    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Pistolet na gorący klej - dziwna moc.
    Date: Fri, 13 Apr 2018 10:33:04 +0200

    Elo

    Miałem pistolet na gorący klej Topex. O mocy 80W. Po 20 latach
    przepalił się.
    Zanabyłem więc kolejny Topex. Tym razem o mocy 200W. Zmierzyłem
    pobór mocy miernikiem elektronicznym "gniazdkowym". Tuż po włączeniu
    jest skok do 200W, ale gwałtownie spada i już po ok. 3 sekundach
    pokazuje 78W. I potem jakiś czas się utrzymuje, delikatnie spadając
    po iluś minutach do mocy podtrzymania (15W).

    Jaką wg Was ma on moc maksymalną? 200 czy 78W? :-)
    A jaką moc ma 100W żarówka żarnikiem? 100 czy 1000? ;-)

    Nie mierzyłem nigdy mocy tego starego. Nagrzewał się w podobnym
    tempie. Stąd miałem nadzieję, że 200W pozwoli na szybszą pracę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1