  • 31. Data: 2019-02-10 12:59:59
    Temat: Re: Pierwszy android - pytania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > W testach Antutu :-)
    > W grach z ambitna grafika, jesli w tym problem.

    Wcale nie musza miec dobrej grafiki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 32. Data: 2019-02-10 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > 4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

    Takie które potrzebujesz :)))
    U mnie np muzyka, mapy, torque, jakies apki od podrozy samolotem, team
    viewer, sms backup, yanosik i jakas pojedyncza gierka :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 33. Data: 2019-02-10 23:08:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jest na Aplefobii, sporo szukania. W skrócie, jakieś malware wyświetlało
    > komunikat że to jest jakaś aktualizacja. I użytkownicy dawali zgodę i
    > uprawnienia. Tak jak wcześniej napisałem, słabym punktem nie jest
    > system, tylko użytkownik.

    przeczytaj to co jest powyżej. skoro człowiek jest najsłabszym ogniwem
    (a tu się z Tobą zgadzam) to po co w to wplątujesz systemy operacyjne?
    Windows był jest i pozostanie najczęściej i najskuteczniej atakowanym
    systemem. chciałem Ci w napisać jakiego systemu używają banki, ale teraz
    widzę że celowo te informacje ukrywają. PKO parę lat temu używał Apacha
    na jakimś linuksie. Czy to jest argument? Samo to że telefon jest
    mobilny i co chwila korzysta z innej sieci utrudnia "podsłuchiwanie".
    również to, że w telefonie obsługujesz bank z wnętrza aplikacji, a nie z
    przeglądarki też nie ułatwia roboty ewentualnym hakerom. i chyba
    najważniejsze. jak dostaniesz emaila z "fakturą" w której jest "wirus",
    to nie zaszkodzi on andoridowi. Nie wtykasz do telefonu pendriva na
    którym mogą być szkodniki. Ogólnie na telefon mało "sciągasz" bo poco?
    Zgadzam się również z tym że windows jest coraz bezpieczniejszy. ale to
    że jest "coraz" dla mnie nie jest absolutnie wystarczającym argumentem.
    A z bezpieczeństwem innych systemów operacyjnych jest wogóle dziwna
    sprawa. Jeśli pojawi się jakakolwiek luka, niedopatrzenie, teoretyczna
    możliwość włamania - zaraz sprawa jest nagłaśniana. Jakoś przemilczany
    jest fakt że aby otrzymać praw roota w linuksie jest potrzebny fizyczny
    dostęp do kompa i odpalenie exploita który potrzebuje 2 godziny na i7
    żeby się sztuczka udała. (no)Pietia działał zdalnie i atakował w miarę
    aktualnego windowsa.
    Ja nie widzę, pod kontem bezpieczeństwa, wad "banku" na androida. Z
    wyłączeniem ewidentnych akcji typu dam Ci login i hasło, albo zgubię
    telefon bez kodu z kartą podpiętą pod nfc. A już blik z jego kilkunasto
    sekundowym kodem - moim zdaniem wymiata.
    ToMasz

  • 34. Data: 2019-02-12 16:45:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2019 14:56:34 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa.
    > Bardzo mocno.
    >
    > ToMasz

    Powiem tak nie robiłem jeszcze przelewów w smartfonie bo się boje.
    Ale jak robie przez windowsa to dostaję sms któego muszę wpisać w kratki.

    W smartfonie wystarczy jednotapnięcie.

  • 35. Data: 2019-02-28 13:01:29
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:5c5c4a1f$0$495$65785112@news.neostrada.pl
    [..........]
    > to nie tak. ja mam apkę do geocachingu. Większość ludzi nie wie co to jest
    > i niech tak zostanie. kalkulator mi się nie podobał - wymieniłem. to samo
    > z dialerem,

    dialer - na jaki podmieniles i dokladniej: dlaczego? co takiego ma, czego
    natywny nie mial?

    > Skaner - czyli program który z trapezowej fotki kartki robi dobrej jakości
    > ostry, wyraźny prostokąt.

    dla samsunga bedzie ok? (wowczas: ktory skaner?)

    (oczywiscie dumam nad tym: jak taki skaner dziala, ze "ogarnia" cala
    strone/kartke, a nie jest ap. fotograficznym....)

  • 36. Data: 2019-02-28 13:17:08
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    PiteR w news:XnsA9EFC9F8A181APanElektronik@localhost.net
    > Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

    moja ladowarka samsungowa oryg. ma tak: https://i.imgur.com/zptxf7M.png
    to jest dobrze, czy zle?

    w praktyce Ampere pokazuje podczas ladowania: 700 z kawalkiem, a
    najczesciej 800-860 mA, ok. 3.95 V
    to jest dobrze, czy zle?

  • 37. Data: 2019-02-28 13:47:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
    PiteR w news:XnsA9EFC9F8A181APanElektronik@localhost.net

    >moja ladowarka samsungowa oryg. ma tak:
    >https://i.imgur.com/zptxf7M.png
    >to jest dobrze, czy zle?

    Z tego nic nie wynika.
    O takich drobiazgach sie nie pisze, ale ... 1.0A to raczej nie jest
    "mocna ladowarka".

    >w praktyce Ampere pokazuje podczas ladowania: 700 z kawalkiem, a
    >najczesciej 800-860 mA, ok. 3.95 V
    >to jest dobrze, czy zle?

    Ogolnie w sam raz, tylko czy aby na pewno to jest prawda.

    Ma twoj telefon miernik pradu, czy podaje co mu sie wydaje ...

    J.

  • 38. Data: 2019-02-28 21:40:34
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:5c77d896$0$520$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > PiteR w news:XnsA9EFC9F8A181APanElektronik@localhost.net
    > Z tego nic nie wynika.

    cos tam wynika... jednak.

    > 1.0A to raczej nie jest "mocna ladowarka".

    na przyklad to wynika.
    fakt mocne to nie jest, ale: czy powinno byc mocniejsze w "A", czy raczej w
    "V"?

    > Ogolnie w sam raz, tylko czy aby na pewno to jest prawda.

    jesli spojrzec na to tak: w czasie rozladowywania pokazuje okolice 160,200
    mA, wiec tak jakby teoretyczny max 1 A byl i praktycznym, skoro ladowanie to
    800-860 mA... Oprocz tego jest troche wiecej niz 3.95 V, powiedzmy 4.(1-2)
    V.
    A czy aby na pewno to jest prawda, to co pokazuje... No coz, to jest pomiar
    aplikacja, a nie fachowo-chinska przejsciowka przez usb miedzy ladowarka, a
    tel.

    > Ma twoj telefon miernik pradu, czy podaje co mu sie wydaje ...

    a w jakim sensie moze "miec miernik pradu"?
    (samsung j3 2016)

  • 39. Data: 2019-03-01 04:38:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2019 21:40:34 +0100, 1634Racine napisał(a):
> [...]
    >
    > na przyklad to wynika.
    > fakt mocne to nie jest, ale: czy powinno byc mocniejsze w "A", czy raczej w

    na 2A tez napisali 5.0V
    A potrafi byc ciut wiecej, zeby kabel przepuscil 2A.

    Byc moze w takiej "1A" nie cudowali.

> [...]
    > tel.

    > a w jakim sensie moze "miec miernik pradu"?

    Albo ma na pokladzie jakis uklad scalony, ktory mierzy rzeczywisty
    prad i podaje do Ampere, albo nie ma i ustala w jakis sposob
    uposzczony, albo w ogole bierze z sufitu :-)

    Trzeba porownac z chnskim miernikiem :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-03-01 16:31:10
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:1cx49onld1tww.1d7l5vm3zlm9p$.dlg@40tude.net
    > na 2A tez napisali 5.0V
    > A potrafi byc ciut wiecej, zeby kabel przepuscil 2A.
    > Byc moze w takiej "1A" nie cudowali.

    prawda jest taka, ze ja to Ampere uzywam sporadycznie i w zasadzie w jednym
    celu: *porownanie* ladowarek i kabli. Tylko to wydaje mi sie w miare
    wiarygodne, porownanie.
    Z wiedza, ze lepszy jest mniejszy amperaz, za to wiekszy woltaz.

    Ta ladowarka o ktorej wspomnialem (dalem screen) --> 5v/1A, w ladowaniu
    Ampere DZISIAJ pokazuje 580-90/600mA, ok 4v.

    Teraz sprawdzilem, jak jest z inna ladowarka i z tym samym samsungiem -
    ladowarka Huawei. Ma namalowane na obudowie output: "5v/2A or 9v/2A"
    (co-by-to-nie-znaczylo) i w czasie ladowania Ampere pokazuje:
    ok 3.9v i na samym poczatku ladowania ponad 800-700mA, po okolo minucie
    spada i jest mniej wiecej 580-600mA

    wniosek taki, ze "po jednych pieniadzach" te ladowarki. Niby ta druga ma
    teoret. 2A, ale i tak robi to samo , co ladowarka samsungowa.

    > Albo ma na pokladzie jakis uklad scalony, ktory mierzy rzeczywisty
    > prad i podaje do Ampere,

    no, az tak, to ja nie wnikalem w specyfikacje sprzeciora samsung j3 ... :)

    > albo nie ma i ustala w jakis sposob
    > uposzczony,

    pewnie tak...

    > albo w ogole bierze z sufitu :-)

    dobre pytanie do Ampere: jak to zbiera.

    > Trzeba porownac z chnskim miernikiem :-)

    w sumie, to o tym gadgecie pisalem poprzednio.