  • 21. Data: 2010-03-15 12:28:51
    Temat: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    Co gorsza, okazuje się że to recydywa - zarówno pod względem jazdy na podwójnym
    gazie, jak i ofiar śmiertelnych spowodowanych w tym stanie. W obu przypadkach
    pomiar promili wskazywał że nie chodziło o jedno piwo. Myślę że sąd nie ma
    dużego wyboru... chociaż mogę się mylić.

  • 22. Data: 2010-03-15 14:55:11
    Temat: Re: Pil i zabil - pójdzie siedziec (?)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Alex81" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    On 14 Mar, 10:26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To teraz przeczytaj artykul jeszcze raz... Jakos nie doczytales
    >(mozna
    >tez znalezc zdjecia z wypadku) ze Poldek po zderzeniu odbil sie od
    >Lexusa i zawinal na slupie? Praktycznie centralnie drzwiami
    >kierowcy
    >poszedl na lampe, z czegos takiego ciezko jest wyjsc calo.

    Doczytalem doczytalem, ale lexus sie jakos nie zawinal :-)

    Gdzie te zdjecia ? Zeby po czolowce wpasc drzwiami kierowcy .. oj,
    musial chyba ten lexus mocno w lewo zjechac.

    J.

  • 23. Data: 2010-03-15 14:56:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl>
    > wkurwiające.
    > a ja w 2005 jechałem po 3 piwach na rowerze
    > i zabrali mi na rok PJ. i jestem przestępcą.

    No ale co - jak wsiadales na rower to nie wiedziales ze to
    przestepstwo ?

    J.

  • 24. Data: 2010-03-15 14:57:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GB" <g...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > pomiar promili wskazywał że nie chodziło o jedno piwo. Myślę że
    > sąd nie ma
    > dużego wyboru... chociaż mogę się mylić.

    Ale co - poprzednio go wypuscili, czy to dawno temu bylo ?

    J.

  • 25. Data: 2010-03-15 19:16:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Prędkości testów nie można bez końca podnosić.
    > Zwiększenie bezpieczeństwa przy 100km/h oznacza zmniejszenie go przy 60km/h
    > Trzeba się zastanowić przy jakich prędkościach najczęściej dochodzi do
    > zderzeń,
    > i optymalizować strefę zgniotu pod tym kątem.

    Tzn. zawsze postęp będzie szedł w stronę przeżycia przy jak najwyższej
    prędkości.
    Jak zrobi się samochód bezpieczny przy 80km/h, to siłą rzeczy będzie on
    niemniej bezpieczny przy każdej niższej prędkości.

    Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia tych "śmiertelnych przeciążeń", ale
    mimo wszystko jesteśmy jeszcze od nich daleko.
    Bardziej groźne są chyba urazy klatki piersiowej u jakiś starszych i
    słabo uwapnionych pasażerów.

    Niemniej tak czy owak nie słyszałem jeszcze żeby ludzie ginęli na skutek
    urazów związanych z przeciążeniem, a nie uderzeniem w elementy
    samochodu. Za to w drugą stronę całe mnóstwo przypadków.

    Co do dzisiejszego rozwoju systemów bezpieczeństwa bierne, to jednak
    bardzo dużo konstrukcji otrzymuje obecnie maksymalne noty w teście ENCAP
    przy 64km/h, a to już sygnał że wymagania są na dziś mało wyśrubowane i
    spokojnie można podnieść testową prędkość.

    A jeżeli chodzi o "mordercze przeciążenia", to taką mam prywatną teorię
    że pojęcie pojawiło się w dawnych czasach kiedy pasy bezpieczeństwa to
    była ekstrawagancja (a jak już to biodrowe), a nawet jeśli było to już
    coś powszechnego, to zazwyczaj były niezapięte.
    Wtedy miękki przód dawał jakieś szanse na zmniejszenie urazów które
    musiały się pojawiać już przy stosunkowo niedużych prędkościach.

    Starając się minimalizować liczbę ofiar, mogło opłacać się kosztem
    przeżywalności wypadków przy wyższych prędkościach, "uratować" tych
    jadących bez pasów przy np. 40km/h.

  • 26. Data: 2010-03-15 21:39:48
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    On 15 Mar, 14:55, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Alex81" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:04b9122f-062b-425b-b8b3-d0ea8f9f3645@
    z35g2000yqd.googlegroups.com...

    > Doczytalem doczytalem, ale lexus sie jakos nie zawinal :-)
    Nie poszedl na slup? Chociaz jak sie teraz przygladam to uderzenie w
    slup moze byc "dziennikarska" prawda.

    > Gdzie te zdjecia ? Zeby po czolowce wpasc drzwiami kierowcy .. oj,
    > musial chyba ten lexus mocno w lewo zjechac.
    Dlugi link, nie chce mi sie skracac:
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/gallery?Site=ED
    &Date=20100311&Category=GALERIA11&ArtNo=999235202&Re
    f=PH&Params=Itemnr=1

    Jakos dziwnie to wyglada, oba auta wygladaja na strzal w lewa przednia
    cwiartke (?) - chyba ze Poldek dostal z prawej przy manewrze obronnym
    i wtedy polecial jednak na ten slup... Bardzo dziwnie to wyglada.
    Jestem niezmiernie ciekaw wynikow rekonstrukcji, z racji "slawy"
    sprawcy moze zostana opublikowane gdzies..

    --
    pzdr
    Alex

  • 27. Data: 2010-03-15 23:32:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Alex81 pisze:

    > Nie poszedl na slup? Chociaz jak sie teraz przygladam to uderzenie w
    > slup moze byc "dziennikarska" prawda.

    Oj chyba nie.
    Patrząc na te dwa auta to miazgi z Poloneza nie zrobiło zderzenie z tym
    ledwie draśniętym Lexusem.
    Nawet gdyby założyć że ten Polonez składał się głównie ze szpachli, to
    zniszczenia w Lexusie musiałby być znacznie większe.

    Zderzenie Polonez-Lexus raczej tylko spowodowało drugie uderzenie
    Polonez-słup które dopiero dokonało tego co tam widać.

> [...]
    >
    > Jakos dziwnie to wyglada, oba auta wygladaja na strzal w lewa przednia
    > cwiartke (?) - chyba ze Poldek dostal z prawej przy manewrze obronnym

    Mogły się zderzyć czołowo praktycznie rogami (zabrakło np. 10cm żeby się
    minąć), oba auta nie zatrzymały się nagle, a tylko odbiło je na boki -
    Poloneza w słup.

  • 28. Data: 2010-03-15 23:48:15
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-14 09:09, t.o wrote:
    > Typowa, lanserska pizda.
    > Luksusowa fura a szkoda kilku groszy na taksowke jak juz sie napije...?
    > Obys gnil w tym pudle 12 lat za zmarnowanie komus zycia pojebie.

    gdzie tam, pewnie posmaruje, albo go ktoś "z góry" wyciągnie...
    najwięksi krętacze i cwaniacy z kasą nigdy nie siedzą w pierdlu...

  • 29. Data: 2010-03-16 03:08:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 23:47:28 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Jeżeli chodzi o uderzenie w nieodkształcającą się przeszkodę, typu
    >betonowa ściana, to oczywiście przeciążenia w twardszym samochodzie będą
    >wyższe, jednak prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zapięty
    >w pasy, przy poprawnie działających poduszkach zginął w niezgniecionym
    >samochodzie z powodu przeciążeń.

    spojrz na testu smarta.

    >Obecnie strefy zgniotu są nadal dużo bardziej miękkie niż możliwości
    >przeżycia przeciążeń.
    >Mój wniosek jest stąd, że często dochodzi do sytuacji kiedy straż
    >pożarna wycina zakleszczone (często żywe) osoby z samochodu (czyli
    >strefa zgniotu okazała się zbyt miękka)

    Albo w sam raz - ludzie sa zywi wiec nie zostali zmiazdzeni, a
    przyspieszenia nie byly zbyt duze.

    >Czyli test premiuje samochody które przy testowych 64km/h zużyją całość
    >strefy zgniotu

    No niestety .. a moze wiecej sie i tak nie da ?

    J.

  • 30. Data: 2010-03-16 03:29:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Mar 2010 23:32:08 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Patrząc na te dwa auta to miazgi z Poloneza nie zrobiło zderzenie z tym
    >ledwie draśniętym Lexusem.

    Tak jest - czolowka byla, ale z slupem.

    Jesli dobrze widze to prog w poldku nie zgnieciony.

> [...]
    >
    >Mogły się zderzyć czołowo praktycznie rogami (zabrakło np. 10cm żeby się
    >minąć), oba auta nie zatrzymały się nagle, a tylko odbiło je na boki -

    Jakos dziwacznie mi to wszystko wyglada .. jeszcze sie okaze ze go
    slusznie uniewinnia :-)

    J.