  • 1. Data: 2018-06-16 14:32:59
    Temat: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Może nie wszyscy jeszcze widzieli więc polecam zerknąć:

    https://niebezpiecznik.pl/post/archiwum-polskiego-ph
    reakingu/

    Link bezpośredni:

    https://github.com/JanuszSpiewa/Archiwum-Polskiego-P
    hreakingu

    W komentarzach pojawił się natomiast bardzo ciekwy link do *ksiązki* na
    ten temat:

    https://archive.org/details/sygnal_czasu

    Dziwna, ale bardzo interesująca. Polecam.

  • 2. Data: 2018-06-16 17:27:00
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    eeee tam, głupota...
    zhakowanie najnowszego ifona - to dopiero ciekawostka...

  • 3. Data: 2018-06-17 23:23:50
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    cfelonko.eu:
    co za bezmózgi tęby kretynowaty debil
    przecież cały świat wie, że ifony to pracują na androidzie
    a zhakować androida to nawet dzieci w żłobku potrafią,
    co za cymbał, głupek i tępy bezmózg...

  • 4. Data: 2018-06-25 13:45:33
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > W komentarzach pojawił się natomiast bardzo ciekwy link do *ksiązki* na
    > ten temat:
    >
    > https://archive.org/details/sygnal_czasu
    >
    > Dziwna, ale bardzo interesująca. Polecam.

    Książkę napisał jeden z naszych grupowiczów (ale nie wiem, czy mogę
    wskazać kto) :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2018-06-25 19:22:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 13:45, Adam Wysocki pisze:

    > Książkę napisał jeden z naszych grupowiczów (ale nie wiem, czy mogę
    > wskazać kto) :)

    No to ciekawe :)
    Przeczytałem już ponad połowę, nie wiedziałem że taka wojna była w świadku
    krótkofalarskim.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-06-25 21:40:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/25/2018 7:22 PM, Janusz wrote:
    > Przeczytałem już ponad połowę, nie wiedziałem że taka wojna była w świadku
    > krótkofalarskim.

    Moja pierwsza sesja nasłuchowa na 3.5MHz zakończyła się znalezieniem
    dwóch kolesi rzucających mięsem w siebie. Takie szczęście.

    A obecnie jest tak że jak wyciągniesz antenę CB to znajdziesz:

    a) kolesia co czyta biblię i szczególnie uwielbia fragmenty o tym jak
    miłosierny Bóg nas zmieli, podpali, pożre itd, takie apokalipsyczne klimaty.

    b) co najmniej nastu kierowców tirów którzy puszczają w eter "zajebisty
    kawałek" co leci w radiu, pechowo to prawie zawsze disco polo.

    c) Kolesia co beeeeeczy i meeeeczy. Całymi godzinami.

    d) Jednostki heteronormatywne we wszelakich pojazdach którzy wtrącają
    się do kazdej rozmowy "no, k..a, jeb...ć Ci h..u ?

    e) "Koledzy a gdzie Zagórska jest?" bo nawigacji jeszcze nie wymyślono

    f) Bardzo miłego człowieka ktory kazdemu co pyta miło odpowiada jakie sa
    warunki pod warunkiem że jest z właściwej strony rzeki i ma właściwa gwarę

    I jeszcze cala masa zaobserwowanych probemów z okolic szeroko pojętej
    kultury w eterze. Nawet 10 lat temu na CB było klimatyczniej.Na KF nie
    bylem nascie lat i nie wiem co tam teraz jest, ale bawiłem się niedawno
    radiem na 175MHz i dowiedzialem się że jestem h..em po minucie rozmowy z
    grzecznym zapytaniem czy mi radio nie piszczy bo to chiński złom.

    Sam nie wiem, może już nie warto robić kursu/licencji KF, elektronike do
    odbioru od kHz do GHz mozna kupic za 30zł i po zrobieniu anteny nasłuch
    gotowy a eter pełen interesujacych sygnałów nie mających (na szczęście)
    wiele wspólnego z białkiem.

  • 7. Data: 2018-06-25 22:09:53
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.06.2018 o 21:40, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > warunki pod warunkiem że jest z właściwej strony rzeki i ma właściwa gwarę

    g) spamerów nadających z "taśmy", reklamujących swoje usługi holowania,
    awaryjnego odpalania, dowożenia paliwa itp

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2018-06-27 10:24:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > A obecnie jest tak że jak wyciągniesz antenę CB to znajdziesz:

    Czy ja wiem... w samochodzie mam CB na #19 (zawsze włączone) i jedyne co
    słyszę to kierowców (oczywiście z adekwatnym słownictwem), czasami
    spamerskie automaty oraz jednego faceta, który powtarza, że za darmo
    wykona fellatio. Po innych kanałach niż 19 nie chodzę, choć może warto
    poskanować. Natomiast rzeczywiście słychać, że ruch na #19 jest mniejszy
    niż chociażby 5 lat temu. Pewnie yanosiki wypierają.

    Antenę 2m / 70cm na samochodzie też mam, duobander przerobiony na 12V (co
    nie było proste, bo nagłe odłączenie zasilania czasem powodowało usunięcie
    pamięci i trzeba było to obejść) też jest i czeka na założenie, ale jakoś
    nie mam specjalnie motywacji. Może trzeba to zrobić dopóki jest jeszcze z
    kim na pasmach gadać.

    > a) kolesia co czyta biblię i szczególnie uwielbia fragmenty o tym jak
    > miłosierny Bóg nas zmieli, podpali, pożre itd, takie apokalipsyczne klimaty.

    Gdzie Ty mieszkasz, że takie indywidua znajdujesz?

    > Nawet 10 lat temu na CB było klimatyczniej.

    ~10 lat temu odpaliłem sobie na bazie CB i znalazłem jakieś towarzystwo
    bodajże na #7. Wydawali się normalni.

    ~20 lat temu CB tętniło życiem, głównie na #28 ale nie tylko.

    > Na KF nie bylem nascie lat i nie wiem co tam teraz jest,

    Czasem sobie skanuję KF i wydaje się normalnie, jak zawsze. Trochę titawy,
    trochę cyfry, trochę fonii. Inna sprawa że nie mam dobrego sprzętu na KF,
    więc odbiór jest adekwatnie słaby.

    > ale bawiłem się niedawno radiem na 175MHz i dowiedzialem się że jestem
    > h..em po minucie rozmowy z grzecznym zapytaniem czy mi radio nie piszczy
    > bo to chiński złom.

    Co jest w okolicy 175 MHz?

> [...]
    > odbioru od kHz do GHz mozna kupic za 30zł i po zrobieniu anteny nasłuch
    > gotowy a eter pełen interesujacych sygnałów nie mających (na szczęście)

    Czy warto... jeśli kogoś interesuje szeroko pojęte krótkofalarstwo to
    pewnie warto, w innym razie raczej nie widzę sensu.

    Sygnały białkowe też są różne. Nie musisz przecież rozmawiać na fonii.
    Chociażby QRSS na 136 kHz wygląda obiecująco.

    Inna sprawa że jeszcze 20, 30 lat i może się okazać, że na KF nie będzie
    z kim gadać. Choć może się mylę, może zostaną pasjonaci.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-06-27 16:17:54
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-06-25 o 19:22, Janusz pisze:
    > nie wiedziałem że taka wojna była w świadku
    > krótkofalarskim.

    - i co ten krótkofalarski świadek zeznał?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 10. Data: 2018-06-27 16:56:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/27/2018 10:24 AM, Adam Wysocki wrote:
    > niż chociażby 5 lat temu. Pewnie yanosiki wypierają.

    Na CB mozna spotkać wielu pytających o drogę i korki, więc możliwe że
    pozostaną sami o możliwościach intelektualnych nie pozwalających na
    obsługę smartfona i ludzie cierpiący na potrzebę mówienia o niczym.

    > Gdzie Ty mieszkasz, że takie indywidua znajdujesz?

    W okolicy najważniejszego odcinka S86. Codziennie pcham się tamtędy do
    pracy, z radiem. Niestety zatrzęsienie świrów dotyczy bardziej godzin
    południowych kiedy się naprawdę wszystkim nudzi.

    > Co jest w okolicy 175 MHz?

    Oczywiście 145 ;)

    > Sygnały białkowe też są różne. Nie musisz przecież rozmawiać na fonii.
    > Chociażby QRSS na 136 kHz wygląda obiecująco.

    Znajomy krótkofalarz znalazł jakiś rok temu stację na 3.5 która
    okresowo, ale przez spory czas nadawała naprzemiennie FUCK,FUCK,FUCK
    albo automatycznie jakieś teksty literackie bez sensu. Kultura na morsie
    nawet upadła ;) Albo numbering station ;)

    > Inna sprawa że jeszcze 20, 30 lat i może się okazać, że na KF nie będzie
    > z kim gadać. Choć może się mylę, może zostaną pasjonaci.

    E tam. Raczej ochroniarze :D