  • 1. Data: 2011-09-19 09:36:39
    Temat: Po wymianie paska coś dalej piszczy
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Obajw: piszczy (ćwierka) z rana na zimnym. Po rozgrzaniu przestaje.
    Piszczało więc myślałem że to pasek, po wymianie dalej piszczy. Napinacz
    jest automatyczny na sprężynie i wygląda na sprawny. Sprzęgiełko na
    alternatorze też działa jak powinno, na łożyskach żadnych luzów. Paski są 2
    ale piszczy od tego który napędza tylko alternator. Tak na ucho to koło
    pasowe na wale też to nie jest. Pasek nowy BANDO - czyli niby to co stosuje
    Toyota w oryginale. Paru "macherów" już sprawie się przyglądało i nikt nie
    wie. Auto to Toyota Avensis 2.0 D4D. Może ktoś coś podpowie. Dzięki.

  • 2. Data: 2011-09-19 09:53:35
    Temat: Re: Po wymianie paska coś dalej piszczy
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-19 09:36, Agent pisze:
> [...]
    > stosuje Toyota w oryginale. Paru "macherów" już sprawie się przyglądało
    > i nikt nie wie. Auto to Toyota Avensis 2.0 D4D. Może ktoś coś podpowie.

    Może masz już wyrobioną rolkę i oryginalny pasek jest za luźny - dobierz
    pasek na oko, na początek może szerszy, a potem krótszy.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-09-19 10:16:28
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może masz już wyrobioną rolkę i oryginalny pasek jest za luźny - dobierz
    > pasek na oko, na początek może szerszy, a potem krótszy.

    Szerszy to po co skoro i tak koło jest pod 5PK? A krótszy to nie bardzo bym
    chciał na oko bo jak kupię za krotki to nie założę wcale. Poza tym co jak co
    ale nowy pasek nie powinien piszczeć od razu i w dodatku identycznie jak
    stary.

  • 4. Data: 2011-09-19 10:30:06
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Agent"

> [...]
    > bardzo bym chciał na oko bo jak kupię za krotki to nie założę wcale.
    > Poza tym co jak co ale nowy pasek nie powinien piszczeć od razu i w

    Polewaj miejsca z których mogą dochodzić piski...wodą. Nie przesadzaj
    oczywiście z jej ilością i nie zalej wszystkiego na raz. Jak przestanie
    piszczeć po polaniu ( prawie w 100% przestaje) to będziesz wiedział w
    którym miejscu występuje usterka - osobiście stawiam na sprzęgło
    alternatora.

    Pozdrówki

  • 5. Data: 2011-09-19 11:07:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > piszczeć po polaniu ( prawie w 100% przestaje) to będziesz wiedział w
    > którym miejscu występuje usterka - osobiście stawiam na sprzęgło

    Polewałem i nie przestawało. Dopiero jak polałem tak solidnie to przestało
    na moment i po minucie znowu stopniowo narastało.

  • 6. Data: 2011-09-19 12:31:09
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Agent"

    > Polewałem i nie przestawało. Dopiero jak polałem tak solidnie to
    > przestało na moment i po minucie znowu stopniowo narastało.

    Normalny objaw - woda wyparuje i piski wracają

    ps. może nie lej po pasku (roznosi wodę i trudno zdiagnozować co
    piszczy) a po łozyskach - może jakaś większa strzykawka albo coś, żeby
    precyzyjnie skierować strumień wody? No chyba, że to jednak piszczy sam
    pasek...

  • 7. Data: 2011-09-19 13:48:49
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-19 09:36, Agent wrote:
> [...]
    > stosuje Toyota w oryginale. Paru "macherów" już sprawie się przyglądało
    > i nikt nie wie. Auto to Toyota Avensis 2.0 D4D. Może ktoś coś podpowie.

    rolka ćwierka :)