  • 1. Data: 2020-05-27 11:58:18
    Temat: Płyta M2N68-AM SE2 i CPU
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Cześć;

    Wgrałem najnowszy BIOS w wersji: 1801 do płyty M2N68-AM SE2, przeglądam
    alldrogo i liste wspieranych procków na:
    https://www.asus.com/pl/supportonly/M2N68-AM%20SE2/H
    elpDesk_CPU/

    Niestety nie widnieje na tej liście część występujących na portalu
    aukcyjnym np:
    AMD Phenom II X4 955 3,2GHz
    lub
    AMD Phenom II X4 B97 HDXB97WFK4DGM
    czy
    AMD Phenom II X4 965 4x 3,40GHz

    i tu rodzi się pytanie - płyty wykryje procka prawidłowo czy też nie?
    Co na pewniaka można do niej włożyć?
    Na pewno ten, który jest jeszcze na ukcji: Phenom IIX4 945
    (HDX945WFK4DGI),3.0GHz

  • 2. Data: 2020-05-27 12:56:46
    Temat: Re: Płyta M2N68-AM SE2 i CPU
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 27/05/2020 10:58, Roger(OS) wrote:
> [...]
    > czy
    > AMD Phenom II X4 965 4x 3,40GHz
    >
    > i tu rodzi się pytanie - płyty wykryje procka prawidłowo czy też nie?

    Może nie odpalić albo nie wykryje dobrze taktowania czy nazwy

    > Co na pewniaka można do niej włożyć?

    Tylko te, co są na wspieranej liście

    > Na pewno ten, który jest jeszcze na ukcji: Phenom IIX4 945
    > (HDX945WFK4DGI),3.0GHz

    Nie warto ryzykować. Zobacz wyniki benchmarka https://www.cpubenchmark.net/:
    AMD Phenom II X4 945 - 2230 punktów
    AMD Phenom II X4 955 - 2420 punktów

    Różnica 8.5%, nie warto sobie zawracać gitary, bierz 945 i będziesz miał
    spokój :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-05-27 14:10:20
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...hell>

    Dnia Wed, 27 May 2020 11:56:46 +0100, pioruns napisał(a):

    <ciach>

    > Może nie odpalić albo nie wykryje dobrze taktowania czy nazwy

    > Tylko te, co są na wspieranej liście

    Łudziłem się, że może najzwyklej w świecie, jako, że są to nowsze
    procesory, poprostu producent płyty nie ują ich na liście, ponieważ
    zaprzestał aktualizacji listy na stronie i BIOS.

    Fajnie jeśli ktoś z tą płyta byłby w stanie przetestować podobną
    konfigurację, bo obydwa procki mam w podobnej odległości, a płyta z kolei
    na pd polski i nie mam jak CPU włożyć i sprawdzić na szybko...