  • 1. Data: 2018-09-03 09:29:30
    Temat: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Czy znacie jakieś płyty główne, które można kupić nowe, które będą miały
    sterowniki pod windows XP, jedno złącze PCI i jakby miały port COM, to
    by była rewelacja.

  • 2. Data: 2018-09-03 09:41:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/3/2018 9:29 AM, BQB wrote:
    > Czy znacie jakieś płyty główne, które można kupić nowe, które będą miały
    > sterowniki pod windows XP, jedno złącze PCI i jakby miały port COM, to
    > by była rewelacja.

    Szukasz płyty przemysłowej?

    http://www.advantech.com/products/industrial-motherb
    oards/sub_1-2jkkho

  • 3. Data: 2018-09-03 10:23:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/3/2018 9:41 AM, Sebastian Biały wrote:
    > Szukasz płyty przemysłowej?

    A jak nie przemysłowej to np:

    https://allegro.pl/plyta-glowna-msi-b250-pc-mate-s11
    51-nowa-i7163133980.html#thumb/1

    Ogólnie znajdziesz tutaj:

    https://pcpartpicker.com/products/motherboard/

  • 4. Data: 2018-09-03 15:12:13
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    > A jak nie przemysłowej to np:
    >
    > https://allegro.pl/plyta-glowna-msi-b250-pc-mate-s11
    51-nowa-i7163133980.html#thumb/1

    > Ogólnie znajdziesz tutaj:
    >
    > https://pcpartpicker.com/products/motherboard/

    Eee, nie ma portu COM (z tyłu, bo na płycie złącze jest)...

    Za to ta ma: Asus M5A78L-M LX3
    Z tym, że to AMD...

  • 5. Data: 2018-09-03 16:12:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/3/2018 3:12 PM, Sławek Maculewicz wrote:
    > Eee, nie ma portu COM (z tyłu, bo na płycie złącze jest)...

    Diabli wiedzą po co to komu i dlaczego nie może być usb->com.

    > Za to ta ma:  Asus M5A78L-M LX3
    >  Z tym, że to AMD...

    Diabli wiedzą jakie sa dodatkowe warunki brzegowe, może ma mieć różową
    soldermaskę?

  • 6. Data: 2018-09-03 19:46:35
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > dlaczego nie może być usb->com.

    Tak na marginesie: taką przejściówkę uwaliłem, zdaje się że dlatego, iż
    uznałem, że jest hot plug, i odłączyłem od kompa "na biegu".
    A myślałem, że jeśli wejście jest przez USB, to hot plug "jest we
    standardzie". Nie jest!

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 7. Data: 2018-09-03 20:06:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/3/2018 7:46 PM, BaSk wrote:
    > Tak na marginesie: taką przejściówkę uwaliłem, zdaje się że dlatego, iż
    > uznałem, że jest hot plug, i odłączyłem od kompa "na biegu".

    Nie, raczej uwaliłes ją dlatego że urządzenie po drugiej stronie nie
    mialo izolacji od sieci albo gdzieś znajdowal się naprawdę duży zbiornik
    potencjału (jak np. 70kg białka).

    Uwaliłbyś cokolwiek innego w tej sytuacji.

    Przelotek USB->COM uzywam od wieków i sa z nimi zupelnie inne problemy
    niż "uwalanie".

    > A myślałem, że jeśli wejście jest przez USB, to hot plug "jest we
    > standardzie". Nie jest!

    Bo masz popsuty sprzęt. Albo przeogromnego pecha że trafiłeś na ten
    jeden egemplarz. Moje kilkadziesiąt działa, choć ma problemy zupełnie
    gdzie indziej.

    Przelotki USB->COM mozna przepinać pod napięciem. Problemem jest stary
    sprzet który na porcie COM potrafi dostarczyć solidnych setek V i
    kilkudziesięciu mA pradu wyrównawczego bo projektant był imbecylem.

  • 8. Data: 2018-09-03 21:25:44
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 03.09.2018 o 09:29, BQB pisze:
    > Czy znacie jakieś płyty główne, które można kupić nowe, które będą miały
    > sterowniki pod windows XP, jedno złącze PCI i jakby miały port COM, to
    > by była rewelacja.

    U Intela sterowniki do XP to chyba do Ivy Bridge włącznie, do Haswelli
    już nie ma sterowników dla IGP.

  • 9. Data: 2018-09-04 03:07:01
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

    > https://allegro.pl/plyta-glowna-msi-b250-pc-mate-s11
    51-nowa-i7163133980.html#thumb/1

    MSI bym nie polecał. To syf.

    Pzdr

  • 10. Data: 2018-09-04 03:17:11
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" napisał:

    > Za to ta ma: Asus M5A78L-M LX3
    > Z tym, że to AMD...

    AMD jest znacząco tańsze od Intela, a i procesory w tej samej klasie cenowej
    są znacznie szybsze. Ciekawe dlaczego od lat Intel nie nadąża za AMD. Inna
    sprawa to stabilność. Intel ma tu lepszą opinię. Jednak to się zmienia. Mam
    dwa PC. Jeden na Phenonie 3 GHz i drugi na Intelu Core duo 4x2400. Ten z AMD
    jest dużo szybszy, dużo tańszy i działa od kilku lat bezbłędnie. Wiele
    załeży od producenta płyty głównej. Daawno temu miałem kultową ECS K7S5A.
    Kilka ładnych lat pracowała super. W tym czsie Intel ze swoim Pentium III
    był daleko w tyle za Murzynami.

    Pzdr