  • 21. Data: 2015-04-01 19:59:20
    Temat: Re: Poczwórny float
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, April 1, 2015 at 7:50:24 PM UTC+2, bartek wrote:

    > Ale co z nimi? On nie ma quada.
    Właśnie już kiedyś gadaliśmy że on nie ma quada, ale
    kiedyś na itanium skompilowałem i działało niewiele
    wolniej, a wyniki były dokładniejsze.
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2015-04-02 19:02:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-31 23:30, bartek wrote:
    > Sebastian może mieć rację, że może się zdarzyć, że wsparcie
    > sprzętowe przyjdzie dla wersji dziesiętnej, ale nie binarnej.

    Przyjdzie dla obu bo standard tak mówi. Bibliteka Intela ma tylko
    ułatwić obecnie obliczeniaw wersji dziesiętnej. Wersja binarna jest
    jako-tako wspierana.

    Dla ciekawskich powiem że spotkalem się kiedyś z potrzebą obliczeń na
    floatach z dowolną szerokością mantysy i eksponentu (vhdl). Np 13+10
    bitów. Niestety IEEE754-2008 niec nie mówi o dowolnych szerokościach ale
    może to i lepiej...

  • 23. Data: 2015-04-03 17:28:38
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 19:02:37 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > floatach z dowolną szerokością mantysy i eksponentu (vhdl). Np 13+10
    > bitów. Niestety IEEE754-2008 niec nie mówi o dowolnych szerokościach ale

    Aparaty fotograficzne?

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2015-04-03 19:14:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-04-03 17:28, bartekltg wrote:
    > Aparaty fotograficzne?

    Nie, ale sporo "algorytmiki hardwareowej" związanej z analizą obrazu
    faktycznie opiera się o nietypowe floaty. Ponieważ i tak implementuje
    się je potem w ASICu, to zmiana formatu float na custom nie stanowi
    problemu a oszczędza tranzystory.