  • 1. Data: 2017-08-11 12:42:40
    Temat: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    W jaki sposób można podłączyć stary HDD Barracuda ATA IV model ST340016A 40
    GB (jako dysk zewnętrzny) do komputera MSI A55M-P33 (MS-7786) (płyta
    główna), chipset AMD A55 (Hudson-D2), HDD Seagate ST250DM000-1BD141, CPU AMD
    A4-3300, RAM 4 GB, Windows 10 Home? Podłączany dysk ma być przeznaczony na
    kopię zapasową. Spodziewam się, że do tego jest potrzebna jakaś przejściówka
    czy konwerter, ale nie wiem dokładnie jaka i proszę o poradę.

  • 2. Data: 2017-08-11 13:02:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2017 12:42:40 +0200, Adam Nastula napisał(a):

    > W jaki sposób można podłączyć stary HDD Barracuda ATA IV model ST340016A 40
    > GB (jako dysk zewnętrzny) do komputera MSI A55M-P33 (MS-7786)

    Podejrzewam że koszt przejściówki plus kłopoty i strata czasu będą dużo
    większe niż zakup dysku SATA 500 GB, nawet nowego, nie mówiąc już o
    dyskach z drugiej ręki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-08-11 13:04:51
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Nastula" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jakaś przejściówka czy konwerter, ale nie wiem dokładnie jaka i proszę o

    Są dostępne obudowy na takie dyski, np. coś takiego:
    http://www.mdp.com.pl/s,296,0,aluminiowa_obudowa_dys
    ku_3_5_czarna.html?parent=15

    lub adaptery, jak np. ten:
    https://www.sferis.pl/adapter-usb-ide-sata-25-35-aus
    i01-p278788

    W obu przypadkach podłączą się to do USB.
    To tylko przykłady, żebyś widział czego szukać. Żadnego z nich nie mogę
    polecić, ponieważ nie korzystałem.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 4. Data: 2017-08-11 15:14:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 13:04, Marcin G. pisze:

    > W obu przypadkach podłączą się to do USB.
    > To tylko przykłady, żebyś widział czego szukać. Żadnego z nich nie mogę
    > polecić, ponieważ nie korzystałem.

    Ja korzystam z przejściówki Unitek Y-1031. Trzy różna gniazda pozwalają
    mi na podłączenie każdego dysku.
    W przypadku korzystania z tylko jednego dysku najwygodniej będzie
    umieścić go w obudowie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2017-08-11 15:52:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 11 sierpnia 2017 12:45:19 UTC+2 użytkownik Adam Nastula napisał:
> [...]
    > kopię zapasową. Spodziewam się, że do tego jest potrzebna jakaś przejściówka
    > czy konwerter, ale nie wiem dokładnie jaka i proszę o poradę.

    Ja kupiłem do swojego seagate obudowe logilink UAOO41b.
    I właśnie wczoraj to robiłem to co Ty zamierzasz.
    Powiem tak pełny format 500GB dysku zajął mi chyba 6 godzin.

    A ponieważ w obudowie jest kieszeń z usb 2,0 to kopiowanie idzie to bardzo powoli.
    Dodatkowym utrudnieniem jest to że chciałem wczoraj przez kabel skopiować dane z NAS
    (tak na wszelki wypadek),
    i transfer NAS>Laptop>Dysk miałem na poziomie 2MB/s (zdjęcia) po KABLU.
    Chociąż kiedyś NAS>laptop podchodziło mi pod 40MB/s

    teraz sprawdziłem film (jeden plik) Laptop>Dysk transfer na poziomie 500MB/s

    z taką obudową jest o tyle fajnie że jak będziesz miał wiecej dysków
    to można je traktować wymiennie. TO tylko dwie śrubki.

  • 6. Data: 2017-08-11 18:46:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 15:52, Bolko pisze:

    > Ja kupiłem do swojego seagate obudowe logilink UA0041b.
    > teraz sprawdziłem film (jeden plik) Laptop>Dysk transfer na poziomie 500MB/s

    jaja sobie robisz? Po USB2.0?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2017-08-11 23:44:51
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Podejrzewam że koszt przejściówki plus kłopoty i strata czasu będą dużo
    > większe niż zakup dysku SATA 500 GB, nawet nowego, nie mówiąc już o
    > dyskach z drugiej ręki.

    1. Przejściówka SATA --> IDE - ~20 PLN (od tego trzymałbym się z daleka)
    2. Kontroler PCI --> IDE - ~30 PLN (tak, ta płyta ma jeszcze gniazdo PCI)

    Gdzie rozdają dyski 500 GB po trzy dychy, bo nie dosłyszałem?

    3. Obudowa 3,5 cala IDE --> USB - ~85 PLN (IMHO dla 40 GB nie warto)
    4. UNITEK Y-3322 - ~ 100 PLN (rozwiązanie uniwersalne i przyszłościowe)
    5. Dysk zewnętrzny 500 GB - ~170 PLN+ (to jakby trochę więcej niż 3 dychy)

    Sam kiedyś kupiłem za trzy dychy obudowę do wytarganego z laptopa dysku IDE
    40 GB - do zabawy z nagrywaniem z TV, z Windows ToGo i takich tam
    zberezieństw. Ale do dysku 3,5 cala to bez sensu impreza.

    JoteR

  • 8. Data: 2017-08-12 08:34:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2017 23:44:51 +0200, JoteR napisał(a):

    > Gdzie rozdają dyski 500 GB po trzy dychy, bo nie dosłyszałem?

    A na ile wycenisz stratę czasu i kłopoty?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-08-12 09:15:34
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Jacek Maciejewski" napisał:

    > A na ile wycenisz stratę czasu i kłopoty?

    Na < 170 PLN.
    A na ile wyceniasz zdobyte w tym czasie i podczas rzekomych "kłopotów"
    doświadczenie?

    JoteR

  • 10. Data: 2017-08-12 09:39:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A na ile wycenisz stratę czasu i kłopoty?

    1. O jakiej stracie czasu uparcie piszesz?
    Chodzi o czas stracony na podłączenie dysku do przejściówki/obudowy?

    2. O jakich kłopotach uparcie piszesz?
    Tej odpowiedzi już w ogóle nie potrafię sobie wyobrazić.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/