  • 1. Data: 2020-02-26 11:49:29
    Temat: Podkładki pod tranzystory mocy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Kiedyś, gdy używało się mikowych podkładek pod tranzystory mocy,
    smarowało się je obustronnie jakąś pastą. Teraz mikowych nie
    uświadczysz, sprzedają jakieś z folii plastykowej. IMO też wypadało by
    je smarować. A jak wy stosujecie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-02-26 18:10:21
    Temat: Re: Podkładki pod tranzystory mocy
    Od: s...@g...com

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    > smarowało się je obustronnie jakąś pastą. Teraz mikowych nie
    > uświadczysz, sprzedają jakieś z folii plastykowej. IMO też wypadało by

    Lata temu gościu (może jaki handlowiec) z tej strony
    https://www.continentaltrade.com.pl/mika-65 próbował mi wcisnąć właśnie
    podkładki mikowe.

    Chyba adres zmienili, bo na opakowaniu mam właśnie ten stary adres
    Burdzińskiego 5, 03-480 Warszawa, mazowieckie
    22 619 07 33 jak tam jest musisz sam drążyć temat.

    Tak ogólnie to Macajew coś ściemniacie, nie wiem czy nie nagminnie:)
    https://www.tme.eu/html/PL/podkladki-mikowe/ramka_18
    32_PL_pelny.html

  • 3. Data: 2020-03-07 01:36:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > smarowało się je obustronnie jakąś pastą. Teraz mikowych nie
    > uświadczysz, sprzedają jakieś z folii plastykowej. IMO też wypadało by

    Podkładki z przemianą fazową (bez smarowania), laminat IMS oraz
    integracja chłodzenia z elektryką -- elementu SMD niekoniecznie trzeba
    używać jako SMD, jeśli się w okolicy i tak pałęta jakiś kawałek blachy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-03-07 10:05:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.03.2020 o 01:36, Piotr Wyderski pisze:

    > Podkładki z przemianą fazową (bez smarowania)

    A jak je dociskasz? Bo śrubką to nie bardzo.

    P.P.

  • 5. Data: 2020-03-07 20:48:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > A jak je dociskasz? Bo śrubką to nie bardzo.

    Śrubka z szeroką podkładką. W przypadku obudów TO247 i TO3P nie miałem z
    tego powodu żadnych problemów.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-03-07 21:14:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2020 01:36:06 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Podkładki z przemianą fazową (bez smarowania)

    Co to jest, u licha? :) Dasz jakiś cynk do opisu zjawiska leżącego u
    podstaw lub do metody rozpoznania takiej podkładki?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-03-07 22:32:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Co to jest, u licha? :)

    Używam takich:

    https://pl.mouser.com/datasheet/2/433/Phase_Change_W
    akefield-Vette_Data_Sheet_Rev_2-1369505.pdf

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2020-03-07 23:35:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 07.03.2020 o 20:48, Piotr Wyderski pisze:

    > Śrubka z szeroką podkładką. W przypadku obudów TO247 i TO3P nie miałem z
    > tego powodu żadnych problemów.

    Miałem tego typu podkładki z politereftalanem, zdobyczne, nieznanego
    producenta. Po kilkuset cyklach grzania/chłodzenia luzowały się i
    tranzystory się gotowały.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2020-03-08 11:50:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Miałem tego typu podkładki z politereftalanem, zdobyczne, nieznanego
    > producenta. Po kilkuset cyklach grzania/chłodzenia luzowały się i
    > tranzystory się gotowały.

    Doświadczeń Ci u nas dostatek, ale i te przyjmuję jako wróżbę
    zwycięstwa. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-03-08 11:52:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Saturday, March 7, 2020, 11:35:50 PM, you wrote:

    > Miałem tego typu podkładki z politereftalanem, zdobyczne, nieznanego
    > producenta. Po kilkuset cyklach grzania/chłodzenia luzowały się i
    > tranzystory się gotowały.

    Dokręcenie nie pomagało?

    --
    Best regards,