  • 1. Data: 2017-11-18 07:33:21
    Temat: Play nie dziala w Hiszpanii (Orange), konsultanci nieprzytomni
    Od: m...@g...com

    Mój prepaid playa nie chciał mi się logować w Hiszpanii do sieci Orange. A to ważne,
    bo w górach zwykle tylko ta sieć ma tam zasięg.
    Napisałem do Playa zgłoszenie. Odpisali, że włączają mi zasięg Orange i zamknęli
    zgłoszenie. A telefon nadal nie działał ani w Orange w Hiszpanii, ani po powrocie w
    polskim Orange.
    Napisałem jeszcze jedno zgłoszenie, to odpisali, że mam numer zablokowany i mam
    doładować konto. A mam na nim ponad 30 zł i wszystko pozostałe działa.
    Nieprzytomni...
    Na szczęście miałem przy sobie jeszcze prepaidy a2 i nju. Obydwa działały w Orange.
    Chyba czas się żegnać z tą siecią. :-/

    M.

  • 2. Data: 2017-11-18 13:39:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-18 o 07:33, m...@g...com pisze:
> [...]
    Nieprzytomni...
    > Na szczęście miałem przy sobie jeszcze prepaidy a2 i nju. Obydwa działały w Orange.

    Wyżaliłeś się?

    Ja już dawno z wszystkich Plajów firmowych i prywatnych odeszłem.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2017-11-20 20:32:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-18 o 13:39, Irokez pisze:

    > Wyżaliłeś się?
    >
    > Ja już dawno z wszystkich Plajów firmowych i prywatnych odeszłem.

    Odszedłem.

  • 4. Data: 2017-11-20 20:41:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 20:32, t-1 pisze:

    > Odszedłem.

    czyli jest nas więcej

    ;)

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2017-11-20 21:28:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Odszedłem.

    Ty może odszedłeś. Ale nie poprawiaj innych, oni wiedzą co piszą.
    Pewien rodzaj mężczyzn nie jest ortodoksyjnie przywiązany do swej płci i
    woli żeńskie określenia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2017-11-20 21:48:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 21:28, Akarm pisze:

    > Ty może odszedłeś. Ale nie poprawiaj innych, oni wiedzą co piszą.
    > Pewien rodzaj mężczyzn nie jest ortodoksyjnie przywiązany do swej płci
    > i woli żeńskie określenia.

    :-D

    --
    animka

  • 7. Data: 2017-11-22 16:32:16
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 18.11.2017 o 7:33, m...@g...com pisze:
    > Mój prepaid playa nie chciał mi się logować w Hiszpanii do sieci Orange.

    A dlaczego miałby się logować do Orange akurat?

    --
    ALEX MR
    "Fratres Militiae Templi, Pauperes Commilitones Christi Templique Salomonis"

  • 8. Data: 2017-11-22 17:55:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 16:32, ALEX MR pisze:

    > A dlaczego miałby się logować do Orange akurat?

    "Bo tylko on w górach był".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-11-23 17:07:48
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 22.11.2017 o 17:55, Liwiusz pisze:

    > "Bo tylko on w górach był".

    Ja się nie pytam co było w górach, tylko dlaczego komuś się roi, że
    hiszpański Orange MUSI wpuszczać każdą kartę, jak leci?
    Ostatnio w Egipcie mój Play zalogował się do Etisalat, a Orange do
    Orange-EG, i jakoś mnie to nie dziwi.

  • 10. Data: 2017-11-23 19:24:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 17:07, ALEX MR pisze:

> [...]
    > hiszpański Orange MUSI wpuszczać każdą kartę, jak leci?
    > Ostatnio w Egipcie mój Play zalogował się do Etisalat, a Orange do

    Cóż, to nie nasza wina, że się nie zastanawiasz nad światem :)

    Kiedyś było tak, że sieci miały indywidualne umowy popodpisywane z
    partnerami roamingowymi. I było wiadomo, że na przykład w takiej Szwecji
    to w Erze działała Telia i Netia, a Comviq już nie. I co ciekawe, były
    nawet różnice w cenach roamingowych, w zależności do tego, do której
    sieci się zalogowało, więc człowiek kalkulował, ustawiał na sztywno itp.

    Potem jednak jakoś tak niepostrzeżenie (to nie były czasy telepolis.pl i
    setek komentarzy pod każdą pierdołowatą zmianą cennika) człowiek
    zauważył, że ceny roamingowe u danego operatora w danym państwie się
    wyrównały, i że co do zasady telefon logował się do każdej sieci. Być
    może nie wszędzie i nie zawsze, ale na pewno nie było jasno
    komunikowane, że w danym państwie w roamingu, to taki Play na przykład
    nie współpracuje z Orange.

    Aż do teraz, kiedy to okazało się, że aby ciąć sobie koszty RLAH, to
    PLOrange zaloguje się tylko do Orange, w kraju, w którym jest Orange.
    Tmobile do Tmobila, a jak się chce gdzieś indziej zalogować, to albo nie
    można, albo wielką łaskę robią. A Plusy i Plaje - widać też wybrały
    sobie tylko niektórych partnerów do współpracy.

    Warunki zatem istotnie zmienione w porównaniu tym, co było przez wiele lat.

    --
    Liwiusz