  • 1. Data: 2018-04-09 18:26:25
    Temat: Podgrzewacze przepływowe
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przez pewien czas pracował u nas w domu podgrzewacz przepływowy pewnej
    polskiej firmy. Po jakimś czasie zepsuł się jednaki został odłączony.
    Z ciekawości, w chwili wolnego czasu zdemontowałem go i muszę przyznać,
    że to co zobaczyłem wewnątrz trochę mnie zmroziło. Wygląda to tak, jakby
    spirala grzejna była bezpośrednio obmywana przez przepływającą wodę.
    Czy ja coś źle interpretuję, czy faktycznie stosuje się takie rozwiązanie?
    Co z kwestiami bezpieczeństwa? Zastanawiam się czy nie kupić całej
    części zapasowej (uszczelniony moduł z elementem grzejnym w środku) i
    nie naprawić tego urządzenia, jednak teraz pojawiły się wątpliwości. Czy
    przypadkiem korzystanie z niego nie jest czasem grą w rosyjską ruletkę? ;)

  • 2. Data: 2018-04-09 18:47:14
    Temat: Re: Podgrzewacze przepływowe
    Od: asanas <a...@g...com>

    W dniu %s, użytkownik Atlantis napisał:

    > Wygląda to tak, jakby
    > spirala grzejna była bezpośrednio obmywana przez przepływającą wodę.

    Bezpośrednio nie może bo by było zwarcie. Coś źle patrzysz.

  • 3. Data: 2018-04-09 19:38:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asanas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Bezpośrednio nie może bo by było zwarcie. Coś źle patrzysz.

    Woda tak sobie przewodzi, wiec prad poplynie niezbyt duzy.

    Jak gdzies dalej bedzie kawalek dobrze uziemionej rury, to i potencjal
    wody sie wyzeruje.
    Tylko trzeba fachowca przypilnowac przy podlaczaniu.

    Ale ... roznicowka to by chyba jednak wywalila, wiec troche watpie w
    takie rozwiazanie .

    J.

  • 4. Data: 2018-04-09 19:39:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-09 o 18:47, asanas pisze:

    > Bezpośrednio nie może bo by było zwarcie. Coś źle patrzysz.

    Dobrze patrzy. Tak właśnie są zbudowane podgrzewacze przepływowe.

    Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to wlot i wylot wody są wykonane
    elementami metalowymi, przewodzącymi prąd, objętymi ochroną PE. Dlatego
    też bezwzględnie taki podgrzewacz musi być podłączony do instalacji z
    przewodem ochronnym PE.

    Kranówa ma na tyle wysoką rezystywność, że nie powoduje zwarcia pomiędzy
    spiralą grzejną, a PE, a płynący tam prąd jest na tyle mały, że nie
    wyłącza zabezpieczeń różnicowo-prądowych.

  • 5. Data: 2018-04-09 19:44:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-09 o 18:26, Atlantis pisze:
    > polskiej firmy
    Kospel FOCUS?

    Robert

  • 6. Data: 2018-04-09 20:35:09
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.04.2018 o 19:39, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > spiralą grzejną, a PE, a płynący tam prąd jest na tyle mały, że nie
    > wyłącza zabezpieczeń różnicowo-prądowych.

    A jak podstawka czajnika zalana, czy listwa przedłużacza to wywala.

    --
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

  • 7. Data: 2018-04-09 20:52:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-09 o 20:35, Cezary Grądys pisze:

    > A jak podstawka czajnika zalana, czy listwa przedłużacza to wywala.

    Byłeś w wojsku? Wiesz co to jest "buzała"?

  • 8. Data: 2018-04-09 21:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 20:35:09 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > A jak podstawka czajnika zalana, czy listwa przedłużacza to wywala.

    A tak swoja droga - ten podgrzewacz to 1f czy 3f ?

    Moze przy 3f prad sie tak usrednia, ze roznicowka nie wywala ...

    J.

  • 9. Data: 2018-04-09 21:23:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > spiralą grzejną, a PE, a płynący tam prąd jest na tyle mały, że nie
    > wyłącza zabezpieczeń różnicowo-prądowych.

    Dobrze mówi, polać mu! Kilometrowych wątków na ten temat na różnorakich
    elektrycznych forach, elektrodach, katodach i anodach jest bez liku. Tak
    samo jak specjalistów od różnicówek toczących nieustanne wojny o jej
    sens do podgrzewacza wody itd. itp.

    A tu właśnie jest klasyczny przykład jak zrobić coś najprościej jak się
    da, ale nie prościej. I działa, już od kilkudziesięciu lat, nie ma co
    odkrywać atomu od nowa.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2018-04-09 21:27:27
    Od: SnCu <t...@e...ca>

> [...]
    > przypadkiem korzystanie z niego nie jest czasem grą w rosyjską ruletkę? ;)

    Wiele ogrzewaczy przepływowych tak właśnie jest zbudowanych,
    wykorzystują fakt, że czysta woda słabo przewodzi. Ja nawet pamiętam
    robiłem eksperymenty z wtykaniem fazy i PE do szklanki z wodą, trzeba
    było jednym kablem dobrze się zbliżyć do drugiego żeby wyzwolić różnicówkę.

    Zresztą pooglądaj na Youtube filmiki o "suicide shower" - ogrzewaczu
    przepływowym w słuchawce od prysznica, np.:
    https://www.youtube.com/watch?v=cNjA0aee07k
    mimo nazwy, ludzie z tego korzystają i jakoś żyją.