  • 1. Data: 2018-12-03 11:43:41
    Temat: Play Next
    Od: m...@i...pl

    Cześć,
    macie jakiś pomysł co to za dziwny mechanizm? Trzeba zainstalowac palikacjie aby
    zamowic uslugi, pozniej jest dostarczana karta SIM, z ktorej korzysta sie w
    standardowy sposob. Jak rozumiem na tym etapie mozna aplikacje usunac i o niej
    zapomnieć do czasu az chce sie dokonac zmian w uslugach. Po co wiec ta palikacja? Nie
    wystarczy strona internetowa?
    Sama oferta w okresie promocyjnym ujdzie (22,50PLN /m-c), ale rewelacji nie ma,
    zwlaszcza jesli chodzi o RLAH, ktory jest szczatkowy. W porownaniu do nowej oferty
    Lyca, gdzie w praktyce cena za 30 dni wynosi 18 PLN i tez mozna sobie wlaczyc
    subskrypcje wypada blado, a po okresie promocyjnym w ogole nie ma sensu, bo kto
    bedzie placil 45 PLN przy aktualnych cenach pakietow?

    MK

  • 2. Data: 2018-12-03 12:11:10
    Temat: Re: Play Next
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-03 o 11:43, m...@i...pl pisze:
    > Cześć,
    > macie jakiś pomysł co to za dziwny mechanizm?

    To jest to samo, co świętej pamięci Folx.

> [...]
    aplikacje usunac i o niej zapomnieć do czasu az chce sie dokonac zmian w uslugach. Po
    co wiec ta palikacja? Nie wystarczy strona internetowa?

    Skoro reklamują się, że jest to sieć dostępna w całości "w aplikacji",
    to siłą rzeczy nie będą rozwijać komunikacji przez www.

    > Sama oferta w okresie promocyjnym ujdzie (22,50PLN /m-c), ale rewelacji nie ma,
    zwlaszcza jesli chodzi o RLAH, ktory jest szczatkowy.

    Ja jeszcze korzystam przez 3 miesiące za darmo, w związku z zakupem
    nowego startera (dawali też 6 miesięcy za darmo przy przeniesieniu
    numeru). Ale te promocje szybko się skończyły.

> [...]
    nie ma sensu, bo kto bedzie placil 45 PLN przy aktualnych cenach pakietow?

    Nie wiem kto, chyba ktoś, kto na siłę potrzebuje 50gb w telefonie, bo
    jednak większość 30-złotowych nolimitów kończy się w okolicach 10gb.

    Ja, jak się zakończy darmowy okres promocyjny, uciekam z numerami do
    innej sieci, tyle dobrego, że sobie powybierałem numery dla wybranych
    osób (które dopiero zaczynają przygodę w telefonii) w prezencie - nie są
    to złote numery, ale numery zawierające w sobie daty urodzenia osób,
    które będą z nich korzystać. Taki przyjemny niuans.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-12-03 14:45:55
    Od: m...@i...pl

    Tylko po co im ta aplikacja? Zakladam, ze zbiera mase informacji o polaczeniach, sms,
    gps i innych. W innym przypadku nie widze sensu tworzenia aplikacji, wystarczy prosta
    aplikacja HTML5. Jedyny sens korzystania z aplikacji jest w przypadku gdy polaczenia
    sa realizowane z wykorzystaniem sieci internet, choc tu tez bez problemu mozna
    korzystac np. z VoWiFi. Ciekawe czy teraz minuta polaczenia jest drozsza niz 1 mb
    danych?

    MK

  • 4. Data: 2018-12-03 14:52:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-03 o 14:45, m...@i...pl pisze:
    > Tylko po co im ta aplikacja?

    Po to, aby klient załatwiał wszystkie sprawy przez aplikację, zamiast
    zajmować inne kanały.

    > Zakladam, ze zbiera mase informacji o polaczeniach, sms,

    Takie informacje to zbiera sam operator z racji świadczenia usługi.

    > gps i innych.

    Być może, kto wie.

    > W innym przypadku nie widze sensu tworzenia aplikacji, wystarczy prosta aplikacja
    HTML5.

    Aplikacja jest jednak bezpieczniejsza, wygodniejsza w obsłudze niż
    konieczność logowania się na stronie www, potrafi wysłać ci jakieś
    powiadomienie, bardziej wiąże cię z operatorem (masz ją w telefonie na
    pulpicie).

    > Jedyny sens korzystania z aplikacji jest w przypadku gdy polaczenia sa realizowane
    z wykorzystaniem sieci internet, choc tu tez bez problemu mozna korzystac np. z
    VoWiFi.

    Liczba smartfonów umożliwiających wificalling to mniejszość.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-12-03 22:06:44
    Od: m...@i...pl

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 14:52:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Po to, aby klient załatwiał wszystkie sprawy przez aplikację, zamiast
    > zajmować inne kanały.

    Ten problem został już rozwiązany lata temu. Tam gdzie operator nie chce aby
    korzystać z teleserwisu wprowadzono opłaty za polaczenie.

    > Takie informacje to zbiera sam operator z racji świadczenia usługi.

    Nie wszystkie. Metadane tak ale np. transkrypcji rozmow nie powinien mieć, a
    aplikacja może to robic.

> [...]
    > konieczność logowania się na stronie www, potrafi wysłać ci jakieś
    > powiadomienie, bardziej wiąże cię z operatorem (masz ją w telefonie na

    Nie mam zainstalowanych zbędnych aplikacji. Jak korzystam z traficara raz na 2-3
    miesiące, to instaluje kizdy mam potrzebe, podobnie w uberem, tyle, ze tam nie musze
    instalować aplikacji, bo Uber wpadl na dokonaly pomysl żeby umozliwic zamawianie
    taksówek bez aplikacji (po usuniecie tej możliwości z googlemaps).

    > Liczba smartfonów umożliwiających wificalling to mniejszość.

    Moje 3 ostatnie obslugiwaly bez problemu. Przy zalozeniu, ze z każdego korzystałem ok
    2 lat to oznacza, ze moglem to robic od początku udostepnienie tej usługi :)

    MK

  • 6. Data: 2018-12-04 00:36:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-03 o 22:06, m...@i...pl pisze:

    > Ten problem został już rozwiązany lata temu. Tam gdzie operator nie chce aby
    korzystać z teleserwisu wprowadzono opłaty za polaczenie.

    Ale coś może dać w zamian, aby klient miał bezpłatnie. Tu bezpłatnie ma
    aplikację.

    > Nie wszystkie. Metadane tak ale np. transkrypcji rozmow nie powinien mieć, a
    aplikacja może to robic.

    Play Next nie polega na dzwonieniu przez aplikację.

    > Moje 3 ostatnie obslugiwaly bez problemu. Przy zalozeniu, ze z każdego korzystałem
    ok 2 lat to oznacza, ze moglem to robic od początku udostepnienie tej usługi :)

    A jakie sieci ofertowały wificalling 6 lat temu, wziąwszy pod uwagę, że
    to oferta z ostatnich miesięcy/małych lat?

    --
    Liwiusz