  • 1. Data: 2020-01-30 11:06:16
    Temat: Podnośnik do kampera
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Takie pytanie od kolegi:

    Czy wynalazek:
    https://www.obelink.de/milenco-aluminium-leveller.ht
    ml?fbclid=IwAR1lN2HaiLrHqCzicGhr1jmZ0Wd__yrTLPKcMP2M
    yc8_ab2uQSFiS3NvRWM

    albo krócej: https://tiny.pl/ts4vw

    nadaje się do podniesienia i pozostawienia na co najmniej kilka godzin
    pojazdu typu kamper, przyczepa czy coś w tym stylu?

    Ja osobiście bym nie ryzykował.
    Z tego co widzę: mocowanie śruby na dole symboliczne - punktowe spawy
    pachwinowe. Teoretycznie spawy tylko pozycjonują, ale mogą jeszcze
    pracować na ścinanie lub zginanie przy nierównym terenie. Materiał wg
    opisu aluminium - lubi płynąć. Ponadto materiałów o popularnej nazwie
    "aluminium" jest sporo, różnią się parametrami.
    Widzę jeszcze jeden potencjalny problem w tym podnośniku: śruba z
    gwintem stożkowym.

    IMO - za duże ryzyko, aby dwie tony na tym wisiały przez dzień czasu, a
    może kilka dni.

    Co o tym sądzicie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2020-01-30 20:28:24
    Temat: Re: Podnośnik do kampera
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-30 o 11:06, Adam pisze:

> [...]
    > gwintem stożkowym.
    >
    > IMO - za duże ryzyko, aby dwie tony na tym wisiały przez dzień czasu, a

    Ładne :) Znamienne że żaden TUF czy inne VDE się pod tym nie chciały
    podpisać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2020-01-31 09:04:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-30 o 11:06, Adam pisze:
    > Z tego co widzę: mocowanie śruby na dole symboliczne - punktowe spawy
    > pachwinowe.
    Bo i obciążenie symboliczne. To stoi na przegubie kulowym.

    Tu jest wersja 2.0 ze spawami ciągłymi. :-)
    https://www.gumtree.com/p/campervan-caravan-parts/mi
    lenco-aluminium-caravan-leveller-/1298988202

    Robert