla zasady? Pasywnie chłodzony nettop to nie
    komputer? Albo tablet z iOS, też nie?
    "Stacjonarkę" też mam "praktycznie bezgłośną", tak lepiej?Tzn. mimo
    zwykłego aktywnego chłodzenia wentylatorami (na tyle dużymi by były
    wolnoobrotowe) jest tak cichy, by z odległości z której zwykle mam
    okazję go "słuchać" nie potrafić na słuch zauważyć różnicy czy jest
    włączony czy nie.
    Zasadniczo to samo mogę powiedzieć o podłączanym do niego (albo do
    wspomnianego nettopa robiącego za domowy NAS) zewnętrznym dysku, gdy
    leży tam gdzie zwykle (ponad 50cm od moich uszu) nie słyszę czy jest
    włączony czy nie. Zakwestionowałem słowo "hałas", kojarzące się raczej z
    czymś uciążliwym a na pewno odczuwalnym, co w przypadku współczesnych
    zewnętrznych dysków 2.5" nie mia miejsca - żeby stwierdzić czy pracuje
    trzeba do niego ucho przyłożyć.

  • 13. Data: 2018-10-03 15:05:19
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-10-03 o 12:09, knrdz pisze:

    > Pendrive'y to zamienniki nie dysków twardych, a dyskietek, od nich
    > rzeczywiście są zawsze szybsze, nawet najbardziej podły EMTEC 8GB z
    > mojej kolekcji, kupiony lata temu za grosze w Biedronce oferuje ok.
    > 11MB/s przy odczycie i 3,5MB/s przy zapisie. Z założenia to są albo
    > tanie, albo szybkie, skoro wybierałeś najtańsze, to nie ma się czemu
    > dziwić.

    Nie rozmawiamy o wewnętrznych dyskach bo to już zupełnie inne rodzaje
    podłączenia. A te zewnętrzne to powszechnie wiadomo że technologia
    stosowana w pendrive`ach podobno ma gwarantować dużo wyższe prędkości
    transferu. Tak więc gadanie o wolnych pendrive`ach może być odnośnikiem
    tylko do szybkich pendrive`ów a nie do HDD.

    > To nie ma żadnego związku z tematem, każdy talerzowy dysk SATA bez
    > problemu zapcha "pod korek" port USB 2.0 (czyli jakieś 30MB/s), nie
    > potrzeba do tego SSD. Zamiast gdybać wyguglaj sobie zakupiony produkt,
    > wątpię by ktoś się aż tak pomylił. W przypadku współczesnych 2,5"
    > dysków zewnętrznych "hałas" to słowo mocno na wyrost, moje wydają
    > raczej tylko cichy szum talerzy, słyszalny tylko dlatego że komputer
    > mam bezgłośny.

    A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie ma nic o rodzaju jego
    rodzaju, na opakowaniu stoi że to HDD,.

    Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

  • 14. Data: 2018-10-03 16:01:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Oct 2018 15:05:19 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5bb4be8f$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <c...@j...ru> :

    >A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie ma nic o rodzaju jego
    >rodzaju, na opakowaniu stoi że to HDD,.

    Producenta i nazwy modelu nie ma?
    Odczytaj z parametrów SMART.

    >Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

    Może to cichy dysk, a może w środku siedzi fakowy pendrive i pocięte
    śruby.

  • 15. Data: 2018-10-03 16:30:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:55:06 +0200, knrdz napisał(a):

    > Postanowiłeś się czepić dla zasady?
    No wiesz, grzecznie pytam o rozwiązania techniczne a ty odbierasz to
    jako zaczepkę. Popracuj nad osobowością.

> [...]
    > wolnoobrotowe) jest tak cichy, by z odległości z której zwykle mam
    > okazję go "słuchać" nie potrafić na słuch zauważyć różnicy czy jest
    Czyli masz normalny komp o normalnym poziomie hałasu z normalnymi
    wiatrakami. A już myślałem że zastosowałeś jakieś niecodzienne metody
    chłodzenia i byłem po prostu ciekaw jakie bo nie cierpię szumiących
    kompów.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-10-03 18:37:02
    Od: knrdz <x...@t...cy>

> [...]
    > wiatrakami. A już myślałem że zastosowałeś jakieś niecodzienne metody
    > chłodzenia i byłem po prostu ciekaw jakie bo nie cierpię szumiących

    Czy taki normalny poziom hałasu to bym się sprzeczał, "normalny komp z
    normalnymi wiatrakami" to raczej OEMowe chłodzenie i zasilacz za 100 zł
    (przy dobrych wiatrach, przy gorszych - obudowa z zasilaczem za łącznie
    100 zł).

  • 17. Data: 2018-10-03 19:47:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" pp25d5$9ju$...@n...news.atman.pl

    > ze szklanej kuli, której mi brak.

    > Bo to nie ma znaczenia.

    Ma -- brak szklanej kuli ma znaczenie... Ogromne!
    Bez takiej kuli moje wypowiedzi nie są merytoryczne...

    > Na szybkość dysku nie narzeka, to pendrajwy działają mu kilkukrotnie wolniej niż
    dysk.

    90 MB/s po USB2 -- tyle wg Trybuna daje HDD.
    (mnie tyle nie daje USB2 nigdy!!!)
    Zaś flaszka daje być może 25 MB/s -- tyle,
    ile pen Jacka z innego wątku.
    (mnie USB2 daje w porywach 30 MB/s -- zwykle znacznie mniej)

    > Fascynujące, jakież to są te "stany pośrednie"? Windows nie musi nikomu

    Ja nie zmuszam. Nawet dongielek bezprzewodowej myszki niekoniecznie
    jest łapany za pierwszym razem -- bywa, że na jednym USB2 nie chce,
    a na innym jest OK. Dziś tak, zaś jutro może być dokładnie odwrotnie
    -- na tym, na którym dziś pracuje, jutro dongielek będzie rozpoznany
    jako urządzenie nierozpoznane czy nierozpoznawalne. ;)

    Od WXP po W10 -- WinZgroźny raportuje o nierozwinięciu
    szybkości lub innych problemach z USB... (ostatni raz
    taki komunikat widziałem przed kilkoma minutami na F-S,
    zaś ostatni raz z donglem myszki miałem problem przed
    ~20 godzinami na laptopie Acera. Dongielek nie chciał
    pracować na jedYnym USB2, ale bez trudu załapał się
    na którymś z dwóch USB3. Oczywiście wcześniej niejeden
    raz pracował na USB2 -- i ten dongielek, i inny, bo
    mam aż ;) dwie myszki bezprzewodowe z donglem USB.

    Laptopy wędrują, zaś myszki nie -- więc różne myszki
    są wpinane do laptopa.

    > przypominać że jego urządzenie podpięte do portu USB 2.0 nie działa w trybie
    Hi-Speed, bo alternatywą jest boleśnie odczuwalny
    > tryb 40 razy wolniejszy, czyli właśnie "Full Speed" USB 1.0. Nie trzeba też
    przesyłać 4,5GB żeby zauważyć taką różnicę prędkości.

    > To "jakieś wolne połączenie", o którym komunikuje Windows, to właśnie tryb 1.0.

    Być może tak, ale szybkość czasami przekracza 1 MB/s -- choć nie osiąga 20 MB/s.
    Nie mam na myśli jakiejś chwilowej szybkości, lecz uporczywe obcinanie aż do
    czasu odpięcia urządzenia.

    Co do dysku HDD i małych plików -- bywa, że po SATA mam pojedyncze MB/s,
    lub nawet KB/s, dlatego jeśli już mierzę szybkość, to albo BURST, albo
    dla dużych plików, zwykle dla jakiegoś ISO. (kiedyś była to encyklopedia,
    PWN z DVD, później różne instalki wielkości kilku GB)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 18. Data: 2018-10-03 19:54:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5bb48163$0$492$6...@n...neostrada.pl

    > To tylko prędkość orientacyjna, przecie
    > jej nie mierzyłem stoperem, ani

    90 MB/s IMO nie osiągniesz na USB2.
    Natomiast 30 MB/s po USB2 to IMO bardzo
    dobra (wręcz nieosiągalna) szybkość, choć
    kilka razy mniejsza niż 90 MB/s.

    > dysku, ani pendrive`ów. Małe pytanie czysto techniczne - często (nie zawsze) po
    podłączeniu pena pokazuje się okienko z
    > komunikatem że dostępna jest prędkość "hi speed" i czy ją chcę włączyć teraz.
    Kliknięcie na "włącz" niczym nie skutkuje. W BIOSie
    > parametry usb mam ustawione na "hi speed", o co tu chodzi,

    Nie wiem, ale (jak już pisałem) nawet mysz ma problemy, nie tylko dysk.
    Taki urok USB. BTW szybkości -- zapewne wiesz, że USB mocno obciąża CPU,
    więc pomiary warto poczynić starannie.

    > potrzebne jakieś sterowniki czy coś w tym stylu?

    Za pierwszym razem być może tak, ale nie później... ;)

    -=-

    Gdy nie miałem drukarki, drukowałem w pobliskim sklepiku -- zabierałem
    ze sobą nie jeden pen, ale 3, na których miałem to, co chciałem wydrukować,
    gdyż czasami ;) z którymś z penem były kłopoty przy czytaniu... :)

    Paradoksalnie najmniej problemów sprawiały peny, które preparowałem -- przykładowo
    dzieliłem pen na partycje tak, że po wpięciu do czegokolwiek już pracującego
    była widziana jedna partycja, zaś w czasie bootowania -- inna... I peny
    partycjonowałem, i karty SD/mikroSD. Jedna popartycjonowana siedzi stale
    w aparacie Canona -- i nie ma z tym żadnych problemów.

    Bywało, że miałem w aparacie taką spreparowaną, że mogłem z niej
    apgrejdować soft aparatu LUB korzystać tak, jak z normanej karty.

    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2018-10-03 20:46:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 8euf32vuj9sc$.14ktxoic2k3ct$....@4...net

    > Trochę mnie zaintrygowałeś. Co to za komp i jak odprowadzasz w nim ciepło?

    Mam cichuteńki desktop -- 80 GB Barracudy i 5 V na wiatraku. :)
    Nawet nocą trudno coś usłyszeć.

    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2018-10-03 20:51:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5bb4be8f$0$495$6...@n...neostrada.pl

    > A co ja niby miałbym wyguglować? Na obudowie nie
    > ma nic o rodzaju jego rodzaju, na opakowaniu stoi
    > że to HDD,.

    > Ten hałas to właśnie charakterystyczny szum, przy tym dysku go nie ma.

    Dyski kręcą się -- spróbuj poobracać pracującym, może stawianym
    oporem wyczujesz ,,zasadę zachowania momentu pędu''? Ponadto
    jest masa mas softu, który zdradzi Ci, co masz wewnątrz,
    łącznie z numerami seryjnymi...