  • 1. Data: 2014-10-31 17:27:21
    Temat: Płatność iPhone
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    http://pclab.pl/news60358.html

    "Dla Europejczyków informacja o wprowadzeniu Apple Pay była czymś
    dziwnym, bo na starym kontynencie płatności zbliżeniowe są dość
    powszechne i nie było do końca wiadomo czym tu się ekscytować. Mimo to
    dla Amerykanów nowy system jest innowacyjnym rozwiązaniem, ponieważ
    karty zbliżeniowe wciąż są w USA rzadkością. Na tamtejszym rynku nawet
    karty z chipami nie są zbyt częstym widokiem, a większość Amerykanów
    nadal używa kart magnetycznych i transakcje potwierdza swoim podpisem,
    ponieważ kody PIN również nie są tam powszechnie używane.

    Powodem tej sytuacji jest szybsze wprowadzenie kart płatniczych w
    Ameryce niż w Europie. Tego typu technologia wcześniej zadomowiła się w
    USA i szacuje się, że działa tam już ponad 10 mln terminali płatniczych
    oraz 1,2 mld kart ich obsługujących. Dlatego też, tamtejsze banki nie
    chciały wydawać pieniędzy na wymianę całej infrastruktury, ponieważ
    niektóre dane mówią, że wiązałoby się to z koniecznością zainwestowania
    miliardów dolarów. Nikomu nie uśmiechało się poniesienie tych kosztów,
    dlatego banki, sklepy i operatorzy kart woleli korzystać ze starej
    technologii."

    Prawda to?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 2. Data: 2014-10-31 17:59:35
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 17:27:21 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

> [...]
    > miliardów dolarów. Nikomu nie uśmiechało się poniesienie tych kosztów,
    > dlatego banki, sklepy i operatorzy kart woleli korzystać ze starej

    A tak cieżko sobie zobaczyć na fotki amerykańskich kart kredytowych i
    debetowych? Kilka było nawet na prezentacji kościoła Kupertyńskiego.
    Podpowiem - tak, żadna z nich nie miała chipa. Nawet o takich fanaberiach
    jak NFC nie wspominając.
    W Niemczech akceptacja kart Visa/MC dopiero się rozpowszechnia. W dawnych
    wschodnich jest nieźle, za to w zachodnich, poza głównymi trasami tragedia.
    Wszędzie ci powiedzą "nuer EC" czyli odpowiedniki elektronów wydawane przez
    ichnie szparkasy, tzw. elektroniczne portmonetki. I żadnych innych kart nie
    obsłużą. W 2009 gigantyczny Real nauczył się przyjmować wszystkie karty,
    ale w archaiczny sposób - tylko paski magnetyczne i podpis. Nawet na kasie
    samoobsługowej tak to działało - pasek w terminalu i podpis piórkiem na
    specjalnym tableciku. A jeszcze rok wcześniej w tym samym Realu pani
    wyganiała do bankomatu. Aha - ZTCW to w galerii tegoż marketu do dziś nie
    da się zapłacić kartami innymi niż NFC.
    Bo po co zmieniać coś, co dobrze działa? Dla tych paru turystów? Niech idą
    do bankomatu...

    Ale oczywiście różne małe Kazie będą się śmiać z różnych rozwiązań, patrząc
    na świat oczami na swoim poziomie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 3. Data: 2014-10-31 18:18:39
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-10-31 17:59, Waldek Godel pisze:

    > A tak cieżko sobie zobaczyć na fotki amerykańskich kart kredytowych i
    > debetowych?

    Zapytałem jedynie z ciekawości. Jedyne co mnie interesuje to jak
    sytuacja w Zjednoczonym Królestwie wygląda.

> [...]
    > Wszędzie ci powiedzą "nuer EC" czyli odpowiedniki elektronów wydawane przez
    > ichnie szparkasy, tzw. elektroniczne portmonetki.

    A skąd nazwę wytrzasnąłęś? Za moich czasów nazywano to kreissparkasse.
    Nawet mam jeszcze kartę ;-)

> [...]
    > da się zapłacić kartami innymi niż NFC.
    > Bo po co zmieniać coś, co dobrze działa? Dla tych paru turystów? Niech idą

    Fajnie że się naprodukowałeś, ale Niemcy mnie guzik interesują. Raz
    byłem i wystarczy. Ale szacun i podziękowanie, że Ci się chciało chcieć :-)

  • 4. Data: 2014-10-31 20:15:54
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 18:18:39 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Zapytałem jedynie z ciekawości. Jedyne co mnie interesuje to jak
    > sytuacja w Zjednoczonym Królestwie wygląda.

    Nie wiem jak w całym Zjednoczonym Królestwie, ale w Londynie miesiąc temu
    była pełna cywilizacja: kartą można było płacić w każdym sklepie, autobusie
    (za przejazd, jak się zapomniało Oysterki), knajpie, muzeum, budzie z
    pamiątkami. Pewnie są miejsca, że tylko gotówką można płacić, ale
    generalnie jest jak Bolandzie albo lepiej.

    W Yorkshire nie byliśmy, więc nie miej pretensji jak utkniesz w jakiejś
    dziurze głodny, z kartą, której nikt nie chce :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2014-10-31 20:21:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    ALEX Alpha MR wrote:

    > Zapytałem jedynie z ciekawości. Jedyne co mnie interesuje to jak
    > sytuacja w Zjednoczonym Królestwie wygląda.

    nie zauważyłe problemów z płaceniem kartą.
    To nie Francja :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-10-31 20:26:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 18:18:39 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Fajnie że się naprodukowałeś, ale Niemcy mnie guzik interesują. Raz
    > byłem i wystarczy. Ale szacun i podziękowanie, że Ci się chciało chcieć :-)

    Ale teraz możesz sobie wyobrazić, że w Związku Socjalistycznych Republik
    Amerykańskich jest dużo gorzej.

  • 7. Data: 2014-10-31 20:48:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A skąd nazwę wytrzasnąłęś? Za moich czasów nazywano to kreissparkasse.
    > Nawet mam jeszcze kartę ;-)

    A nie EuroCheque ?
    To taki wynalazek, ktory bral znacznie mniejsze prowizje, stad ta
    niechec do VISY

    Sprawdzic koszty platnosci zagranicznych w swoim banku. Cos mi sie
    widzi z bedziemy wozic gotowke :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-10-31 20:50:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 16:59:35 +0000, Waldek Godel napisał(a):
> [...]
    > debetowych? Kilka było nawet na prezentacji kościoła Kupertyńskiego.
    > Podpowiem - tak, żadna z nich nie miała chipa. Nawet o takich fanaberiach

    No to te nasze skad sie biora ? Visa Europe wymysla nowe produkty ?

    J.

  • 9. Data: 2014-11-01 03:43:37
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 31 Oct 2014 17:27:21 +0100, ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    wrote:

> [...]
    >miliardów dolarów. Nikomu nie uśmiechało się poniesienie tych kosztów,
    >dlatego banki, sklepy i operatorzy kart woleli korzystać ze starej

    taka prawda jak w Radio Erewan. W zasadzie, yak

    1. kart z chipami nie ma
    2. kart zblizeniowych nie ma, z wyjatkiem specjalizowanych, na
    przykald do zakupu benzyny
    3. PIN jak najbardziej jest uzywany. Sa karty z PINem, albo jako karty
    do bankomatow wylacznie, albo jako karety kredytowe
    4. kartami mozna placic w zasadzie wszedzie
    5. Telefonami mozna placic tu i owdzie

    Rozwaza sie wprowadzeni kart z chipami, ale poczatkowy entuzjazm
    ostygl po zbadaniu chipow europejskich i stwierdzeniu ze owe czhipy
    nei daja zadnego zabezpieczenia. Ameryka pracuje nad wlawsnym
    standardem

    Czy sie pzryjmie czy nie - koszta zastapienia terminali i
    oprogramowania bylyby porownywalne z kosztami lotu na Ksiezyc. Pytanie
    - kto mialby to sfinansowac i dlaczego

    Czy system Apple sie przyjmie, nei wiadomo. Wiadomo sze kilka duzych
    sieci sklepowych pracuje nad wlasnymi systemami. Wada systemu Apple
    jest powiazanei z kartami kredytowymi, a wiec nieuchronnym pobieraniem
    prowizji. Owe sieci wprowadzaja swoje wlasne systemy platnosci, nie
    oparte na kartach kredytowych.

    W kazdym razie, nikomu sie nie spieszy

    A.L.

  • 10. Data: 2014-11-01 08:57:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Oct 2014 21:43:37 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > po stwierdzeniu ze owe czhipy
    > nei daja zadnego zabezpieczenia.

    A konkretnie? Ciekawe, że w Europie nikt o tym nie wie....

    --
    Marek