eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2016-06-28 14:55:13
    Temat: Pinjig
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ciekawe urządzenie ułatwiające lutowanie elementów przewlekanych
    -trzyma je na miejscu (nie wypadną), gdy płytkę odwróci się ścieżkami
    do góry:

    https://www.youtube.com/watch?v=-XCpkbFSU3E

    --
    Marek


  • 2. Data: 2016-06-28 21:22:08
    Temat: Re: Pinjig
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Koń cepcja może i ciekawa, ale - po pierwsze, jakoś nie wiedzę, żeby te
    szpilki trzymały dobrze drobne komponenty. A te są przecież coraz
    drobniejsze...

    Po drugie - czy jest sens ? Do 1 egz. PCB to chyba jednak łatwiej i
    lepiej sobie poszczególne elementy lutować przytrzymując rączką.
    A do większej ilości - to zupełnie to się imo nie nadaje...

    Tak że, takie sobie.


  • 3. Data: 2016-06-28 22:44:44
    Temat: Re: Pinjig
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-28 21:22, sundayman wrote:
    > Koń cepcja może i ciekawa, ale - po pierwsze, jakoś nie wiedzę, żeby te
    > szpilki trzymały dobrze drobne komponenty. A te są przecież coraz
    > drobniejsze...
    >
    > Po drugie - czy jest sens ? Do 1 egz. PCB to chyba jednak łatwiej i
    > lepiej sobie poszczególne elementy lutować przytrzymując rączką.
    > A do większej ilości - to zupełnie to się imo nie nadaje...
    >
    > Tak że, takie sobie.

    A w Diorze zaginali końcówki (niech to ...!).

    Włodek


  • 4. Data: 2016-06-29 09:30:44
    Temat: Re: Pinjig
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 14:55, Marek pisze:
    > Ciekawe urządzenie ułatwiające lutowanie elementów przewlekanych -trzyma
    > je na miejscu (nie wypadną), gdy płytkę odwróci się ścieżkami do góry:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=-XCpkbFSU3E
    >

    Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej (jednotorowej),
    maszynista, żeby mógł wjechać na dany odcinek musiał mieć tzw. "pałę",
    taką jak używają biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka musiał
    czekać, aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami wymienią. Dziś
    bez setki komputerów "nie da się" zapewnić bezpieczeństwa ruchu.

    Wracając do tematu: 30 lat temu to się używało szczotki z krótkim
    włosiem, ale przecież trzeba iść z postępem....
    pzdr
    JS


  • 5. Data: 2016-06-29 09:59:49
    Temat: Re: Pinjig
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Jun 2016 09:30:44 +0200, JS <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej
    (jednotorowej),
    > maszynista, żeby mógł wjechać na dany odcinek musiał mieć tzw.
    "pałę",
    > taką jak używają biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka
    musiał
    > czekać, aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami wymienią.
    Dziś
    > bez setki komputerów "nie da się" zapewnić bezpieczeństwa ruchu.

    Nie na pałę a na berło.
    Na berło u nas też się jeździło i chyba jeszcze się jeździ na
    niektórych odcinkach.

    --
    Marek


  • 6. Data: 2016-06-29 10:09:04
    Temat: Re: Pinjig
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik "JS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nkvtf4$ent$...@n...news.atman.pl...

    W dniu 2016-06-28 o 14:55, Marek pisze:
    >> Ciekawe urządzenie ułatwiające lutowanie elementów przewlekanych -trzyma
    >> je na miejscu (nie wypadną), gdy płytkę odwróci się ścieżkami do góry:
    >
    >> https://www.youtube.com/watch?v=-XCpkbFSU3E

    >Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej (jednotorowej),
    >maszynista, żeby mógł wjechać na dany odcinek musiał mieć tzw. "pałę", taką
    >jak używają biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka musiał czekać,
    >aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami wymienią.

    Na drugi dzień po katastrofie, znajdowano maszynistę z flaszką w ręce, naczy
    pałą.


  • 7. Data: 2016-06-29 10:09:11
    Temat: Re: Pinjig
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    >> Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej
    >> (jednotorowej), maszynista, żeby mógł wjechać na dany
    >> odcinek musiał mieć tzw. "pałę", taką jak używają
    >> biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka musiał
    >> czekać, aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami
    >> wymienią. Dziś bez setki komputerów "nie da się" zapewnić
    >> bezpieczeństwa ruchu.
    >
    > Nie na pałę a na berło.
    > Na berło u nas też się jeździło i chyba jeszcze się jeździ
    > na niektórych odcinkach.

    Ale to u nas. U nich była rewolucja, w której sami sobie obalili
    monarchię. Więc jeździć tam na berło się nie godzi. Pała zaś
    przystoi robotnikowi i chłopu. A być może nawet inteligentowi
    pracującemu.

    --
    Jarek


  • 8. Data: 2016-06-29 10:24:37
    Temat: Re: Pinjig
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>


    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości
    news:5772e1bd$0$15204$65785112@news.neostrada.pl...
    > A w Diorze zaginali końcówki (niech to ...!).

    Nie tylko oni... a wylutować takie zagięte, to bywał problem, oj, bywał...

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking
    (dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
    i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)


  • 9. Data: 2016-06-29 10:34:34
    Temat: Re: Pinjig
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-28 o 22:44, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    >
    > A w Diorze zaginali końcówki (niech to ...!).
    Jeżeli dobrze pamiętam to w Teletrze końcówki po przewleczeniu podczas
    obcinania były rozgniatane.

    Robert


  • 10. Data: 2016-06-29 10:36:48
    Temat: Re: Pinjig
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>


    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.8825744756325062855@news.neostrada.pl
    ...
    > On Wed, 29 Jun 2016 09:30:44 +0200, JS <b...@p...onet.pl> wrote:
    >> Jeszcze nie tak dawno na magistrali transsyberyjskiej
    > (jednotorowej),
    >> maszynista, żeby mógł wjechać na dany odcinek musiał mieć tzw.
    > "pałę",
    >> taką jak używają biegacze do sztafety. Pociąg jadący z przeciwka
    > musiał
    >> czekać, aż "pała" dotrze do niego i maszyniści się pałami wymienią.
    > Dziś
    >> bez setki komputerów "nie da się" zapewnić bezpieczeństwa ruchu.
    >
    > Nie na pałę a na berło.
    > Na berło u nas też się jeździło i chyba jeszcze się jeździ na
    > niektórych odcinkach.

    Zdaje mi się, ze w GOP tramwaje (niech mnie ktoś skoryguje, bo mogą mi się obsypać
    szczegóły), mamy, albo do niedawna mieliśmy, na odcinkach jednotorowych, których ci u
    nich dostatek, takie elektryczne berło. Skrzyneczka, ze "stacyjką" i lampką, prościej
    nie można. Stacyjka, to prosty przełącznik, coś, jak układ 2 przełaczników na długim
    korytarzu, że wchodząc włącza się światło, schodzac po drugiej stronie wyłącza. I tak
    każda następna osoba. Motorniczy po dojechaniu do odcinka, zanim na niego wjechał,
    przekręcał kluczyk i lampka nie pamiętam, czy gasła, czy się włączała, czy tu gasła a
    tam zapalała, czy odwrotnie. W każdym razie, po świeceniu (bądź nie) danej lampki,
    motorniczy wiedział, ze może wjechać, albo, ze musi czekać na mijance. Teoretycznie
    mogło się zdarzyć, że 2 motormanów jednocześnie przekręciło kluczyk, wtedy nie
    dostawał sygnału, o który mu chodziło. Nie pamiętam, jakie byly wtedy procedury. Czas
    czekania, zdaje mi się, był do 20 minut i więcej, zanim tamten zjechał z odcinka.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking
    (dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
    i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: