  • 1. Data: 2018-07-21 11:22:38
    Temat: Poczta, telegraf i telefon w dawnym Wrocławiu
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    http://www.gazetawroclawska.pl/archiwum/a/poczta-tel
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/

    Więcej w tym poczty niż telefonu, ale warto powspominać.

    Ircys

  • 2. Data: 2018-07-21 11:46:36
    Temat: Re: Poczta, telegraf i telefon w dawnym Wrocławiu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-21 o 11:22, Ircys pisze:
    > http://www.gazetawroclawska.pl/archiwum/a/poczta-tel
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/

    > Więcej w tym poczty niż telefonu, ale warto powspominać.

    Paczki, jakie by nie były, to obowiązkowo musiały być sznurowane :(
    Nawet te w grubych, transportowych kartonach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-07-21 14:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 02:22:38 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):
    > http://www.gazetawroclawska.pl/archiwum/a/poczta-tel
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/
    > Więcej w tym poczty niż telefonu, ale warto powspominać.

    Tych budek z pierwszego zdjecia to nie pamietam.
    Ktory to rok ? I co za miejsce ?
    Blacha, czy laminat ?

    J.

  • 4. Data: 2018-07-21 17:15:14
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu sobota, 21 lipca 2018 14:54:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/

    > Tych budek z pierwszego zdjecia to nie pamietam.
    > Ktory to rok ? I co za miejsce ?
    > Blacha, czy laminat ?

    Dla mnie to też egzotyka, której ja w ogóle nie kojarzę.
    Patrząc na to zdjęcie, to wręcz zastanawiałem się, czy to w ogóle .pl, a raczej .prl
    :), czy to nie przypadkiem jakaś zagranica...

    Ircys

  • 5. Data: 2018-07-21 17:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 08:15:14 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):
> [...]
    .prl :),
    > czy to nie przypadkiem jakaś zagranica...

    Raczej P[R]L.
    Czcionka troche dziwna, ale gdzie jeszcze bylaby taka kolejka do
    budek? :-)

    J.

    https://dolny-slask.org.pl/6293681,foto.html
    https://dolny-slask.org.pl/6293721,foto.html

    https://dolny-slask.org.pl/6293667,Wroclaw,Budki_aut
    omaty_telefoniczne_Wroclaw.html

  • 6. Data: 2018-07-21 23:14:45
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/

    > Więcej w tym poczty niż telefonu, ale warto powspominać.

    Poczta też ciekawa. Dzięki! :)

    --
    P.

  • 7. Data: 2018-07-22 23:46:47
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sat, 21 Jul 2018 02:22:38 -0700 (PDT)
    Ircys <i...@p...pl> wrote:

    > http://www.gazetawroclawska.pl/archiwum/a/poczta-tel
    egraf-i-telefon-we-wroclawiu-pamietacie-zdjecia,1335
    5862/

    > Więcej w tym poczty niż telefonu, ale warto powspominać.

    Dzięki! Znalazłeś właśnie chyba jedyne zdjęcie niebieskiego urmeta "na mieście" -
    żadnego innego nie udało mi się znaleźć. Było coś tam z daleka ale ledwo widać.
    Planuję zrobić własne "stare-nowe" fotki, ale jeszcze poluję na półkabinę. Też trudna
    sprawa.

    P.

  • 8. Data: 2018-07-23 16:35:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jul 2018 11:46:36 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Paczki, jakie by nie były, to obowiązkowo musiały być sznurowane :(

    No właśnie - po co?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-07-23 21:12:38
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-07-23 o 16:35, Marek pisze:

    > No właśnie - po co?

    Strzelam - bo pracownik mógł chwycić taką paczkę jedną ręką (za sznurek)?

    --
    P.

  • 10. Data: 2018-07-23 21:53:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 23.07.2018 o 16:35, Marek pisze:

    > No właśnie - po co?

    Dodatkowo musiały być zawinięte w papier, a potem osznurowane. Majaczy
    mi się, że bardzo dawno temu lakowano miejsce związania sznurka. Żeby
    'nie było śladu otwierania'???

    --
    Ślązak