  • 1. Data: 2016-10-24 09:52:31
    Temat: Pliki tekstowe w androidzie
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Grupa niezbyt dopasowana, ale że innej nie widzę, to zadam pytanie tu:
    chcę przenieść z kompa na tablet z androidem 4,0 pliki tekstowe. Ale po
    podłączeniu tableta do PC-ta nie mam wglądu w jego pamięć *podstawową*,
    a jedynie w zawartość karty SD. Co powinienem zrobić z plikami
    tekstowymi, aby je móc odczytać na tablecie? Do jakiego wrzucić
    katalogu? Czy są jakieś silniejsze (niż w Windzie) ograniczenia, np. co
    do długości nazw wrzucanych tak plików?

  • 2. Data: 2016-10-24 14:14:30
    Temat: Re: Pliki tekstowe w androidzie
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-24 o 09:52, JaNus pisze:
    > Co powinienem zrobić z plikami tekstowymi, aby je móc odczytać na
    > tablecie?

    Już mi to ktoś wyjaśnił gdzie je wrzucić, i jak odnaleźć, więc nie
    piszcie, bo wiem. Ale wykluł mi się problem kolejny:
    Chciałbym na tablet przenosić pliki tekstowe w moim ulubionym formacie,
    *.rtf który ma z mojego punktu widzenia dwie (łączne) zalety: tekst
    pozostaje sformatowany, podobnie jak w *.doc ale zajmuje mniej miejsca.
    Mniej zarówno niż doc, a od *.pdf nawet kilkakroć mniej. A że w tablecie
    pamięci mam niewiele, to owe zalety mają znaczenie istotne. Po wgraniu
    plików do dwóch tabletów wyszło oto takie szydło, że jeden z nich czyta
    bez kłopotu 3 z używanych przeze mnie formatów, zaś drugi tylko pdf-y,
    ale nie chce ani rtf-ów, ani doc-y. Jaką mam (i skąd) pobrać aplikację,
    aby tablet czytał przynajmniej rtf-y?

  • 3. Data: 2016-10-24 15:04:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-24 o 14:14, JaNus pisze:

> [...]
    > bez kłopotu 3 z używanych przeze mnie formatów, zaś drugi tylko pdf-y,
    > ale nie chce ani rtf-ów, ani doc-y. Jaką mam (i skąd) pobrać aplikację,

    Pociągnij "kombajn" eReader Prestigio - bardzo dużo czyta, łącznie z
    różnymi e-bookami. Pamięta, co czytał i w którym miejscu skończył.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-10-25 09:11:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Oct 2016 09:52:31 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:
> [...]
    > tekstowymi, aby je móc odczytać na tablecie? Do jakiego wrzucić
    > katalogu? Czy są jakieś silniejsze (niż w Windzie) ograniczenia,

    Nie ma. Wrzucam plik gdzie chcę w dostępnym nośniku i otwieram go
    czym chcę. W czym problem? Należysz do tej zadziwiającej grupy osób
    co zawsze nie wiedzą gdzie plik umieścili i jak go otworzyć?

    Przwpraszam za lekko kpiący ton mojej wypowiwedzi ale nie jestem w
    stanie się nadziwić jak tak elementarne umijętności jak operacje na
    pliku są dla niektórych nie do ogarnięcia :(

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-10-25 13:16:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 09:11, Marek pisze:
> [...]
    > stanie się nadziwić jak tak elementarne umijętności jak operacje na
    > pliku są dla niektórych nie do ogarnięcia :(

    Marku, może przespałeś zmiany w androidach pomiędzy v. 4.x a v.6.x ;)

    W v.6x już nie tak łatwo wrzucić "co się chce i gdzie się chce".
    A z pamięci dla zwykłego użytkownika tak na pierwszy rzut oka to jest
    dostępna tylko /storage/emulated/0/ - a przynajmniej na telefonach,
    które posiadam.

    Poza tym androidy są takie cwane, że jak trafią na nieznany typ pliku,
    to mówią, że nie otworzą ich bo nie, i już. Nie pytają się, jak inne
    systemy, czym "to" otworzyć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-10-25 16:59:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Marku, może przespałeś zmiany w androidach pomiędzy v. 4.x a v.6.x ;)

    Nawet od v. 4.3 do nastepnych.

> [...]
    >A z pamięci dla zwykłego użytkownika tak na pierwszy rzut oka to jest
    >dostępna tylko /storage/emulated/0/ - a przynajmniej na telefonach,

    Ale to "zawsze tak bylo" - plus karta SD.
    Od 4.4 karta jest chroniona przed zapisem przez inne aplikacje.

    Nie mam 6.x, ale podejrzewam, ze ciagle da sie systemowym file
    managerem przeniesc w w miare dowolne miejsce.
    Tzn w ramach emulated/0 i rzeczwistej karty.
    Tylko potem otwieranie danych z rzeczywistej karty tylko w trybie Read
    Only.
    (pomijam te przydzielone aplikacji katalogi, bo to trudno znalezc i
    dane w tym umieszczac).

    >Poza tym androidy są takie cwane, że jak trafią na nieznany typ
    >pliku, to mówią, że nie otworzą ich bo nie, i już. Nie pytają się,
    >jak inne systemy, czym "to" otworzyć.

    Moment ... pytaja, ale jest to zdefiniowane w aplikacjach.
    Mozna tez zmienic ustawienia tego przydzielenia.

    J.

  • 7. Data: 2016-10-25 17:13:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Oct 2016 13:16:23 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Marku, może przespałeś zmiany w androidach pomiędzy v. 4.x a v.6.x
    ;)

    Używam na codzien 2.3 oraz 5.x i żadnych opisywanych problemów nie
    doświadczam.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-10-25 18:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >;)

    >Używam na codzien 2.3 oraz 5.x i żadnych opisywanych problemów nie
    >doświadczam.

    Zebysmy sie zrozumieli.
    W 2.3 problemow miec nie bedziesz, od ~4.4 wprowadzili ochrone karty
    pamieci SD.

    Nie tej wewnetrznej pamieci, wydzielonej jako storage/emulated/0,
    tylko rzeczywistej karty.

    Aplikacje "obce" maja prawo zapisac tylko do "swojego" podkatalogu
    tam.
    Tzn storage/extSdcard/ Android/data/<katalog aplikacji>

    No i teraz:
    -wszystkie dodatkowe, "lepsze" file managery traca sens, bo karty nimi
    nie uporzadkujesz, moze to zrobic tylko systemowym FM,
    -wszystkie programy do transmisji, jakies FTP-Server, Samba server -
    tez nie zapisza na karte,
    -co poniektore programy, ktore otwieraja pliki w trybie R/W, nie
    uzyskaja dostepu.
    A moga tak otworzyc mimo braku potrzeby - bo tylko odtwarzaja
    pliki.

    -wiele programow bedzie ograniczonych tylko do tego "swojego katalogu"
    na karcie.
    Nawigacje i sciagane przez nie mapy, zapisane POI, tracki z GPS,
    zdjecia i filmy zrobione innym niz oryginalny program,
    ksiazki z internetu, itp, etc.

    Jesli problemow nie masz - to czy producent ochrony karty Ci nie
    wlaczyl, czy sam sobie wylaczyles (wymaga roota).
    Czy moze znasz inny sposob na obejscie?

    J.

  • 9. Data: 2016-10-26 00:18:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-25 o 09:11, Marek pisze:
    > Przwpraszam za lekko kpiący ton mojej wypowiwedzi

    Nie jestem obrażalski :-)
    A poza tym wiem (i zgadzam się z tym), że jeśli ktoś zadaje irytujące
    pytanie, to odpowiadający ma pełne prawo do uszczypliwości w stosunku do
    (było nie było) "petenta", czyli *proszącego*.

    > ale nie jestem w stanie się nadziwić jak tak elementarne umijętności
    > jak operacje na pliku są dla niektórych nie do ogarnięcia :(

    Dopiero co stałem się (nie-za)szczęśliwym posiadaczem sprzętu z
    *jakąkolwiek* wersją androida, i nie mam o jego obsłudze bladego
    pojęcia. Nie mam do sprzętu żadnej instrukcji, no ale coś tam wynalazłem
    na stronie producenta. Niestety niezbyt tego wiele, jak na ilość pytań
    które mi się cisną. Rzeczy które wiem jak działają w PC-cie z Windą - na
    tablecie realizowane są w sposób dla mnie niepojęty.
    Póki co postanowiłem używać tego jako czytnika e-booków, bo tak naprawdę
    to nie mam pojęcia, do czego taki sprzęt może być *mi* przydatny (ale
    uczyć się trzeba). Może mi Panowie podpowiecie, w czym Wam stał się na
    tyle potrzebny , że już nie można bez niego żyć? ;-)

    Ogłaszam więc konkurs: czym nakarmić tablet? ;-)

  • 10. Data: 2016-10-26 00:55:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-10-24 o 15:04, Adam pisze:
    > Pociągnij "kombajn" eReader Prestigio
    Póki co kaszana! Próbowałem zassać go z kilku miejsc, bezskutecznie. Ani
    witryna androidlista.pl/ ani play.google.com/store/apps/ ani też
    androidapps - no ni cholery! Coś szwankuje sam tablet, kaprysi, co
    chwilę wisi, nie otwiera linków, diabli wiedzą o co chodzi.
    Najlepiej byłoby (chyba) ściągnąć aplikacje na PC-ta, i via USB ją
    przegrać na tablet'a, i dopiero wtedy odpalić celem instalacji (?)
    Źle mówię? Ale jakoś nie mogę bezpośrednio!