  • 11. Data: 2018-12-27 22:50:02
    Temat: Re: Perwskitowa fotowoltaika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 12:57:46 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie wiem co masz na myśli pisząc "nie umieją",

    No nie potrafia.

    >ale robią Kirina.

    Widac to nie to samo, skoro woleli kare zaplacic.

    Ale za 10-20 lat ... byc moze bedzie odwrotnie :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-12-27 23:08:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 22:50:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No nie potrafia.

    Ale czego nie potrafią? Ustawić maszyny i wcisnąć guzika? Czy stworzyć rynku na
    którym daliby radę zarobić?

    > Widac to nie to samo, skoro woleli kare zaplacic.

    Komu i za co?

  • 13. Data: 2018-12-27 23:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2018 14:08:16 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ale czego nie potrafią? Ustawić maszyny i wcisnąć guzika? Czy stworzyć rynku na
    którym daliby radę zarobić?

    Widac nie potrafia.
    Albo nikt im nie chce takiej maszyny sprzedac.
    Albo kupic to nie wszystko.

    Bo rynek juz maja. Praktycznie wszystkie smartfony sa chinskiej
    produkcji. Ale uklady scalone w nich nie.

    > Komu i za co?

    Trumpowi. Za sprzedanie Kimowi smartfona :-)

    https://www.theregister.co.uk/2018/06/08/zte_back_in
    _business/
    https://www.theregister.co.uk/2018/06/13/us_senators
    _fight_trumps_zte_deal/

    Zeby bylo smieszniej - Qualcomm zadnych ukladow scalonych nie robi.
    M.in. robia je Chinczycy - ale ci z Tajwanu.

    J.

  • 14. Data: 2018-12-28 08:14:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2018 23:50:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Widac nie potrafia.
    > Albo nikt im nie chce takiej maszyny sprzedac.
    > Albo kupic to nie wszystko.

    Żeby sprzedać w Chinach maszynę, trzeba się ustawić w kolejce. Każdy chce sprzedać i
    każdy sprzeda, chyba że mu politycy zabronią, a on nie znajdzie sposobu ja obejść ten
    zakaz.

    A więc pytam ponownie: czego według Ciebie Chińczycy nie umieją czyli nie potrafią?

    > Bo rynek juz maja.

    Znaczy rynku nie muszą umieć stworzyć bo już mają?

    > Praktycznie wszystkie smartfony sa chinskiej
    > produkcji. Ale uklady scalone w nich nie.

    Tylko czyjej?

    > Trumpowi. Za sprzedanie Kimowi smartfona :-)

    Kimowi coś tam sprzedali Chińczycy z ZTE, a Kirina robią Chińczycy z Hisilicon.
    Odróżniasz?

> [...]
    _fight_trumps_zte_deal/

    > Zeby bylo smieszniej - Qualcomm zadnych ukladow scalonych nie robi.

    A umie? Potrafi?

    > M.in. robia je Chinczycy - ale ci z Tajwanu.

    A kto robi układy do Chińskich telefonów?

  • 15. Data: 2018-12-28 10:28:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Żeby sprzedać w Chinach maszynę, trzeba się ustawić w kolejce.
    >Każdy chce sprzedać i każdy sprzeda, chyba że mu politycy zabronią, a
    >on nie znajdzie sposobu ja obejść ten zakaz.

    No to widac politycy skutecznie zabraniaja.

    >A więc pytam ponownie: czego według Ciebie Chińczycy nie umieją czyli
    >nie potrafią?

    Procesorow konkurencyjnych do Qualcoma.

    >Znaczy rynku nie muszą umieć stworzyć bo już mają?

    Tak jest.

    >Tylko czyjej?

    >Kimowi coś tam sprzedali Chińczycy z ZTE, a Kirina robią Chińczycy z
    >Hisilicon. Odróżniasz?

    Jakos jednak ZTE wolalo zaplacic miliardzik kary niz kupic Kiriny w
    Hisilicon.
    A moze Hisilicon sie obawialo, ze im nie sprzedadza maszynek ?

    _business/
    _fight_trumps_zte_deal/

    >A umie? Potrafi?

    Umie projektowac.

    >A kto robi układy do Chińskich telefonów?

    Podejrzewam, ze Tajwan, Singapur, Korea, Malezja ... choc jest i cos
    takiego
    https://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_Manufact
    uring_International_Corporation

    Na klientach ze swiata to im jakby malo zalezy :-)
    http://www.smics.com/

    J.

  • 16. Data: 2018-12-28 14:17:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 18:29:24 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > No to widac politycy skutecznie zabraniaja.

    W nieskuteczność tego zabraniania wkładają imponujący wysiłek.

    > Procesorow konkurencyjnych do Qualcoma.

    Czasownik poproszę.

    > Tak jest.

    A skąd go wzięli? bo kiedyś nie mieli.

    > Jakos jednak ZTE wolalo zaplacic miliardzik kary niz kupic Kiriny w
    > Hisilicon.

    Hisilicon nie chce sprzedawać procesorów ZTE-owi. ZTE nie ma tu nic do wolenia.
    W 2018 wyprodukowali 200 milionów tych Kirinów. Świetny sposób na zbankrutowanie,
    jeśli byłyby kiepskie i nikt nie chciał tego kupować...

    > A moze Hisilicon sie obawialo, ze im nie sprzedadza maszynek ?

    Twierdzą że nie chcą wzmacniać konkurencji.

    > Umie projektowac.

    A produkować nie umie?

    > Podejrzewam, ze Tajwan, Singapur, Korea, Malezja ... choc jest i cos
    > takiego
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_Manufact
    uring_International_Corporation

    No więc umieją czy nie umieją? A może umieją ale nie potrafią?

    > Na klientach ze swiata to im jakby malo zalezy :-)
    > http://www.smics.com/

    A może ten "świat" nie umie tego używać?

  • 17. Data: 2018-12-28 20:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >W nieskuteczność tego zabraniania wkładają imponujący wysiłek.

    >Czasownik poproszę.

    Zrobic nie potrafia.

    >A skąd go wzięli? bo kiedyś nie mieli.

    Z taniej sily roboczej, IMO.

    Rynek na smartfony stworzyly inne firmy, a Chinczycy im zrobili rynek
    fabryk/montowni :-)

    >Hisilicon nie chce sprzedawać procesorów ZTE-owi. ZTE nie ma tu nic
    >do wolenia.

    I co - nie potrafia sie dogadac ?
    Nawet przy pomocy chinskiego rzadu, ktory ponoc ciagle duzo moze ...

    >W 2018 wyprodukowali 200 milionów tych Kirinów. Świetny sposób na
    >zbankrutowanie, jeśli byłyby kiepskie i nikt nie chciał tego
    >kupować...

    No wiesz, taki np modny smartwatch ... jakis procesor w srodku musi
    byc.

    >A produkować nie umie?

    Nie. Produkuja dla niego inni.
    Co jest zreszta dosc typowe.

    Hisilicon tez nie produkuje.
    Apple tez nie produje.

    ARM taki powszechny, firma tez zadnego procesora nie wyprodukowala :-)

    uring_International_Corporation
    >No więc umieją czy nie umieją? A może umieją ale nie potrafią?

    Jak spojrzysz tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/HiSilicon

    to przy lepszych modelach modelach w kolumnie Fab jest dopisek TSMC.

    To taka chinska fabryka polprzewodnikow ... ale z tych drugich Chin
    :-)

    >A może ten "świat" nie umie tego używać?

    Jakby im zalezalo, to by bylo "frontem do klienta".
    A tu jakby jest d* - to klient musi sie wysilic :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-12-29 10:01:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 29 grudnia 2018 04:01:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Zrobic nie potrafia.

    Były benchmarki, porównania. Kirin Exynosa bije bez walki. Qualcom 745 okazał się
    słabszy pod każdym względem od 980. Co prawda zaraz zrobili 755, ale 990 wyjdzie za
    parę tygodni. Jak myślisz, skąd będzie pierwszy chip obsługujący 5G?

    > Z taniej sily roboczej, IMO.

    Znaczy biedni Chińczycy z interioru pracujący w Shenzen za miskę ryżu tworzą rynek na
    telefony? Kupują masowo te hujaweje z Lewandowskim na pudełku, bo dzięki temu mają
    pracę?

    > Rynek na smartfony stworzyly inne firmy, a Chinczycy im zrobili rynek
    > fabryk/montowni :-)

    Chcesz wykazać że kiedy Apple wypuszcza nowego gejfona, to ludzie masowo walą kupować
    hujaweja i stąd ci Chińczycy tak się wygrubasili? Be my guest.

    > I co - nie potrafia sie dogadac ?
    > Nawet przy pomocy chinskiego rzadu, ktory ponoc ciagle duzo moze ...

    Zadzwoń do nich i im powiedz, może nie pomyśleli o tym.

    > No wiesz, taki np modny smartwatch ... jakis procesor w srodku musi
    > byc.

    A na smatwatchach, panie to dopiero można wtopić!

    > Nie. Produkuja dla niego inni.
    > Co jest zreszta dosc typowe.
    >
    > Hisilicon tez nie produkuje.
    > Apple tez nie produje.
    >
    > ARM taki powszechny, firma tez zadnego procesora nie wyprodukowala :-)

    Zatem sam widzisz że chińskie nieumienie niczym się nie różni od zachodniego.

> [...]
    >
    > to przy lepszych modelach modelach w kolumnie Fab jest dopisek TSMC.
    >
    > To taka chinska fabryka polprzewodnikow ... ale z tych drugich Chin

    No więc jeszcze poszukaj kto jest udziałowcem.

    > Jakby im zalezalo, to by bylo "frontem do klienta".
    > A tu jakby jest d* - to klient musi sie wysilic :-)

    A mają jakiegoś klienta spoza Chin?

  • 19. Data: 2018-12-29 12:34:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 01:01:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > 745 okazał się słabszy pod każdym względem od 980. Co prawda zaraz
    > zrobili 755, ale 990 wyjdzie za parę tygodni. Jak myślisz, skąd

    Ale wyjedzie z tajwanskiej fabryki.

    > Znaczy biedni Chińczycy z interioru pracujący w Shenzen za miskę
    > ryżu tworzą rynek na telefony?

    Nie, biedni Chinczycy za miske ryzu powoduja, ze te telefony sa
    produkowane w Shenzen a nie np w Los Angeles czy Piasecznie.

    No i trzeba przyznac, ze my bysmy fabryki z 200 tys pracownikow nie
    zrobili :-)

    > Kupują masowo te hujaweje z
    > Lewandowskim na pudełku, bo dzięki temu mają pracę?

    Co by nie mowic, to jednak miliard ludzi i kazdy chce smartfona miec.
    No dobra, niech tylko 70% chce :-)

    > Chcesz wykazać że kiedy Apple wypuszcza nowego gejfona, to ludzie
    > masowo walą kupować hujaweja i stąd ci Chińczycy tak się
    > wygrubasili? Be my guest.

    Troche mylisz moje intencje ... hm, a moze i dobrze podsumowales.

    Apple wyemituje troche reklam gejfonow, ludzie rusza do sklepow,
    zobacza cene ... i kupia Huaweia.

    > A na smatwatchach, panie to dopiero można wtopić!

    Ale wiesz - fajne to, tanie ... tego mozna sprzedac setki mln jesli
    nie miliardy.
    I kazdy procesora wymaga.

    > Zatem sam widzisz że chińskie nieumienie niczym się nie różni od zachodniego.

    Z tym, ze zachod kiedys umial, a potem wyniosl producje do Azji.

    Swoja droga to ciekawe czemu - chyba nie o koszta pracy chodzi, bo tak
    mi sie zdaje, ze tej ludzkiej pracy to tam jest ulamek.

    I ten zachod chyba ciagle umie, bo kto produkuje maszyny do tych
    fabryk polprzewodnikow ? Tylko woli je daleko postawic.

    A ZTE jak widac woli sroga kare zaplacic. Bo nie umie ?
    Mysle, ze nauke jednak wyciagnal i za 10 lat juz bedzie mial wlasne
    procesory z chinskich fabryk.

    A swoja droga - jakie smartfony sa dostepne w Iranie i Korei
    Polnocnej?

    uring_International_Corporation

    > No więc jeszcze poszukaj kto jest udziałowcem.

    Ale widac jeszcze nie na tyle duzym, zeby kolejne fabryki nie powstaly
    w Chinach, i robily nie wiadomo co, dla nie wiadomo kogo :-)

    Choc z tego co widze - maja juz fabryki w Nanjing i Szanghaju.

    > A mają jakiegoś klienta spoza Chin?

    "Notable customers include Qualcomm, Broadcom, and Texas Instruments"

    Ale moze ci trzej znaja bezposrednie telefony, ewentualnie - swietnie
    mowia po chinsku :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-12-29 14:03:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 29 grudnia 2018 20:34:07 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale wyjedzie z tajwanskiej fabryki.

    Za chińskie pieniądze, do chińskiego produktu, na początku wyłącznie na chiński
    rynek.

    > Nie, biedni Chinczycy za miske ryzu powoduja, ze te telefony sa
    > produkowane w Shenzen a nie np w Los Angeles czy Piasecznie.

    Czemu nie w Nigerii?

    > No i trzeba przyznac, ze my bysmy fabryki z 200 tys pracownikow nie
    > zrobili :-)

    > Co by nie mowic, to jednak miliard ludzi i kazdy chce smartfona miec.
    > No dobra, niech tylko 70% chce :-)

    Ty na prawdę w to wierzysz...

    > Troche mylisz moje intencje ... hm, a moze i dobrze podsumowales.
    >
    > Apple wyemituje troche reklam gejfonow, ludzie rusza do sklepow,
    > zobacza cene ... i kupia Huaweia.

    I ta cena to dzięki Applowi?

    > Ale wiesz - fajne to, tanie ... tego mozna sprzedac setki mln jesli
    > nie miliardy.
    > I kazdy procesora wymaga.

    Bardziej baterii.

    > Z tym, ze zachod kiedys umial, a potem wyniosl producje do Azji.
    >
    > Swoja droga to ciekawe czemu - chyba nie o koszta pracy chodzi, bo tak
    > mi sie zdaje, ze tej ludzkiej pracy to tam jest ulamek.

    Deindustrializacja to złożony proces, ludzie grube książki piszą.

    > I ten zachod chyba ciagle umie, bo kto produkuje maszyny do tych
    > fabryk polprzewodnikow ? Tylko woli je daleko postawic.

    A widzisz! To zupełnie co innego umieć coś zrobić ale nie umieć na tym zarobić...

    > A ZTE jak widac woli sroga kare zaplacic. Bo nie umie ?
    > Mysle, ze nauke jednak wyciagnal i za 10 lat juz bedzie mial wlasne
    > procesory z chinskich fabryk.

    Myślę że ZTE poczeka do końca kadencji Trumpa. A może się okazać że drugiej nie
    będzie...

    > A swoja droga - jakie smartfony sa dostepne w Iranie i Korei
    > Polnocnej?

    Różne. Samsungi są popularne, Iphony też.

> [...]
    > w Chinach, i robily nie wiadomo co, dla nie wiadomo kogo :-)
    >
    > Choc z tego co widze - maja juz fabryki w Nanjing i Szanghaju.

    Tajwan ma czystsze powietrze.

    > "Notable customers include Qualcomm, Broadcom, and Texas Instruments"
    >
    > Ale moze ci trzej znaja bezposrednie telefony, ewentualnie - swietnie
    > mowia po chinsku :-)

    No ale ta strona nie jest dla inżynierów, ani dla zakupowców.