  • 1. Data: 2010-01-13 23:10:12
    Temat: Piękno
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    Słuchajcie
    Jak rozumiecie piękno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam się podoba,
    subiektywnie.
    Np:
    Jaka jest najapiękniejsza kobieta na świecie? (o mężczyzn nie pytam bo to
    podobno płeć brzydka ale jeśli ktoś napisze to też super)
    Jakie jest najpiękniesze zdjęcie?
    Obraz
    Muzyka
    Film
    Miejsce
    Rzecz
    itd..
    Nie chcę się tu doszukiwać gdzie tkwi piękno lub skąd pochodzi. Chcę tylko
    wiedzieć co się ludziom podoba, co ich zachwyca. Tylko tak naprawdę. Jeśli
    komuś przyjdzie do głowy np ciało konkretnej kobiety chętnie zobaczę;)

    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2010-01-13 23:52:00
    Temat: Re: Piękno
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 00:10:12 +0100, marek augustynski napisał(a):

    > Słuchajcie
    > Jak rozumiecie piękno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam się podoba,
    > subiektywnie.

    Trudne pytanie, przecież to co nam się podoba zależy choćby i od chwilowego
    nastroju :)

    No ale spróbuję.

    Zdjęcie? Chyba najbardziej podobają mi się krajobrazy W. Puchalskiego z
    doliny Czarnej Hańczy i nadbiebrzańskie.

    Obraz?
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/T
    urner%2C_J._M._W._-_The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire
    _tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.jpg

    Muzyka? Czort wie. Bardzo lubię gitarę M. Knopflera, muzykę organową Bacha
    w wykonaniu Tona Koopmana,

    Rzecz? Fregata pod pełnymi żaglami :)

  • 3. Data: 2010-01-13 23:52:55
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 14 Sty, 00:10, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > podobno p e brzydka ale je li kto napisze to te super)
    > Jakie jest najpi kniesze zdj cie?
    > Obraz
    > Muzyka
    > Film
    > Miejsce
    > Rzecz
    > itd..
    > Nie chc si tu doszukiwa gdzie tkwi pi kno lub sk d pochodzi. Chc tylko
    > wiedzie co si ludziom podoba, co ich zachwyca. Tylko tak naprawd . Je li
    > komu przyjdzie do g owy np cia o konkretnej kobiety ch tnie zobacz ;)

    Piękno jest kategorią tak transcendentną, że aż głupio pytać

  • 4. Data: 2010-01-13 23:55:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:
    > Jak rozumiecie piękno?

    Działa...

    > Jaka jest najapiękniejsza kobieta na świecie? (o mężczyzn nie pytam bo to
    > podobno płeć brzydka ale jeśli ktoś napisze to też super)
> [...]

    Straszne byłoby, gdyby coś było najpiękniejsze. Piękno pływa i oscyluje,
    jest w szczegółach i związkach owych, a i zatracić się może w nadmiarze
    jak i w detalu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2010-01-13 23:56:50
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jak rozumiecie piękno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam się podoba,
    > subiektywnie.

    eee... subiektywnie jak zsumujesz odpowiedzi wszystkich ludzi to
    wyjdzie, że ... wszystko.

    > Jaka jest najapiękniejsza kobieta na świecie?

    No, a tu akurat jest ciekawie, bo niedawno jedni naukowcy napisali
    program komputerowy, który analizując zdjęcie jest w stanie określić czy
    kobieta jest atrakcyjna czy też nie (tj. otrzymuje się taki sam wynik
    jak gdyby zapytać odpowiednio znaczącą liczbę osób), a drudzy naukowcy
    dowiedli że piękno twarzy (kobiety) jest związane z proporcjonalnością
    odległości rozstawienia oczu oraz odległości oczu od ust względem
    odpowiednio szerokości i wysokości twarzy. Oczywiście przy założeniu
    ogólnej symetrii elementów twarzy.

    > Jakie jest najpiękniesze zdjęcie?

    Jest tak dużo zdjęć, które uważam za niesamowicie piękne, że nie da się
    wskazać jednego najpiękniejszego.

    > Nie chcę się tu doszukiwać gdzie tkwi piękno lub skąd pochodzi.

    a w sumie to właśnie było by ciekawsze...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 6. Data: 2010-01-14 00:53:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 14 of Jan 2010 00:55, Janko Muzykant wrote:

    > Działa...

    > Straszne byłoby, gdyby coś było najpiękniejsze. Piękno pływa

    fregata pod pełnymi żaglami

    > oscyluje,

    piersi kobiety w tańcu

    > jest w szczegółach i związkach owych, a i zatracić się może
    > w nadmiarze jak i w detalu.

    ...... już wiem!!!!! Czesi wygrywają z Ruskimi w hokeja - piękne!

    --
    nb

  • 7. Data: 2010-01-14 04:01:32
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    marek augustynski pisze:
> [...]
    > wiedzieć co się ludziom podoba, co ich zachwyca. Tylko tak naprawdę. Jeśli
    > komuś przyjdzie do głowy np ciało konkretnej kobiety chętnie zobaczę;)

    Jacek Kaczmarski
    Ostatnie dni Norwida

    Piękno jest na to, żeby zachwycało
    Nie znam piękniejszej nad piękno ojczyzny
    W której - minąwszy przeznaczeń mielizny
    Warto zanurzyć obolałe ciało
    Pychy się wyzbyć

    Grobowce Piękna - kosztowne artyzmy
    Których wieczności wzór - piramid stałość
    Na duszę kładą tylko plamę białą
    Jak bandaż kłamstwa, co owija blizny
    By nie bolało

    Kiedyś czytałem opowiadanie sf o budowie maszyny do obiektywnej oceny
    piękna. Po wybudowaniu modułu optycznego maszyny dyrektor instytutu
    naukowego w którym ją budowano zarządził konkurs. Rozdano miejscowym
    pacykarzom płótna, pędzle, farby i wysłano do malowania. Wygrał obraz
    przedstawiający "różowe tłuste nimfy pląsające wokół fioletowego jelenia
    o spojrzeniu zdeklarowanego kryminalisty".

    Piękno zmienia się w czasie. I to nawet nie dotyczy kolejnych mód, ale
    komuś mogą się podobać brunetki, a za 10 lat blondynki. Samo
    postrzeganie piękna u kobiet ma podstawy biologiczne. Kiedyś ceniono
    kobiety o pełnych kształtach, ponieważ sugerowało to, że jest silna i
    zdrowa, a więc może mieć dużo dzieci. Obecnie jakby to postrzeganie
    zostało zamazane przez kulturę. Było dużo badań dotyczących piękna,
    wnioski są takie, że lubimy symetrię.

    wer

  • 8. Data: 2010-01-14 04:56:59
    Temat: Re: Pi?kno
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-13, marek augustynski <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Słuchajcie
    > Jak rozumiecie piękno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam się podoba,
    > subiektywnie.

    A po co Ci to?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2010-01-14 07:28:02
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3bca.00000044.4b4e52d4@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > Jaka jest najapiękniejsza kobieta na świecie? (o mężczyzn nie pytam bo to
    > podobno płeć brzydka ale jeśli ktoś napisze to też super)

    Nie widziałem jeszcze tego zdjęcia

    > Obraz
    Portret mojej TZ

    > Muzyka
    Nohavica

    > Film
    Los Człowieka

    > Miejsce
    okolice mojego domku letniskowego

    --

    : http://niusy.onet.pl

  • 10. Data: 2010-01-14 08:27:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Jan., 00:10, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:
    > S uchajcie
    > Jak rozumiecie pi kno? Tzn nie jaka jest definicja tylko co Wam si podoba,
    > subiektywnie.

    piekne sa tylko linie kobiet i szybowcow - i to nie wszystkich.
    przy takiej skali odniesienia mozna mowic co jest mniej brzydkie.