  • 1. Data: 2018-04-13 10:33:04
    Temat: Pistolet na gorący klej - dziwna moc.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Miałem pistolet na gorący klej Topex. O mocy 80W. Po 20 latach
    przepalił się.
    Zanabyłem więc kolejny Topex. Tym razem o mocy 200W. Zmierzyłem
    pobór mocy miernikiem elektronicznym "gniazdkowym". Tuż po włączeniu
    jest skok do 200W, ale gwałtownie spada i już po ok. 3 sekundach
    pokazuje 78W. I potem jakiś czas się utrzymuje, delikatnie spadając
    po iluś minutach do mocy podtrzymania (15W).

    Jaką wg Was ma on moc maksymalną? 200 czy 78W? :-)
    A jaką moc ma 100W żarówka żarnikiem? 100 czy 1000? ;-)

    Nie mierzyłem nigdy mocy tego starego. Nagrzewał się w podobnym
    tempie. Stąd miałem nadzieję, że 200W pozwoli na szybszą pracę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-04-13 10:45:41
    Temat: Re: Pistolet na gorący klej - dziwna moc.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
> [...]
    >skok do 200W, ale gwałtownie spada i już po ok. 3 sekundach pokazuje
    >78W. I potem jakiś czas się utrzymuje, delikatnie spadając po iluś

    A zacznij z niego wyciskac klej, szybko.

    >Jaką wg Was ma on moc maksymalną? 200 czy 78W? :-)
    >A jaką moc ma 100W żarówka żarnikiem? 100 czy 1000? ;-)

    Zarowka ma miec 100W ciaglej mocy.
    A pistolet 120 stopni :-)

    >Nie mierzyłem nigdy mocy tego starego. Nagrzewał się w podobnym
    >tempie. Stąd miałem nadzieję, że 200W pozwoli na szybszą pracę.

    No masz - rozgrzewa sie blyskawicznie, a byc moze potrafi rozgrzac
    wiecej kleju w minute.

    Ciekawe tylko - ma jakis elektroniczny regulator temperatury, czy
    zrobiony z materialu przewodzaco-regulujacego.

    J.

  • 3. Data: 2018-04-13 11:38:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Zarowka ma miec 100W ciaglej mocy.

    To taka prowokacja z przymrużeniem oka. Skoro moc glutownicy z
    maksymalnej spada w ciągu 3 sekund do mocy stabilnej 78W, a w
    żarówce w ułamku sekundy z olbrzymiej mocy pobieranej w momencie
    przed rozgrzaniem żarnika do mocy stabilnej 100W, to która moc jest
    właściwie podawana? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 4. Data: 2018-04-13 11:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) :

> [...]
    >w ułamku sekundy z olbrzymiej mocy pobieranej w momencie przed
    >rozgrzaniem żarnika do mocy stabilnej 100W, to która moc jest

    Ale moze moc tej glutownicy potrafi jeszcze wzrosnac ...

    J.

  • 5. Data: 2018-04-13 15:11:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.04.2018 o 11:38, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > ułamku sekundy z olbrzymiej mocy pobieranej w momencie przed rozgrzaniem
    > żarnika do mocy stabilnej 100W, to która moc jest właściwie podawana?
    Żarówki to stary wynalazek pamiętający jeszcze takie pojęcie jak
    "rzetelność". Jakby żarówki były wynalezione teraz, to zapewne
    podawaliby moc szczytową na wzór PMPO.
    Miałem kiedy boomboxa o PMPO 300 W (napisane na pudełku) zasilany był na
    9 W więc zapewne miał moc 2x3W. Oryginalny akumulator do aparatu
    fotograficznego miał 2200 mAh, a kupiony później zamiennik miał według
    napisu aż 9500 !. Kto Chińczykowi zabroni? ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2018-04-13 15:22:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 15:11, Jacek pisze:
    > Oryginalny akumulator do aparatu
    > fotograficznego miał 2200 mAh, a kupiony później zamiennik miał według
    > napisu aż 9500 !. Kto Chińczykowi zabroni? ;-)

    Kiedyś podawali pojemność mierzoną w czasie rozładowania, a teraz podają
    ile można władować ładując delikatnie przez tydzień. Jak zmienią sposób
    liczenia na ładowanie przez miesiąc to jeszcze wzrośnie :)
    P.G.

  • 7. Data: 2018-04-16 15:08:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    >
    > A zacznij z niego wyciskac klej, szybko.

    Popracowałem nim trochę. Kiepścizna. Zużyłem całą 20cm laskę kleju.
    Używając na tyle szybko że były momenty, gdy wypływ gorącego kleju
    na chwilę stopował. Co chwilę zerkając na pobór mocy. Utrzymywał się
    cały czas w pobliżu 21-22W. Ani krztyny więcej.

    > No masz - rozgrzewa sie blyskawicznie, a byc moze potrafi rozgrzac
    > wiecej kleju w minute.

    Może odrobinę większa wydajność od pistoletu 80W. Ale może to efekt
    autosugestii. Bo na tabliczce znamionowej ma prawie 3 razy większą
    "moc". Taki widać PMPO dla narzędzi ;-)
    Może i odrobinę szybciej się rozgrzewa. Ale d... nie urywa.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1