  • 11. Data: 2019-02-07 23:48:40
    Temat: Re: Pierwszy android - pytania
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-07 o 21:05, PiteR pisze:

    > Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)
    >
    > W kompie np jak wchodze na PKO to firewall drze japę
    >
    > TCP Connection to www.ipko.pl [193.109.225.70:443] was permitted by
    > rule '301 bank PKO 443'

    Musisz mieć jakąś starą przeglądarkę, że nie przekierowuje automagicznie
    na https:// :>

    > Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)

    Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

    > zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

    2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje :>

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 12. Data: 2019-02-08 14:51:12
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 07.02.2019 o 17:25, Czarek pisze:

    > Chyba Twoja wypowiedź jest trochę (a może i nie trochę) pozbawiona sensu.
    > Akumulator w telefonie zawsze jest ładowany takim samym napięciem
    > niezależnie czy ładowarka jest na 5/9/12V bo to podwyższone napięcie
    > jest tylko na odcinku ładowarka -> układ ładowania w telefonie, więc
    > ładowanie 5V/2A będzie dla akumulatora tak samo szkodliwe/korzystne* jak
    > 9V/1,1A
    >
    > * niepotrzebne skreślić

    Akumulator w telefonie, aby żyć jak najdłużej powinien pracować w
    zakresie od (pi razy oko) 20% do 80% naładowania. W tym zakresie
    najmniej szkodzą mu większe poboru lub dostawy mocy. Wzrost pojemności
    akumulatorów spowodował wzrost czasu ładowania - proste prawda? Więc
    producenci zaczęli stosować coraz mocniejsze ładowarki - np 2ampery. ale
    jak doświadczony elektryk elektronik dostanie w ręce 1 przewód
    elektryczny wyjęty z kabla usb-microusb, i powiesz mu że tym ma płynąć 2
    ampery to parsknie śmiechem. to samo tyczy się styków w microusb. Więc
    jak przesłać więcej mocy tym samym kablem? Zwiększyć napięcie. dodatkowe
    straty nie wielkie (choć mogą niepotrzebnie grzać telefon) a mocą można
    szaleć. Więc zaoferujmy klientom super szybkie ładowanie. A bateria? co
    nas to obchodzi, jest objęta 6miesięczną gwarancją, więc mamy to w dupie.
    Reasumując. radzę ładować baterie powoli. Jednak telefon ma nam służyć
    nie my jemu. Więc jeśli trzeba naładować szybko, bez różnicy dla
    baterii, ale z troski o kabel i gniazdo - lepiej ładować wyższym
    napięciem, niższym prądem.
    mam nadzieje że pomogłem.
    ToMasz

  • 13. Data: 2019-02-08 14:56:31
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 07.02.2019 o 21:05, PiteR pisze:

    > Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

    mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa.
    Bardzo mocno.

    ToMasz

  • 14. Data: 2019-02-08 18:39:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    LordBluzg(R) pisze tak:

    > Musisz mieć jakąś starą przeglądarkę, że nie przekierowuje
    > automagicznie na https:// :>

    jak nie jak tak? :)

    > Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

    firewalle są od wyłażenia nie włażenia :)
    a router jest u Plusa.

    > 2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje
    > :>

    No właśnie. Nie pyta.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2019-02-08 18:43:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma
    > windowsa. Bardzo mocno.

    No fakt. Statystycznie to nie jest bezpieczniejszy. Zawsze ma wpływ
    czynnik pomiędzy foelem a klawiatura ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2019-02-08 19:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Bolko pisze tak:

    >Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

    >W kompie np jak wchodze na PKO to firewall drze japę
    >TCP Connection to www.ipko.pl [193.109.225.70:443] was permitted by
    >rule '301 bank PKO 443'

    A to jakas zaleta ?

    Z innymi 443 Cie nie łaczy, czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP
    jestes polaczony ?

    >Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
    >zrzutów ekranu itp
    > Coś bez myszki jest do kitu.

    Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy
    najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
    A w telefonie nie ma kursora :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-02-08 20:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 07.02.2019 o 19:22, J.F. pisze:
    [...]

    >To się bardzo mylisz. Drugi raz. Jest bardzo ambitny układ ładowania,
    >którego część logiczna jest wbudowana w główny procesor i to ten
    >procesor zajmuje się nadzorem nad parametrami ładowania.

    Tu sie zgadzam, tylko czy wlasnie jest ambitny uklad, czy procesor
    sprawdza napiecie baterii i wlacza lub wylacza tranzystor ładujący ...
    bo prawde mowiac to mi to jakos tak wyglada w niektorych telefonach.
    Starszych telefonach.

    >W przypadku akumulatorów głównie litowych i polimerowych podłączenie
    >jakie opisujesz to by było jak wyciągnięcie zawleczki z granatu.

    Eee, skadindad wiadomo, ze te ogniwa potrafia duzo zniesc.
    2A z kontrola napiecia ich nie uszkodza, a wiecej nie poplynie z winy
    ladowarki i kabla.

    A jak poplynie ... przeciez instrukcja pisala, zeby uzywac ładowarki
    dostarczonej razem z telefonem.

    >Są. Od 5 V do nawet 20 V
    >Wtedy była partyzantka, każdy telefon miał inne gniazdo i często
    >ładowarka była dedykowana a tu pisałem o ładowaniu przez
    >mikroUSB/USB-C w telefonach produkowanych w ciągu ostatnich kilku
    >lat.

    Ok, USB-C to ambitny uklad.
    Ale zwykle micro-USB ? Nie wyglada mi ...

    >Indywidualny pomysł jakiegoś producenta dla jakiegoś modelu telefonu

    Nie, "uniwersalna". O

    https://sklep.lechpol.pl/towar/urz1134/ladowarka-uni
    wersalna-tel-mp3/5561

    I gdzies nawet trafilem na informacje, ze jakis standard na to
    pozwalal.

    >Poczytaj sobie tu: https://www.wiki.xperiasite.pl/Quick_Charge -
    >napięcie ładowania nie jest podnoszone bo zwiększa się obciążenie ale
    >dlatego, że ładowarka negocjuje parametry ładowania z telefonem

    To raczej nie to - bo mowie o takim drobnym podniesieniu, do np 5.5V

    Akurat tyle, zeby skompensowac spadek napiecia na kablu ...

    J.

  • 18. Data: 2019-02-08 20:25:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > A to jakas zaleta ?
    >
    > Z innymi 443 Cie nie łaczy

    Jeśli zabronisz to nie połączy.

    > czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?

    tak proszę pana

    > Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy
    > najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
    > A w telefonie nie ma kursora :-)

    Jest jeśli się podłączy mysz ale maleńki :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 19. Data: 2019-02-08 20:40:42
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 8.02.2019 o 14:56, ToMasz pisze:

    > mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa.
    > Bardzo mocno.

    A cóż takiego niebezpiecznego w Windowsie? Bo jakoś z 15 lat używam
    dostępu do konta via net i jakoś nawet złotówka mi z konta wypłyneła.
    Bo jeżeli sądzisz że systemy postLinux są bezpieczniejsze, to posiadacze
    iOS pokazali, że przełamanie najsłabszej linii obrony jest banalnie
    proste i te systemy są dużo bardziej podatne na ataki :-)

    --
    ALEX MR
    "Służba jest cięższa niż góra, śmierć jest lżejsza niż piórko"

  • 20. Data: 2019-02-08 20:57:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >Jeśli zabronisz to nie połączy.

    Ale chyba zabroniles, bo inaczej ... to maly sens.

    >tak proszę pana

    Jest to jakas zaleta, ale
    -trudno te wszystkie numerki spamietac,
    -latwo przeoczyc brak powiadomienia. Chyba, ze sie przyzwyczailes,
    albo masz osobny komputer do lacznosci z bankami, gdzie zabroniles
    laczenia z https.

    Tak troche glupio telefon z myszka :-)

    J.