  • 11. Data: 2020-05-15 13:23:35
    Temat: Re: Płyta GA-7VA - sens?
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 15 May 2020 12:44:47 +0200
    is the real date, Roman Tyczka <n...@b...no> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >No ale ja nie szukałem, po prostu ktoś chciał wywalić to zabrałem

    Skąd ja to znam... :/ Nostalgia to paskudna rzecz :P
    Ale powtarzam sobie, że zawsze lepiej jeśli coś przejdzie przez
    jeszcze jedną parę rąk przed wywaleniem na śmietnik, choćby w celach
    rozrywkowo - poznawczych :P

    > i teraz
    >zastanawiam się po co, wiesz jak jest, dzieci komuny ;-)

    Można na tym postawić maszynę do zabawy poznawczej we freenasa i inne
    linuksy, ale produkcyjna maszyna to raczej nie będzie. Za to jako
    maszynka do gier retro z win98 i XP? To już prędzej :)

  • 12. Data: 2020-05-15 13:27:48
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/05/2020 11:43 AM, Roman Tyczka wrote:

    > Nie wiem jakie będzie, ale kiedyś kompy sumarycznie mniej żarły niż dziś.
    > Uważasz, że zje za dużo?

    Trudno powiedziec. NASy z reguly jedza mniej niz PCty.
    NAS to praktycznie sam dysk, mam na mysli taki prosty domowy.

  • 13. Data: 2020-05-15 13:31:46
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 15/05/2020 11:42, Roman Tyczka wrote:

    > Akurat kartę AGP mam, od dawna żal wypieprzyć, a teraz mogłaby popracować,
    > sieciówkę też mam. Nawet mam dwa dyski PATA... razem 370GB. Niezbyt dużo,
    > ale już coś. Fakt, że raid by się o wiele bardziej przydał, z drugiej
    > strony dopłacanie do tego szrota rzeczywiście obniża sens do wartości
    > ujemnej.

    Jak jeszcze masz zasilacz i rzecz jasna masz czas, to co Ci szkodzi
    złożyć i zobaczyć, jak działa? Ja bym zobaczył, czy można jednocześnie
    ciągnąć 2 filmy FHD bez przycinania, jak składak wyrobi, to nie widzę
    przeciwwskazań (choć dalej pozostaje kwestia niezawodności).

    2late poruszył kwestię zużycia energii - z tego, co pamiętam, płyty
    Gigabyte należały do tych dobrze poddających się kręceniu, więc możesz
    pobawić się w *odkręcanie* procka.

    --
    MF

  • 14. Data: 2020-05-15 13:35:23
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 15 May 2020 11:52:01 +0200
    is the real date, RadoslawF <r...@g...com> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Nie warto z powodu braku złącz.
    >Istnieją odpowiednie przelotki ale cena kilku nowych
    >pewnie będzie podobna do ceny starej płyty (z pamięcią, procesorem
    >i chłodzeniem) a uzyskiwane prędkości będą jak przy pata.

    Na targowiskach z różnościami regularnie natykam się na kontrolery 2x
    sata na pci, cena - zwykle koło 5zł. Mam 2 sztuki, które przez jakiś
    czas dawały drugie życie jakimś starociom. Nowe też są dostępne, ale
    cena zabija.

    Co nie zmienia faktu, że robienie produkcyjnej maszyny na takim
    zabytku jest po prostu nieekonomiczne na wielu poziomach.
    Zabawa - co innego, ale i to raczej wtedy, gdy masz własną szufladę
    pełną wspaniałości z przeszłości, albo chociaż znasz kogoś kto taką ma
    :P

  • 15. Data: 2020-05-15 13:39:47
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 15 May 2020 13:10:34 +0200
    is the real date, RadoslawF <r...@g...com> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Ludzie łażą i szukają sprzętu pod w95 i w98.
    >Do uruchomiania starych gierek.

    Mam kilka ciekawych płyt "z okresu", ostatnio z ciekawości spojrzałem
    na allegro czy w ogóle ktoś się interesuje konkretnym modelem.
    Zaciekła licytacja i końcowa cena mnie zaskoczyły :)

  • 16. Data: 2020-05-15 14:54:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-15, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
> [...]
    > warto?
    >
    > No i jeśli warto to jak podłączyć dyski SATA? Na płycie złącza tylko

    To zależy od Ciebie :) Jeśli nie masz lepszej alternatywy, masz kartę
    sieciową, obudowę, zasilacz i skombinujesz skądś tanio kartę/ty SATA to
    czemu nie? Posprawdzaj najpierw czy ma przynajmniej funkcje budzenia
    zegarem lub WOL, bo te kilkadziesiąt W prądu będzie pewnie żarło. Użyj
    starego dysku PATA do systemu, to oszczędzisz jeden port.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2020-05-15 20:53:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/05/2020 12:10 PM, RadoslawF wrote:

    > Ludzie łażą i szukają sprzętu pod w95 i w98.
    > Do uruchomiania starych gierek.
    > Jak masz grafikę to złóż, pobaw się a potem sprzedaj
    > jakiemuś miłośnikowi starych gierek.

    Dziwaki. :)
    Mam na Pececie z vmware wszystkie windowsy na raz.

    Pozdrawiam--

  • 18. Data: 2020-05-15 23:06:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-15 o 20:53, 2late pisze:

    > Dziwaki. :)
    > Mam na Pececie z vmware wszystkie windowsy na raz.

    Ale to nie o to chodzi.

    W czasach PC XT włączenie komputera to była taka trochę magia: włączałeś
    zasilanie komputera (w późniejszych obudowach Baby AT wajcha do góry) i
    włączałeś monitor. Po chwili w niektórych XT było pykanie testera
    pamięci, a równocześnie było słychać dysk rozpędzający się przez kilka
    sekund.

    Do tego kineskop (najczęściej Hercules) z zaokrąglonymi rogami i
    wypukłym szkłem.

    A Ty gadasz w włożeniu smartfona do starego telefonu ebonitowego ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-05-16 11:55:42
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/05/2020 10:06 PM, Adam wrote:

> [...]
    > szkłem.
    >
    > A Ty gadasz w włożeniu smartfona do starego telefonu ebonitowego ;)

    A to nie wiedzialem. Myslalem ze chca posluchac muzyki a tu sie okazuje ze,
    oni chca sobie poukladac na polkach i popatrzec na analogi. ;)

  • 20. Data: 2020-05-16 12:49:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 May 2020 11:11:13 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

    > Dostałem płytę Gigabyte GA-7VA:
    >
    > http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-7va_1x#kf
    >
    > jest na niej jakieś CPU i ram, nie sprawdziłem jeszcze jakie dokładnie.

    To lepiej sprawdź bardzo dokładnie. Niewielkie szanse że toto jeszcze
    dycha. Przyjrzyj się elektrolitom.
    --
    Jacek
    I hate haters.