  • 1. Data: 2014-12-22 23:18:45
    Temat: Płonące szyby pod Poznaniem
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jadąc A2 w kierunku Świecka kilkanaście km za Póznaniem po lewej
    stronie pali się ogień na szczycie czegoś co przypomina "szyb
    naftowy", co to za instalacja? Dlaczego ten ogień nie jest
    wykorzystywany do grzania czegoś zamiast grzania powietrza?
    Pamiętam na starej trasie nr 2 w tych rejonach za Poznaniem też
    było widać taki "znicz".

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-12-22 23:34:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Po angielsku flare, nie wiem jak to po polsku nazwać. Tam się wpuszcza kompletny syf
    który nie nadaje się do wykorzystania w kotle, bo ma co chwilę inny skład, inny
    przepływ, a czasem nic nie leci. Spalić trzeba, bo to wybuchowe no i mocno
    cieplarniane. Odpad z wielu różnych procesów, z każdego coś innego, najczęściej tam
    idą rury z zaworów upustowych i bezpieczeństwa. Rocznie ponad 150 mld metrów
    kubicznych gazu w to idzie, ale nie opłaca się tego odzyskiwać, bo proces musiałby
    być dużo bardziej skomplikowany.

  • 3. Data: 2014-12-22 23:39:29
    Temat: Re: Płonące szyby pod Poznaniem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W innym miejscu koło Poznania też był taki szyb, który świecił w dzień i w
    nocy. Ale tylko na czas budowy "przyłącza".
    Podbny płomień był przy oczyszczalni ścieków. Pewnie biogaz produkowali, ale
    dlaczego to musi się świcić... też nie wiem.

    Robert

  • 4. Data: 2014-12-23 07:52:34
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-12-22 23:34, Konrad Anikiel pisze:
    > Po angielsku flare, nie wiem jak to po polsku nazwać.

    Nafciarze mówią na to świeczka.

    --
    P.Jankisz

  • 5. Data: 2014-12-23 18:11:31
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 23:18:45 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > naftowy", co to za instalacja? Dlaczego ten ogień nie jest
    > wykorzystywany do grzania czegoś zamiast grzania powietrza?

    Inna rafineria, ale ten sam temat:
    http://biznes.trojmiasto.pl/Nie-ma-juz-plomyka-nad-r
    afineria-Gazy-zrzutowe-okielznane-n73583.html

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2014-12-24 21:42:20
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Podbny płomień był przy oczyszczalni ścieków. Pewnie biogaz
    > produkowali, ale dlaczego to musi się świcić... też nie wiem.

    jeżeli na czas przyłączania to wszystko jasne
    gażdy gazociąg trzeba nagazować do 100% gazem który ma w nim być, no
    bo jak go nagazujesz w części i pójdzie płomień w gazociąg to będzie
    wielkie bum
    kiedyś się interesowałem i przed świeczką jest taki układ który nie
    pozwala cofnąć płomienia ( kiedyś w starych wytwornicach acetylenu był
    baniak z wodą i przez tą wodę przechodził gaz)

  • 7. Data: 2014-12-24 22:20:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jeffrey"
    > jeżeli na czas przyłączania to wszystko jasne

    Raczej nie. Wyglądało to tak, że dowiercili się do gazu i zanim wszystko
    wybudowali to gaz się palił. Płomień był potężny. Może spalali wszystko co
    szło z ziemi.

    Robert

  • 8. Data: 2014-12-24 22:22:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Dec 2014 18:11:31 +0100, GLaF
    <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote:
    > Inna rafineria, ale ten sam temat:
    > http://biznes.trojmiasto.pl/Nie-ma-juz-plomyka-nad-r
    afineria-Gazy-zrzutowe-okielznane-n73583.html

    Czyli jednak da się wykorzystać a nie grzać atmosferę.
    Ale w tym przykładzie jest rafineria. Pod Poznaniem te pochodnie w
    szczerym polu stoją.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-12-25 11:11:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >

    > Raczej nie. Wyglądało to tak, że dowiercili się do gazu i zanim
    > wszystko wybudowali to gaz się palił. Płomień był potężny. Może

    możliwe bo gazu nie można wypuścić do atmosfery ( tworzy strefę
    zagrożoną wybuchem, a metan to gaz cieplarniany dodatkowo)

  • 10. Data: 2015-01-14 11:16:07
    Od: GIRAFFA <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-24 o 22:22, Marek pisze:
    afineria-Gazy-zrzutowe-okielznane-n73583.html

    > Czyli jednak da się wykorzystać a nie grzać atmosferę. Ale w tym
    > przykładzie jest rafineria. Pod Poznaniem te pochodnie w szczerym polu
    > stoją.

    Takie spalanie może mieć różny powód
    1) dowiercono się do złoża i istnieje potrzeba wykonania testu
    produkcyjnego - tzn określenia zasobów i zdolności wydobywczej gazu
    2) jw ale ropy a wtedy spalany jest gaz pochodzący z odgazowania ropy
    3) wykonuje się oczyszczanie odwiertu ( wydmuchuje się syfy powiertnicze)
    4) zwykła awaria i trzeba opróżnić gazociągi a przy ciśnieniach
    rzędu 7 MPa i średnicach 400 mm to duże objętości są