  • 1. Data: 2015-01-27 23:51:23
    Temat: Peugeot 5008 - prosze o opinie wlascicieli bylych i obecnych
    Od: Shaman <d...@g...com>

    Czesc, rozgladam sie za 7 miejscowym kompaktem. Aktualnie rozwazam 5008. Czy mozecie
    podzielic sie wlasnymi doswiadczeniami (ew. doswiadczeniami wlasnych znajomych) z
    ujezdzania tego modelu? Szczegolnie interesuja mnie silniki, spalanie, awaryjnosc i
    ogolne wrazenia z jazdy.

    Uprzedzajac posty typu "a dlaczego nie S-Max" lub "a dlaczego nie Grand Picasso"
    odpowiadam ze innych opcji nie odrzucam, ale teraz zbieram wiedze o 5008.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2015-01-28 23:17:13
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2015-01-27 o 23:51, Shaman pisze:
    > Czesc, rozgladam sie za 7 miejscowym kompaktem. Aktualnie rozwazam 5008.
    Nie ma tłumu chętnych, więc może wtrącę swoją uwagę. Otóż na przełomie
    roku '13 i '14 pomagałem jednej osobie w rozważaniach nad zmianą auta.
    Spodobał jej się nowy 3008, świeżo po liftingu.. Zobaczyła jednak
    używane 5008, który to wydał się być autem większym, bardziej
    szlachetnym. To ostatnie w moim subiektywnym odczuciu jest prawdą, ale
    auto ma jedną wadę, która dyskwalifikuje ten samochód. Otóż przy moim
    wzroście było mi tam ciasno, zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 189cm-
    niemało, ale też nie jakoś rekordowo. Polecam wziąć pod uwagę przed decyzją.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 3. Data: 2015-01-29 18:42:31
    Od: funn <funn@_lalalalalala_tkdami.net>

    W dniu 27-01-2015 o 23:51, Shaman pisze:
> [...]
    odpowiadam ze innych opcji nie odrzucam, ale teraz zbieram wiedze o 5008.

    Moj ojciec jezdzi takim autem (wiec czasem i ja mam okazje go
    poprowadzic), wiec moge pare zdan na ten temat napisac.
    Jest to model 5-osobowy, silnik 2.0 hdi (163km) z automatyczna skrzynia
    biegow.
    Generalnie autko jest calkiem komfirtowe i uwazam, ze miejsca jest
    odpowiednio duzo i z przodu i z tylu (zarowno ja i moj ojciec wzrostem
    dochodzimy do 190cm i nie potrafie sie zgodzic z opinia PepedB, ze jest
    tam ciasno). Jesli chodzi o silnik i skrzynie, to obiektywnie faktycznie
    mozna juz calkiem rozsadnie pojechac i nie bac sie, ze zabraknie mocy
    przy wyprzedzaniu, ale subiektywnie moj o 30 km slabszy focus wydaje sie
    byc zwawszy. W 5008 wydaje sie, ze skrzynia (ponoc sygnowana przez
    Porsche - nie wiem ile jest w tym prawdy...) jest troche ospala i i
    zdecydowanie jest nastawiona na auto do jazdy rodzinno - rekreacyjnej, a
    nie sportowej (w sumie calkiem to logiczne :) ).
    Spalanie w tej konfiguracji na kolana nie powala, ale jak na wielkosc,
    mase i wlasnie automat, to mysle, ze na dosc akceptowalnym poziomie
    okolo 9 litrow w miescie i 7 w trasie.
    Auto ma juz 4 lata i najechane okolo 90 000 km no i nie zepsulo sie tam
    kompletnie nic (a mialo co, bo wyposazenie dosc bogate). Zawieszenie
    jeszcze nie ma zadnych stukow, ani pukow, wszelkie regulatory,
    przelaczniki, automaty, czy inne wihajstery po prostu caly czas
    normalnie dzialaja..
    Samochod jest na 17" felgach, ktore lubia sie troche tu i owdzie podgiac
    i tak na prawde przed sezonem letnim praktycznie zawsze trzeba ktoras
    naprostowac (zima jezdzi na 16").
    Z wad - niesamowicie drogi serwis w ASO (2000 za zwykly przeglad, to
    jednak troche za duzo - w nieautoryzowanym, ale jednym z lepszych
    serwisow (nie u pana Henka za stodola) za taka sama usluge koszt wynosi
    kolo 500-600). Na tych 16" kolach wyraznie auto "wozi", prowadzi sie
    zdecydowanie mniej stabilnie (tez wezsze opony - 195, na 17" sa 215). Do
    obslugi trzeba sie przyzywczaic (wiadomo, dopiero niedawno Peugeot
    zaczal zmniejszac liczbe przyciskow na desce rozdzielczej). No i
    oczywiscie wszechobecne systemy, ktore maja na celu pomagac kierowcy -
    to juz jak kto lubi. Tutaj sa i automatyczne swiatla i wycieraczki (no
    te funkcje, to akurat mi sie podobaja :) ), i automatyczny hamulec
    postojowy, ktory sie sam zaciaga po zgaszeniu silnika i sam zwalnia przy
    ruszaniu, kontrola trakcji po wylaczeniu i tak sie sama wlaczy po
    przekroczeniu 50 km/h i mysle, ze kielkanascie innych pierdol, w ktorych
    nawet nie mam pojecia :)

    Tak na podsumowanie - jako rodzinne autko bardzo fajne (zapomnialem o
    bagazniku, ale w przypadku 7 miejsc, to chyba juz temat pomijalny...).
    Calkiem wygodne, na prawde spore (samochod jest na prawde szeroki) i
    pozwala przejechac wieksza ilosc kilometrow bez wiekszego zmeczenia
    (siedzenia tylnej kanapy, to 3 oddzielne fotele, kazdy z oddzielna
    regulacja). Awaryjnosc na bardzo rozsadnym poziomie. No tylko trzeba sie
    przyzwyczaic do tego, ze francuzy lubia rozpieszczac kierowcow ;)

    --
    pozdrawiam
    funn

  • 4. Data: 2015-01-31 21:32:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2015 o 18:42 funn <funn@_lalalalalala_tkdami.net> pisze:

> [...]
    > jednak troche za duzo - w nieautoryzowanym, ale jednym z lepszych
    > serwisow (nie u pana Henka za stodola) za taka sama usluge koszt wynosi

    Pełny przegląd w najdroższym z ASO w Wawie w C4GP (sinik i skrzynia ta
    sama - AM6, 163KM) kosztuje 1400 brutto. Ten sam przegląd, w tym samym
    ASO przy swoich materiałach kosztuje około 500-600 (razem z materiałami).

    TG

  • 5. Data: 2015-01-31 21:32:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 6. Data: 2015-02-03 14:35:26
    Od: Shaman <d...@g...com>

    Dzieki za relacje. W zasadzie potwierdza to czego juz sie dowiedzialem. Nowosci to
    spalanie i plywanie na 16" felgach. Troche mnie to martwi choc jestem przyzwyczajony.
    Obecnie jezdze Civic'iem na oponach 185/70R14.

    PZDR
    Shaman