  • 1. Data: 2018-09-10 13:35:24
    Temat: Po ilu latach zmieniacie opony?
    Od: marr <m...@g...com>

    Jak w temacie
    Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza
    zarabiac:)
    Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

  • 2. Data: 2018-09-10 13:55:43
    Temat: Re: Po ilu latach zmieniacie opony?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 13:35:24 +0200, marr

    > Jak w temacie
    > Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza
    > zarabiac:)
    > Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

    Przejeździłem 8 (sezonów) na oponach (tylko dlatego tak długo, że ostatnie
    3 lata jeździłem tyle co kot napłakał, w zasadzie mocno lokalnie). Niby
    bieżnik miały jeszcze wystarczajacy, mimo tego już strach było na tym
    jeździć z większą prędkością.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-09-10 13:56:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-10 o 13:35, marr pisze:
    > Jak w temacie
    > Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms musza
    > zarabiac:)
    > Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

    Kiedyś jeździłem matizem na 4-5-letnich fabrycznych Kumho. Były twarde i
    śliskie jakby je zrobili z plastiku.
    Ale opona oponie nierówna, nie można generalizować.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-09-10 16:47:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marr" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jak w temacie
    >Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji... ale na czyms
    >musza zarabiac:)

    Maja dylemat - jak przekonac kierowce, zeby co roku kupowal nowe
    opony, bo stare sa zle,
    a jednoczesnie zapewnic, ze dwuletnie sa OK, zeby klient nie
    wybrzydzal i nie żądal naprawde nowych opon, ze swiezej produkcji, a
    za klientem dystrybutorzy odmawiali brania starego towaru :-)

    Na razie jest chyba unijny przepis - nieuzywana opona do trzech lat od
    produkcji jest "nowa" i klient nie moze protestowac :-)

    >Ja mysle ze max 10 lat co moze opona miec

    Prawde mowiac to nigdy nie zauwazylem jakiego starzenia opon.
    Na szczescie sie scieraja, i jak sa starte, to sie wymienia.

    10 lat, to jakis "koscielny" i to na dwoch kompletach :-)

    ADAC ponoc sprawdzal i potwierdzil te degradacje z wiekiem, ale bo to
    wiadomo ile mu za to zaplacili ?

    Czesciej zreszta zmieniam samochody, a nowy ma inny rozmiar :-(

    J.

  • 5. Data: 2018-09-10 17:06:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 13:35, marr pisze:
    > Jak w temacie
    > Producenci zalecaja po 6 latach od daty produkcji...
    Wszystko zależy od temperatury i ilości promieni UV, jakie opona
    przyjmie. To są główne czynniki (poza zużyciem mechanicznym) działające
    destrukcyjnie na gumę. Jak ktoś auto trzyma w garażu w Finlandii, to
    spokojnie może jeździć kilkanaście lat. Jak ktoś garażuje pod
    bezchmurnym niebem południowych Włoch, to po 4-5 latach po gumie już o
    widać (siateczka spękań).
    Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak
    klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia
    non olet.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-09-10 18:16:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-09-2018 o 13:35, marr pisze:
    > Jak w temacie

    3-4 lata.
    Zwłaszcza zimowe/wielosezonowe, które szybciej tracą sprężystość.

  • 7. Data: 2018-09-10 19:02:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >garażuje pod bezchmurnym niebem południowych Włoch, to po 4-5 latach
    >po gumie już o widać (siateczka spękań).

    a ta siateczka cos przeszkadza ?

    >Nie da się sensownie uzasadnić, że 6 lat i opona do wymiany. Ale jak
    >klient w to uwierzy, to dlaczego mu nie sprzedać nowych opon. Pecunia
    >non olet.

    No, teraz modne slowo "postarzanie produktu".
    Kto wie, czy i opon nie postarzaja ..

    J.

  • 8. Data: 2018-09-10 19:18:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 19:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > a ta siateczka cos przeszkadza ?

    Ty to jesteś jednak Mistrz trollowania :-)

    Opona jest mocniejsza z "siateczką" czy bez?

    TG

  • 9. Data: 2018-09-10 20:19:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

  • 10. Data: 2018-09-10 20:42:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 20:19 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A masz jakies badania ze z siateczka jest slabsza?

    J.F'a się pytaj - ja nie wiem.

    TG