  • 1. Data: 2018-06-15 19:40:06
    Temat: Pierwszeństwo tramwaju?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Mam taki przypadek:
    http://oskduet.pl/kompendium-wiedzy-o-tramwajach-cze
    sc-2-skrzyzowania

    Ostatni film. Sytuacja jest dla mnie kompletnie niejasna. Jeśli samochód
    jechałby na wprost - ma pierwszeństwo. Jeśli skręca (na zielonym) w
    prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje? Chodzi mi o wykazanie
    różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-06-15 19:48:04
    Temat: Re: Pierwszeństwo tramwaju?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-06-2018 o 19:40, Marek S pisze:
> [...]
    > jechałby na wprost - ma pierwszeństwo. Jeśli skręca (na zielonym) w
    > prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje?

    Masz w komentarzach pod artykułem - Art. 25 ust. 2 PORD.

  • 3. Data: 2018-06-15 20:37:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-15 o 19:48, Cavallino pisze:

    sc-2-skrzyzowania

    > Masz w komentarzach pod artykułem -  Art. 25 ust. 2 PORD.

    No i już wiadomo dlaczego niektórzy kierowcy nie używają kierunkowskazów.

  • 4. Data: 2018-06-16 00:39:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 19:40:06 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    sc-2-skrzyzowania

    > Ostatni film. Sytuacja jest dla mnie kompletnie niejasna. Jeśli samochód

    No raczej nie ma i moim zdaniem na tej stronie jest błąd.

    Pojazd szynowy ma w tej sytuacji pierwszeństwo.
    Zgodnie z art. 25.2 kierującego pojazdem szynowym nie dotyczy ust. 1
    mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa jadącemu prosto lub
    skręcającemu w prawo.

    > Jeśli skręca (na zielonym) w
    > prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje? Chodzi mi o wykazanie
    > różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

    Nie ma różnicy, w obu wypadkach tramwaj ma pierwszeństwo.

    Art. 25.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    strony nadjeżdża.

  • 5. Data: 2018-06-16 00:59:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    sc-2-skrzyzowania

    > Masz w komentarzach pod artykułem -  Art. 25 ust. 2 PORD.

    Pierwsze zdanie na początku artykułu to właśnie cytat tego przepisu. No
    to popatrzmy:

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    strony nadjeżdża.

    Nie bardzo widzę związek z opisaną przeze mnie sytuacją. Tam są światła.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-06-16 09:46:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-06-2018 o 00:59, Marek S pisze:

> [...]
    > strony nadjeżdża.
    >
    > Nie bardzo widzę związek z opisaną przeze mnie sytuacją. Tam są światła.

    Coś to zmienia?

  • 7. Data: 2018-06-17 00:59:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-16 o 09:46, Cavallino pisze:

    > Coś to zmienia?

    Tylko to, że nie wiem jak się zachować w podobnej sytuacji. Jeśli
    uważasz, że zasługuję na śmierć na torowisku, to nic to nie zmienia :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-06-17 07:36:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 00:59, Marek S pisze:

    > Tylko to, że nie wiem jak się zachować w podobnej sytuacji.

    Ale czy gdyby świateł nie było to byś wiedział?

    Ja tam nie widzę przepisu który inaczej definiowałby pierwszeństwo przy
    jeździe na wprost i przy skręcie w prawo.
    A przecinaki puszczam jeśli nie widzę że same się zatrzymują, tak na
    wszelki przypadek.

    Na przejeździe rowerowym, gdy jadę rowerem, robię to samo z samochodami
    - nawet gdy mam pierwszeństwo, ale oni o tym nie wiedzą.

  • 9. Data: 2018-06-17 14:02:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Ale czy gdyby świateł nie było to byś wiedział?

    Tak, tu nie miałbym wątpliwości bo tramwaj na drodze równorzędnej zawsze
    ma pierwszeństwo, a na drodze ze znakami - tak jak znaki mówią. Czyli
    jeśli tramwaj ma np. "stop" to musi przepuścić auta.

> [...]
    >
    > Na przejeździe rowerowym, gdy jadę rowerem, robię to samo z samochodami
    > - nawet gdy mam pierwszeństwo, ale oni o tym nie wiedzą.

    Ok, ale to już inny temat. Ja pytam wyłącznie o przepisy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-06-17 14:57:32
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Marek S Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 15.06.2018, 19:40:06

> [...]
    > prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje? Chodzi mi o wykazanie
    > różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

    &95 ust.4 Rozporządzenia o Długiej Nazwie?

    "Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu
    kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1
    pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu
    poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o
    ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12."