  • 41. Data: 2018-04-11 13:42:37
    Temat: Re: Podgrzewacze przepływowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-11 o 12:05, J.F. pisze:

    >Przede wszystkim wewnątrz gwiazdy rezystorów trójfazowych jest 0V
    >względem PE, więc żaden prąd nie popłynie (teoretycznie, przy
    >idealnie dopasowanych do siebie rezystorach i braku asymetrii
    >napięć).

    >Natomiast jak zrobimy dzielnik:
    >faza 230V --[====]---+---[====]-- neutralny 0V
    >to w punkcie "+" będzie 115V względem PE więc prąd popłynie.

    Ale wezmy takich ukladow 3, skoro zakladam 3 grzalki,
    napiecia w punktach + beda przesuniete, prady beda przesuniete, i
    sumaryczny prad do pobliskiego PE bedzie zero (plus asymetrie).

    J.

  • 42. Data: 2018-04-11 16:05:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 13:42, J.F. pisze:

    > Ale wezmy takich ukladow 3, skoro zakladam 3 grzalki,
    > napiecia w punktach + beda przesuniete, prady beda przesuniete, i
    > sumaryczny prad do pobliskiego PE bedzie zero (plus asymetrie).

    Prąd różnicowy jest wywołany przez potencjał punktu przebicia a nie
    napięcie punktu zerowego.

  • 43. Data: 2018-04-11 16:30:24
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 09:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Pogromcy mitow testowali suszarke w wannie.
    > O ile pamietam to nie udalo im sie uzyskac odpowiednio duzego pradu.
    >
    > Chociaz ... cos mi chodzi po glowie, ze roznicowka im wywalala, wiec
    > moze jednak prad byl niebezpieczny.
    >
    > No i widzialem amerykanska suszarke - na kablu miala wlasna roznicowke.
    > Ale to jest USA ...
    >
    > J.

    110V miało by zabić Amerykanina wyhodowanego na kurczakach i coli ?

  • 44. Data: 2018-04-11 16:34:24
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 09:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Roman Rogóż"  napisał w wiadomości grup

    > A moze wlasnie pomoze.
    > grzalka sie przerwie, prad poplynie, roznicowka wywali, i ktos wymieni
    > ten uszkodzony podgrzewac :-)
    >
    > J.

    czyli zapinamy różnicówkę i można by kąpać dziecko w wannie pod takim
    prysznicem z grzałką ? :)

  • 45. Data: 2018-04-11 19:58:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Podgrzewacze przepływowe wymuszają bardzo wydłużony obieg wody, a spirala
    > grzejna pokrywa się tylko z środkową jego częścią. Sam obieg wody
    > zbudowany jest z dielektryka. Dzięki takiej budowie daje się uzyskać na
    > tyle mały prąd 'uciekający' że nie stanowi on istotnego zagrożenia (i nie
    > wyzwala różnicówki).

    Powtarzasz dokładnie to co napisałem wcześniej.

    > Sprowadzanie tego do ogólnego "woda nie przewodzi prądu" - jak dążył do
    > tego Uzytkownik - jest niebezpiecznym idiotyzmem. A nuż ktoś przeczyta i
    > uwierzy.
    >
    > Mateusz

    Idiotyzmem to jest nierozumienie przez Ciebie tematu o czym świadczy
    twoje stwierdzenie:

    > Tu woda i tam woda. Teraz Ty powiedz coś więcej o swojej tezie pt. "woda
    > nie przewodzi prądu", i jak ona się ma do realiów życia codziennego.

    Tacy jak Ty kazali kiedyś łączyć baterie kranowe z przewodem ochronnym w instalacjach
    wodnych prowadzonych rurami plastikowymi, nie wiedząc, że woda kranowa ma na tyle
    dużą rezystywność, że już ok. pół metra wody w rurze ma rezystancję spełniającą
    wymagania izolacji stanowiska. Jak więc widać czysta woda kranowa aż tak nie
    przewodzi prądu jak się to Tobie wydaje i drugiemu mądremu Markowi, chociaż częściowo
    przewodzi prąd, bo są w niej niewielkie ilości soli mineralnych. Prawda jest taka, że
    woda destylowana prawie w ogóle nie przewodzi prądu, a woda w której się ktoś kąpie
    zawiera zawiera sporą ilość substancji wprowadzających do wody jony przewodzące prąd
    elektryczny. Wystarczy tylko spłukać ciało, aby cała sól (NaCl) znajdująca się na
    ludzkiej skórze przedostała się do wody w wannie, a jest tej soli całkiem sporo, bo
    organizm wydala ją wraz z potem.
    Dlatego podpieranie się przykładami Claude Francois czy byłej miss Poland (tu
    przykład drugiego fachowca Marka) są totalnie z d.... wzięte i odstające kompletnie
    od tematu tego wątku.

  • 46. Data: 2018-04-11 19:58:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 08:49, Marek pisze:

    > Użytkownik tego nie wie, niestety ;)

    Za to ty wiesz i dajesz przykłady z d... wzięte.

  • 47. Data: 2018-04-11 20:55:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 11 Apr 2018 06:50:51 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
> [...]
    > dążył do
    > tego Uzytkownik - jest niebezpiecznym idiotyzmem. A nuż ktoś

    Użytkownik to fachowiec od 120% sprawności, różne głupotki
    wypisuje,

    --
    Marek

  • 48. Data: 2018-04-11 21:34:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 20:55, Marek pisze:

    > Użytkownik to  fachowiec od  120% sprawności, różne głupotki wypisuje,

    Nasz jakieś kompleksy?

  • 49. Data: 2018-04-11 22:23:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2018 16:05:26 +0200, t-1 napisał(a):

    > Prąd różnicowy jest wywołany przez potencjał punktu przebicia a nie
    > napięcie punktu zerowego.

    Ale zakladam 3 gołe grzalki.

    Nawet upraszczajac, ze grzalka ma punkt przebicia na swoim srodku,
    115V, to mamy trzy takie punkty, i sumaryczny prad - zerowy.

    J.

  • 50. Data: 2018-04-19 12:20:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Dlatego też bezwzględnie taki podgrzewacz musi być podłączony do
    > instalacji z przewodem ochronnym PE.

    Miałem taki kiedyś w jednej firmie. Nie był podłączony do PE. Woda kopała.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]