  • 61. Data: 2018-10-08 17:32:24
    Temat: Re: Pendrive vs HDD zewnętrzny
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 08.10.2018 o 16:17, Trybun pisze:

    > Niestety nie mogę udzielić odpowiedzi w wyżej wymienionym temacie -
    > wszystkie hard dyski wewnętrzne jakie posiadam mają jasno określony
    > rodzaj i typ, SSD także. Tak więc nie mam o co zgłaszać pretensji.

    Ciekawe, napisz może konkretnie jakie masz, bo na swoich nigdzie nie
    mogę znaleźć wprost podanej informacji że to dyski talerzowe, nie ma
    nawet tradycyjnego określenia "Hard Disk Drive" czy skrótu "HDD".
    Przykład jeden podałem - Seagate Barracuda ST2000DM001 (
    https://www.terabyteshop.com.br/img/produtos/g/hd-se
    agate-barracuda-st2000dm001-2tb-7200-rpm-64mb-sata-i
    ii_29065.jpg
    ), tego że to dysk można się jedynie domyślać po tym że podano pojemność
    i ilość obrotów, na 3-terabajtowych Toshibach informacji jeszcze mniej,
    jest tylko "Toshiba disk drive DT01ACA300" i informacje o pojemności,
    interfejsie i wymaganiach prądowych (
    https://elmir.ua/img/pr-17472229/3000/2000/zhestkiy_
    disk_3_5_sata_3tb_toshiba_dt01aca300.jpg
    ).
    Po prostu czepiasz się głupot, każdy wie że "Disk Drive" oznacza dysk
    mechaniczny, tak samo jak "portable drive", czyli napis który znajdziesz
    na pudełku albo na etykiecie dysku zaraz pod napisem Seagate Expansion.
    Dodatkowe oznaczenia są wprowadzanie dopiero w urządzeniach innego typu
    - dyskach hybrydowych (np. "SSHD") i półprzewodnikowych SSD (choć to ani
    "dyski" ani "napędy", więc to tego "SSD" powinieneś się raczej czepiać,
    powinno być SSSD, solid-state storage device).

  • 62. Data: 2018-10-12 20:58:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czasem sterowniki do USB 3.0 odstawiają numery.
    Zaktualizuj do najnowszych.

    -----

  • 63. Data: 2018-10-12 21:01:15
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tak swoją drogą jak przeczyścić rzadko używane styki w gniazdach USB 3.0 ?
    Dostęp trudny.
    Przychodzi mi do głowy: moczyć wtyczkę w alkoholu, i wkładać i wyjmować, wkładać i
    wyjmować, ... ;-)

    -----

  • 64. Data: 2018-10-31 11:43:40
    Od: ń <k...@t...sie>

    Lekko nim pobujaj gdy włączony, dla HDD powinien być wyczuwalny efekt żyroskopowy..

    -----

  • 65. Data: 2019-06-26 18:55:39
    Od: ń <...@...n>

    U mnie na przyłożone do SSD ucho słychać jego działanie.

    -----

  • 66. Data: 2019-06-27 18:20:21
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-06-26 o 18:55, ń pisze:
    > U mnie na przyłożone do SSD ucho słychać jego działanie.

    Niech zgadnę: ucho od śledzia?

  • 67. Data: 2019-06-27 18:28:57

    Podobno jakaś cewka, ale nie wiem.
    Napier...a po nocach EVO 860 Sata przy transferach (np. przeniesienie obrazu dysku).

    -----