  • 1. Data: 2020-02-03 10:09:20
    Temat: Pilot do wzmacniacza
    Od: robot <a...@o...pl>

    Mam ci ja taki wzmacniacz Vincent SV-238, jeno bez pilota.
    Kupiłem używany bez pilota, ale normalnie on jest z pilotem.
    I teraz chciałbym jakoś mieć taki pilot do niego.
    Wystarczy mi, żeby chociaż regulacja głośności była w tym pilocie.
    Jak dorobić albo dokupić jakiś pilot, który by go obsługiwał.
    Kupno oryginalnego pilota odpada ze względu na bardzo, ale to powiadam Wam, bardzo
    niezoptymalizowaną cenę.
    Jak wykryć w jakim standardzie jest ten pilot?
    Jak zaprogramować pilot uniwersalny?
    Mogę porobić jakieś zdjęcia ze środka wzmacniacza,
    a jak to nie wystarczy, to mogę porobić jakieś inne zdjęcia -
    - na przykład ściany albo kuchni. Bo innych pomysłów na razie nie mam.

  • 2. Data: 2020-02-03 13:59:58
    Temat: Re: Pilot do wzmacniacza
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.02.2020 10:09, robot wrote:
    > Mam ci ja taki wzmacniacz Vincent SV-238, jeno bez pilota.
    > Kupiłem używany bez pilota, ale normalnie on jest z pilotem.

    1. Pożyczyć gdzieś oryginalny pilot i nagrać go na uniwersalny.
    2. Rozebrać taki pilot i zobaczyć na jakim jest układzie, ewentualnie
    dojść do tego obserwując na oscyloskopie co wysyła.
    3. Kupić pilot uniwersalny i znaleźć pasujące kody.
    (Dawniej były "Mak-2000", "Oskar" - nie wiem jak ten rynek teraz
    wygląda.)
    4. Można spróbować czegoś w rodzaju TV-B-Gone.
    5. We wzmacniaczu warto zobaczyć jaki jest odbiornik IR - przynajmniej
    będzie wiadomo jaki rodzaj transmisji.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2020-02-03 14:58:54
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 13:59, Mirek pisze:

    > 1. Pożyczyć gdzieś oryginalny pilot i nagrać go na uniwersalny.

    Nie mam dostępu do oryginalnego pilota.

    > 3. Kupić pilot uniwersalny i znaleźć pasujące kody.
    >    (Dawniej były "Mak-2000", "Oskar" - nie wiem jak ten rynek teraz wygląda.)

    To nie jest popularny wzmacniacz.
    Nie miałem do czynienia z pilotem uniwersalnym.
    Boję się, że żaden kod nie będzie pasował.

    > 4. Można spróbować czegoś w rodzaju TV-B-Gone.

    A to zaraz zobaczę co to jest, bo nie znam.

    > 5. We wzmacniaczu warto zobaczyć jaki jest odbiornik IR - przynajmniej będzie
    wiadomo jaki rodzaj transmisji.

    Tak zrobię. Tylko żeby dostęp nie był za trudny.

    Tak to wygląda: https://ibb.co/3rRwcBb

    Dziękuję za zainteresowanie.

  • 4. Data: 2020-02-03 15:15:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 10:09, robot pisze:
    > Mam ci ja taki wzmacniacz Vincent SV-238, jeno bez pilota.

    może ci coś podpowie:
    "Funny thing, the direct commands for volume did not program well but I
    was easily able to find them on Remotecentral.com "
    https://forum.audiogon.com/discussions/vincent-sv-23
    6-remote-control

    http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-pront
    ong/thread.cgi?9405

    Ten drugi link ma kody przycisków:)
    nie mam pojęcia jednakże jak tych danych użyć.

  • 5. Data: 2020-02-03 15:15:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 14:58, robot pisze:

    > Nie mam dostępu do oryginalnego pilota.

    > To nie jest popularny wzmacniacz.
    > Nie miałem do czynienia z pilotem uniwersalnym.
    > Boję się, że żaden kod nie będzie pasował.
    Ale też niewiele tracisz, piloty kosztują teraz parę zł.
    Najczęściej mają tryb samo szukania że ty naciskasz na nim np:wyłącz
    a on leci pokolei po kodach aż sie urządzenie wyłączy, to sprawdzasz
    pozostałe
    klawisze, jak źle działa to sprawdzane są kolejne kody.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-02-03 16:05:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >a on leci pokolei po kodach aż sie urządzenie wyłączy, to sprawdzasz
    >pozostałe klawisze, jak źle działa to sprawdzane są kolejne kody.

    IMO - zabawa w ciemno. Aczkolwiek ... moze byc najtaniej.

    Lepsze piloty maja tryb uczenia, tylko skad wziac zrodlo ? Pozyczyc
    pilota ?

    Poszukalbym jakiegos programu do sterowania, i przetestowal rozne
    kody, przynajmniej zostaloby na przyszlosc.
    Tylko ... pecety juz IrDA nie maja, telefony z Androidem ...
    nieliczne, programu narzedziowego chyba nie ma.

    Arduino, Raspberry ?

    J.

  • 7. Data: 2020-02-03 16:20:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 15:15, Janusz pisze:

> [...]
    > a on leci pokolei po kodach aż sie urządzenie wyłączy, to sprawdzasz pozostałe
    > klawisze, jak źle działa to sprawdzane są kolejne kody.

    Ooo. To ja nie wiedziałem, że one takie sprytne som.
    Tylko nie chce mi się wierzyć w te parę złotych, bo to jakoś zbyt pięknie brzmi.
    W takim razie idę poszukać gdzieś tak owego pilota.

    Dzięki za zainteresowanie.

  • 8. Data: 2020-02-03 16:36:11
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 16:05, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > IMO - zabawa w ciemno. Aczkolwiek ... moze byc najtaniej.
    >
    > Lepsze piloty maja tryb uczenia, tylko skad wziac zrodlo ? Pozyczyc pilota  ?

    No właśnie. Nie ma skąd pożyczyć.

> [...]
    przynajmniej zostaloby na przyszlosc.
    > Tylko ... pecety juz IrDA nie maja, telefony z Androidem ... nieliczne, programu

    Głupi pilot. Wydawałoby się prosta sprawa.
    To ja już wolę serwomechanizmy naciskające guziki od głośności,
    albo robota androida reagującego na moje komendy i wciskającego je:

    - Grzegorz, (tak nazwałbym androida), zdziepko głośniej poproszę.

  • 9. Data: 2020-02-03 16:44:06
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 16:36:44 UTC+1 użytkownik robot napisał:

    klawisze, jak źle działa to sprawdzane są kolejne kody.

    > No właśnie. Nie ma skąd pożyczyć.

    Obacz czym różni się 236 od 237

    https://www.remote-control-world.eu/rc-for-audio-hif
    i-vincent-c-12_578/vincent-sv-237-remote-control-rep
    lacement-p-6119

    12 eurasków można zaryzykować.

  • 10. Data: 2020-02-03 16:46:00
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 15:15, sirapacz pisze:

> [...]
    ong/thread.cgi?9405

    > Ten drugi link ma kody przycisków:)
    > nie mam pojęcia jednakże jak tych danych użyć.

    To zupełnie tak jak ja :)
    Ale to jest jakiś trop.
    Dzięki za poświęcony czas.