  • 1. Data: 2019-02-07 09:14:54
    Temat: Pierwszy android - pytania
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Najpierw była lumia 640xl.
    Nie był to demon szybkości ale działał.
    Chociaż podobno brakowało dla tego telefonu apek.
    Ja postanowiłem zmienić jak okazało się że google maps nie działa.
    A nawigacja w telefonie nie pokazała sądu którego budowniczy
    siedzi na ławie oskarżonych za łapówki.
    Wiec chyba miała czas na aktualizacje.
    Tak listopadzie zacząłem szukać u chińczyków.
    Miałem kilka wybranych modeli i czekałem na promocje.
    Ale od blackfriday (11 listopada) do połowy stycznia.
    Jakieś tam były ale mi nie udało się załapać.
    Wiec patrząc z prespektywy czasu szkoda czasu na te pierdoły.

    Natomiast jak by ktoś chciał kupić telefon na gearbest
    polecam MonkeyECHO dodatek do chrome który pokazuje jak zmieniała się cena.

    W połowie stycznia wybrałem telefon.
    Zamówiłem z opcją dostawy priority line.
    Coś po trzech tygodniach doszedł.
    VAT-u nie płaciłem chociaż Morawiecki
    coś tam krzyczał że sprawdzają paczki.

    Telefon Mi Note 3 za 910 zł mam drugi tydzień i chodzi.
    I teraz ja mam kilka pytań.
    Żona ma Mi A1 który ma antutu 70 kpunktów.
    Mój ma Mi Note 3 ma 150 kpunktów.
    I po prawdzie nie widzę różnicy.
    1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?

    2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android

    W moim telefonie jest NFC.
    I dla tego bajeru warto było wydać tą kasę.
    Chociaż boję się że za chwile nie będę pamietał o pieniądzach offlinowych.
    Mam konto w Millenium. I teraz martwi mnie jedna rzecz.
    Nawet jak idę do banku osobiście wybrać pieniądze to muszę przynieś dowód.
    Żeby pani mnie zweryfikowała.
    Teraz w telefonie mogę zrobić przelew i się martwie.
    3) Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny. Chodzi że nie mam innego kanału weryfikacji
    danych (coś ala sms w komputerze)
    Milenium się chwali że mogę zrobić przelew jednym tapnięciem.

    Jednym z minusów lumii był brak apek.
    Teraz mam 6/128 czyli prawie tyle co mój laptop i chętnie bym zainstalował jakieś
    apki.
    Nawet kilka zainstalowałem tylko jakoś nie widzę potrzeby ich używania.
    Poza bankową której się boje trochę używać.
    Przejrzałem popularne apki no fajnie że są ale nie widze sensu.
    4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

    Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera szybko.
    5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.

    Szybkie ładowanie
    Z jednej strony fajna sprawa że szybko.
    Ale może lepiej znaleść jakąś słabszą ładowarkę i zostawiać na noc.
    6) Co zrobić żeby bateria dłużej pracowała dłużej?

  • 2. Data: 2019-02-07 11:49:28
    Temat: Re: Pierwszy android - pytania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Ja postanowiłem zmienić jak okazało się że google maps nie działa.
    >A nawigacja w telefonie nie pokazała sądu którego budowniczy

    Hm, Lumia nie korzysta z map Nokia/Ovi/Here ?
    One aktualizuja drogi przed ich otwarciem, czasem pare lat przed :-)

    >W połowie stycznia wybrałem telefon.
    >Zamówiłem z opcją dostawy priority line.
    >Coś po trzech tygodniach doszedł.
    >VAT-u nie płaciłem chociaż Morawiecki
    >coś tam krzyczał że sprawdzają paczki.

    Nie tak glosno, jeszcze moga naliczyc i z karą :-)

    >Żona ma Mi A1 który ma antutu 70 kpunktów.
    >Mój ma Mi Note 3 ma 150 kpunktów.
    >I po prawdzie nie widzę różnicy.
    >1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?

    W testach Antutu :-)
    W grach z ambitna grafika, jesli w tym problem.

    >2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na
    >android

    Online coraz lepsze :-)

    Here/Nokia. O tyle dobra, ze ma off i online.
    A poza tym same wady :-(

    Google ma opcje pobrania mapy/trasy, ale co miesiac trzeba powtarzac
    ... albo przed wyjazdem.

    Mapfactor

    Be On Road - ale teraz to sie nazywa "Nawigacja GPS"

    Osmand ... przestalem uzywac lata temu, bo kiepski, ale chyba sie
    ulepszyl.

    >Przejrzałem popularne apki no fajnie że są ale nie widze sensu.
    >4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

    lepiej napisz, co ci sprawia klopot

    >Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera
    >szybko.
    >5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.

    Nie. Android zyje wlasnym zyciem i niewiele poradzisz :-(

    J.

  • 3. Data: 2019-02-07 12:10:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-02-07 o 09:14, Bolko pisze:
> [...]
    > Mój ma Mi Note 3 ma 150 kpunktów.
    > I po prawdzie nie widzę różnicy.
    > 1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?

    W grach. Tych wymagających.

    > 2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android

    Jest. Sprawdź sklep play.
    Jak nie chcesz ich sprawdzać osobiście to poszukaj jakiego artykułu.

> [...]
    weryfikacji danych (coś ala sms w komputerze)
    > Milenium się chwali że mogę zrobić przelew jednym tapnięciem.

    Teoretycznie jest. Praktycznie lepiej używać do tego komputera
    do którego nie dopuszczasz obcych i nie ryzykujesz jego zgubienia
    lub kradzieży, czyli stacjonarny.

> [...]
    > Poza bankową której się boje trochę używać.
    > Przejrzałem popularne apki no fajnie że są ale nie widze sensu.

    Są.
    Ale dopóki nie odczuwasz potrzeby ich instalacji nie rób tego.
    Zaoszczędzisz na baterii.

> [...]
    > Ale może lepiej znaleść jakąś słabszą ładowarkę i zostawiać na noc.
    > 6) Co zrobić żeby bateria dłużej pracowała dłużej?

    Nie instalować każdego gówna które ktoś poleca jako fajne czy użyteczne.
    Wyłączyć automatyczne aktualizacje, namierzanie, śledzenie i
    inne jakże niezbędne dla dzieci opcje.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-02-07 16:09:19
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > 1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?
    podczas telefonowanie - nie. 70 tyś to nie dużo, ale też nie mało.
    galaxy s3 miał 18tyś. Im więcej zadań, programów tym różnica będzie
    bardziej widoczna

    > 2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android
    W zasadzie tylko here. osmand jest porąbany,
> [...]
    > Żeby pani mnie zweryfikowała.
    > Teraz w telefonie mogę zrobić przelew i się martwie.
    bez nfc mozesz płacić blikiem. z nfc - jak kartą i bez netu

    > 3) Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny. Chodzi że nie mam innego kanału
    weryfikacji danych (coś ala sms w komputerze)
    > Milenium się chwali że mogę zrobić przelew jednym tapnięciem.
    trudno powiedzieć. gdybyś miał zgubić laptopa którym robisz przelewy, a
    zgubić telefon którym robisz przelewy - telefon jest bezpieczniejszy.
    ale laptopa nie zgubisz. z trzeciej strony - (u przeciętnego człowieka)
    karta jest najmniej bezpieczna.
    Tak więc nie martw się na przyszłość, ale na wszelki wypadek ogranicz
    ilość pieniędzy/transakcji/kwoty na transakcje - to ogranicza ewentualne
    straty. dobry pomysł to pójście z żoną do operatora i zamiana własności
    karty. tak abyś Ty był właścicielem jej karty ona Twojej. kłania się
    niebezpiecznik.pl
    > 4) Czy są jakieś apki które warto mieć?
    to nie tak. ja mam apkę do geocachingu. Większość ludzi nie wie co to
    jest i niech tak zostanie. kalkulator mi się nie podobał - wymieniłem.
    to samo z dialerem, przeglądarką obrazków, kalendarzem, a w zasadzie
    "wyświetlaczem" na ekranie spotkań. odinstalowuje te które dostałem -
    instaluje te które chcę. ale i tak w xiaomi naj mniej trzeba wywalać.
    Skaner - czyli program który z trapezowej fotki kartki robi dobrej
    jakości ostry, wyraźny prostokąt. słownik wielojęzykowy, youtube vanced
    - eliminuje reklamy, przeglądarka internetowa, meteo.pl, banki, programy
    do kamer i przełączników wifi. serwer ftp. to mam, gier nie potrzebuje,
    choć miałem szachy.

    > Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera szybko.
    > 5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.
    patrzeć co zżera. odinstaowywać badziewia i nie instalować nie
    sprawdzonych programów. nawet z oficjalnego sklepu. wręcz bardziej
    bezpieczne są te z xda, albo f-droida

    > 6) Co zrobić żeby bateria dłużej pracowała dłużej?
    ładować mniejszym prądem. jak możesz - ładuj całą noc. najlepsze dla
    akumulatora jak potrzebujesz - ładuj wysokim napięciem. unikaj 5v i
    równeoczesnego dużego prądu .
    ToMasz

  • 5. Data: 2019-02-07 17:25:07
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.02.2019 o 16:09, ToMasz pisze:
    > ładuj wysokim napięciem. unikaj 5v i
    > równeoczesnego dużego prądu .

    Chyba Twoja wypowiedź jest trochę (a może i nie trochę) pozbawiona sensu.
    Akumulator w telefonie zawsze jest ładowany takim samym napięciem
    niezależnie czy ładowarka jest na 5/9/12V bo to podwyższone napięcie
    jest tylko na odcinku ładowarka -> układ ładowania w telefonie, więc
    ładowanie 5V/2A będzie dla akumulatora tak samo szkodliwe/korzystne* jak
    9V/1,1A

    * niepotrzebne skreślić
    --
    Czarek

  • 6. Data: 2019-02-07 19:22:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >jest tylko na odcinku ładowarka -> układ ładowania w telefonie, więc
    >ładowanie 5V/2A będzie dla akumulatora tak samo szkodliwe/korzystne*

    Mam pewne watpliwosci, czy w telefonie jest jakis ambitny układ
    ładowania,
    czy podłączaja na chama i licza na ograniczenie napiecia przez
    ładowarke lub kabel ...
    Bo jakos duze roznice sa w prądach w zaleznosci od ladowarki i kabla.

    Cos mi chodzi po glowie, ze stary Sony-Ericsson i troche mlodsza Nokia
    pyskowaly, ze jest za duze napiecie.

    Jakąś ładowarke USB z napieciem 6V tez mam - to zdaje sie jakis
    standard.
    A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

    J.

  • 7. Data: 2019-02-07 20:51:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

    Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2019-02-07 21:01:13
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.02.2019 o 19:22, J.F. pisze:
> [...]
    > czy podłączaja na chama i licza na ograniczenie napiecia przez ładowarke

    To się bardzo mylisz. Drugi raz. Jest bardzo ambitny układ ładowania,
    którego część logiczna jest wbudowana w główny procesor i to ten
    procesor zajmuje się nadzorem nad parametrami ładowania.
    W przypadku akumulatorów głównie litowych i polimerowych podłączenie
    jakie opisujesz to by było jak wyciągnięcie zawleczki z granatu.

    > Bo jakos duze roznice sa w prądach w zaleznosci od ladowarki i kabla.

    Są. Od 5 V do nawet 20 V

    Wtedy była partyzantka, każdy telefon miał inne gniazdo i często
    ładowarka była dedykowana a tu pisałem o ładowaniu przez mikroUSB/USB-C
    w telefonach produkowanych w ciągu ostatnich kilku lat.

    > Jakąś ładowarke USB z napieciem 6V tez mam - to zdaje sie jakis standard.

    Indywidualny pomysł jakiegoś producenta dla jakiegoś modelu telefonu

    > A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

    Poczytaj sobie tu: https://www.wiki.xperiasite.pl/Quick_Charge -
    napięcie ładowania nie jest podnoszone bo zwiększa się obciążenie ale
    dlatego, że ładowarka negocjuje parametry ładowania z telefonem

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2019-02-07 21:05:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

    Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

    W kompie np jak wchodze na PKO to firewall drze japę

    TCP Connection to www.ipko.pl [193.109.225.70:443] was permitted by
    rule '301 bank PKO 443'

    Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
    zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 10. Data: 2019-02-07 21:19:11
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.02.2019 o 20:51, PiteR pisze:

    > Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

    Ladowarka LG nominalnie 5V/1,55A napięcie pracy około 5,1 - 5,2 V prąd
    dochodzi do 2A https://ibb.co/CHkTwb3

    Ładowarka dwunapięciowa 5/9V HUAWEI
    https://ibb.co/2gjHX52

    --