  • 11. Data: 2020-02-03 16:55:45
    Temat: Re: Pilot do wzmacniacza
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    klawisze, jak źle działa to sprawdzane są kolejne kody.

    > Obacz czym różni się 236 od 237
    >
    > https://www.remote-control-world.eu/rc-for-audio-hif
    i-vincent-c-12_578/vincent-sv-237-remote-control-rep
    lacement-p-6119

    > 12 eurasków można zaryzykować.

    No nie wiem. 237 to zupełnie inny wzmacniacz.
    Tam jest głośność regulowana pokrętłem. A w moim na przyciski.
    12 euro z przesyłką na wieś, może nie być tak kolorowo.

    Dzięki za poświęcony czas.

  • 12. Data: 2020-02-03 17:01:12
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 16:55, robot pisze:

> [...]
    > Tam jest głośność regulowana pokrętłem. A w moim na przyciski.
    > 12 euro z przesyłką na wieś, może nie być tak kolorowo.

    No i mój to SV 238 jakby co.

  • 13. Data: 2020-02-03 17:08:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Głupi pilot. Wydawałoby się prosta sprawa.
    >To ja już wolę serwomechanizmy naciskające guziki od głośności,
    >albo robota androida reagującego na moje komendy i wciskającego je:

    Zrob to sam :-)

    >- Grzegorz, (tak nazwałbym androida), zdziepko głośniej poproszę.

    Ma swoj urok ... ale co - serwa, czy udawac pilota ? :)

    No coz, glupi pilot, ale:
    -albo jestes doswiadczony i zwracasz uwage, czy w ofercie jest pilot,
    -albo potrafisz znalezc zastepczy
    -albo sie doktoryzujesz w temacie,
    -albo plujesz sobie w brode, kupujesz nowy wzmacniacz, za to zdobywasz
    doswiadczenie.

    A gdzies tam dalej ... warto by miec backupy pilotow, tylko jak to
    zrobic ...

    J.

  • 14. Data: 2020-02-03 17:37:28
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.02.2020 17:08, J.F. wrote:

    > A gdzies tam dalej ... warto by miec backupy pilotow, tylko jak to
    > zrobic ...

    Nagrać oscyloskopem albo czymkolwiek - odbiornik IR podłączasz do GPIO
    Raspberry Pi, parę linijek w Pythonie i masz.
    Miałem zrobiony programik pod PC odczytujący i wysyłający dowolne kody
    RC-5, ale to były czasy... właśnie RC-5, LPT i DOS-a.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2020-02-03 17:40:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-02-03 17:08, J.F. wrote:
    (ciap)

> [...]
    > doswiadczenie.
    >
    > A gdzies tam dalej ... warto by miec backupy pilotow, tylko jak to

    B. Gates chciał to zunifikować, tylko jakoś tak wyszło,
    że akurat ten projekt zaprzepaścili.

    Włodek

  • 16. Data: 2020-02-03 17:44:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 03.02.2020 17:08, J.F. wrote:

    >Nagrać oscyloskopem albo czymkolwiek - odbiornik IR podłączasz do
    >GPIO Raspberry Pi, parę linijek w Pythonie i masz.

    Przydaloby sie czyms lepszym, co by pozwolilo sterowac, czy nauczyc
    pilota uniwersalnego.

    Jako wav ? :-)

    >Miałem zrobiony programik pod PC odczytujący i wysyłający dowolne
    >kody RC-5, ale to były czasy... właśnie RC-5, LPT i DOS-a.

    No wlasnie - i zeby sie tak nie skonczylo ...

    Teraz chyba lirc panuje ... ewentualnie WinLIRC.
    Ale czy portach USB dziala ?

    J.

  • 17. Data: 2020-02-03 17:47:10
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.02.2020 14:58, robot wrote:

    > Nie mam dostępu do oryginalnego pilota.

    Szukaj kontaktów. FB, YT...
    Wyślesz gościowi pilota uniwersalnego i czekoladki, on ci nagra i odeśle
    w paczce zwrotnej.

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2020-02-03 18:20:39
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.02.2020 17:44, J.F. wrote:

    > Przydaloby sie czyms lepszym, co by pozwolilo sterowac, czy nauczyc
    > pilota uniwersalnego.

    Ale w czym problem? Diodki pod GPIO nie potrafisz podłączyć? ;)

    > Jako wav ? :-)

    ... jak chcesz może być i doc, byleś wiedział jaka jest częstotliwość
    próbkowania i co oznacza sygnał podczerwieni a co jego brak...
    ... nie, nigdy by mi to nie przyszło do głowy - po prostu na początek
    plik tekstowy z ciągiem zer i jedynek.

    > No wlasnie - i zeby sie tak nie skonczylo  ...

    Eeee, na pewno jest mnóstwo tego typu projektów na nowsze platformy.

    Przypomniałem sobie, że nawet miałem zrobiony odbiornik do pilota
    wpinany pod gniazdko klawiatury PS/2. Tłumaczył klawisze kursora, esc,
    enter, alt-tab i alt-F4.

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2020-02-03 19:00:48
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > A gdzies tam dalej ... warto by miec backupy pilotow, tylko jak to
    > zrobic ...

    lirc?

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2020-02-03 19:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup

    >lirc?

    Lirc jak najbardziej, sam podawalem ... tylko o hardware chyba coraz
    trudniej

    http://www.lirc.org/faq.html

    J.