  • 1. Data: 2015-07-01 21:11:02
    Temat: Pinologia poczwórnego wzmacniacza.
    Od: s...@g...com

    Jaki jest np. LM324 każdy wie.
    Dlaczego akurat tak, a nie np. wyjściami w lewo czy prawo?

  • 2. Data: 2015-07-01 21:32:00
    Temat: Re: Pinologia poczwórnego wzmacniacza.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-07-01 o 21:11, s...@g...com pisze:
    > Jaki jest np. LM324 każdy wie.
    > Dlaczego akurat tak, a nie np. wyjściami w lewo czy prawo?
    Nudzisz się?
    Wbrew pozorom to przemyślany rozkład, wyjścia daleko od siebie i wejść+
    a każdy wzm łatwo odseparować liniami zasilania.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2015-07-01 22:58:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Janusz, jakieś g... Ci się dokleiło do stopki :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2015-07-01 23:00:59
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 01.07.2015 21:11, s...@g...com wrote:
    > Jaki jest np. LM324 każdy wie.
    > Dlaczego akurat tak, a nie np. wyjściami w lewo czy prawo?

    Dużo powodów. Raz zaszłość historyczna, kiedyś ktoś wyprodukował
    poczwórny wzmacniacz i reszta kopiowała takie ułożenie. Czasem jeden i
    ten sam producent robi to celowo, żeby klient mógł łatwo wymienić
    "stare" chipy na "nowe". Zauważ też, że wzmacniacze podwójne mają bardzo
    podobny rozkład - jeden z pary wszystkie piny na lewo, drugi wszystkie
    na prawo, i w tej samej konwencji: out-in(-)-in(+). Stary jak świat 741
    w dip8 też ma "podstawowe" piny w tej konwencji.
    Umieszczenie wyjścia koło wejścia minus ma sens, przeważnie przecież
    robi się pętlę sprzężenia ujemnego, więc mniej kombinacji z prowadzeniem
    ścieżek.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-07-01 23:05:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Umieszczenie wyjścia koło wejścia minus ma sens, przeważnie przecież
    > robi się pętlę sprzężenia ujemnego, więc mniej kombinacji z prowadzeniem
    > ścieżek.

    No to teraz inaczej. Układ 555. Ciągle nam coś się krzyżuje (4-8). Nie
    pomyśleli, czy nie spodziewali się typowego zastosowania?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2015-07-01 23:35:11
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 01.07.2015 o 23:05, Irek.N. pisze:

    > No to teraz inaczej. Układ 555. Ciągle nam coś się krzyżuje (4-8). Nie
    > pomyśleli, czy nie spodziewali się typowego zastosowania?

    Nie oni, tylko on.
    NE555 jest w całości dziełem jednego inżyniera i to "wolnego strzelca"
    pracującego na zlecenie.
    Kiedyś słuchałem wywiadu z nim, ciekawa osoba.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Timer_555

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 7. Data: 2015-07-01 23:49:35
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie oni, tylko on.
    > NE555 jest w całości dziełem jednego inżyniera i to "wolnego strzelca"
    > pracującego na zlecenie. Kiedyś słuchałem wywiadu z nim, ciekawa osoba.

    No proszę, nie wiedziałem, THX.
    Swoją drogą, ciekawe co mówił na temat tego układu.
    Jest dumny, bogaty, rozczarowany...
    Miliard układów rocznie, robi wrażenie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2015-07-02 09:57:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą, ciekawe co mówił na temat tego układu.

    Coś mi chodzi po głowie, że układ miał być inny, a jego pomysły jak go
    zrobić bardziej uniwersalnym musiał z trudem przeforsowywać, ale w końcu się
    zgodzili i mamy 555.
    P.G.

  • 9. Data: 2015-07-02 10:23:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >No to teraz inaczej. Układ 555. Ciągle nam coś się krzyżuje (4-8).
    >Nie pomyśleli, czy nie spodziewali się typowego zastosowania?

    Kto wie kiedy do czego projektowali - moze w przewlekanych nie ma
    problemu.

    No i druga sprawa, ze skrzyzowanie w ukladzie to klopot dla nich.

    J.

  • 10. Data: 2015-07-02 10:39:34
    Od: s...@g...com

    użytkownik janusz_k napisał:

    > Wbrew pozorom to przemyślany rozkład, wyjścia daleko od siebie i wejść+
    > a każdy wzm łatwo odseparować liniami zasilania.

    A jednak spotkałem takie ekranowanie wejścia, na wejściu są
    uV/mV
    http://ifotos.pl/z/waxpxxa

    Urządzonko raczej z tych droższych, i tak dumam, dlaczego
    "ekran" (pogrubiona linia)
    - jest podłączony do wyjścia i wejścia odwracającego,
    nie tam żadnej masy, + czy -.
    - linia jest niezakończona