  • 1. Data: 2012-11-23 09:51:25
    Temat: Podrobki IPD042P03L3
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc

    Chyba udalo mi sie kupic garsc podrabianych IPD042P03L3.
    Dostawa z Chin, nie pierwszy raz z tego zrodla,
    ale te tranzystory po raz pierwszy. Nie wiem czy chinczyk
    postanowil mnie przewalic na 30USD - chyba nie bo cale
    zamowienie bylo sporo wieksze i nie pierwsze wiec raczej
    nie chcialby tracic klienta...

    Tak czy owak musze zweryfikowac sprawe niczym zrobie dym ;)

    Podobno sprawa jest znana:
    http://gallery.mikrokopter.de/main.php/v/MKBilder/IP
    D042P03L3_fake.jpg.html

    http://www.fc00.de/mk_regler.htm - trzeba przewinac do multimetru ;)

    Moje tranzystory wygladaja tak:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/IPD04P03L.jpg
    Brak oznaczenia producenta, ksztalt obudowy troche inny.

    Robilem pierwsze proby bez radiatora, przy 5-10A ale grzeja
    sie doslownie po kilku sekundach do ponad 100stC.

    Czekam na listonosza z klejem do radiatorow, jak zamontuje
    radiator to dam mocniej w palnik... Tranzystor ma dawac
    rade do 70A, choc wykorzystywany mial byc do max 30-40A.
    Narazie wyglada na to, ze przy takim pradzie odparuje po
    kilku sekundach ;(

    Czy ktos moglby potwierdzic jak dokladnie powinien wygladac
    taki tranzystor? Czy musi miec logo producenta etc?

    No i pytanie pomocnicze - czy gdzies w kraju kupie choc
    kilka sztuk oryginalnych na 100% tranzystorow?

    Ps. Przyszedl listonosz ide zrobic probe z radiatorem.

  • 2. Data: 2012-11-23 10:18:49
    Temat: Re: Podrobki IPD042P03L3
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Z radiatorem wytrzymuja powiedzmy minute przy 15A
    i "wybija" zabezpieczenie termiczne... Shit.

  • 3. Data: 2012-11-23 10:55:59
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >Z radiatorem wytrzymuja powiedzmy minute przy 15A
    > i "wybija" zabezpieczenie termiczne... Shit.

    Moja propozycja - sprawdź RDSon. Jak? Naladowac lub podłaczyć na stałe bramkę do
    nominalnej wartości (Vgs 15V pewnie) podłaczyć prąd z zasilacza z ograniczejniem
    prądu, np. dla 1A lub lepiej więcej pomiędzy żróło i dren i zmierzyć napięcie.
    Te pojedyncze milivolty bezpośrednio na odpowiednich końcówkach tranzystora.
    Jeśli ten parametr jest kiepski to dalej nie ma co szukać. Powiem tylko, że w
    dobrych tranzystorach potwierdza się RDSon zgodnie z dokumentacją.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-11-23 11:40:12
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Dzieki.

    Chinczyk zareagowal blyskiem, do jutro ma dac znac co z tym robimy...
    W sumie nie sadze zeby mnie przekrecil, raczej sam dal sie nabrac.

  • 5. Data: 2012-11-23 16:08:00
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 23-11-2012 09:51, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > postanowil mnie przewalic na 30USD - chyba nie bo cale
    > zamowienie bylo sporo wieksze i nie pierwsze wiec raczej

    Jak Ci się chce i masz możliwość rozłupać tą podróbę oraz dobry
    tranzystor, to byś porównał wielkość struktury. Niekiedy widać sporą
    różnicę. Ja zamiast rozłupywania paliłem obudowy w ogniu na małej butli
    gazowej. Plastik się wypala i potem łatwo kruszy. Struktura zostaje
    cała. Tylko lepiej palić na zewnątrz bo potrafi nieźle dymić.

  • 6. Data: 2012-11-23 16:30:26
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > gazowej. Plastik się wypala i potem łatwo kruszy. Struktura zostaje cała.
    > Tylko lepiej palić na zewnątrz bo potrafi nieźle dymić.

    Gdy odlutuje z ukladow to bede palil i lupal ;)

    Chinczyk zeznal, ze poniewaz nie handluje tymi tranzystorami
    zbyt czesto to po moim zamowieniu wzial z dwoch zrodel co mieli.
    No i jedno zrodlo sprzedalo mu podroby ;)

    Mam nadzieje, ze te kilkanascie, ktore wyglada normalnie
    bedzie faktycznie dzialac jak powinno...

    Szczescie ze to prototypy, jakby mi tak sprzedal kilka tysiecy
    sztuk to chyba musialbym sie wybrac w delegacje do Shenzen ;)

  • 7. Data: 2012-11-24 15:16:09
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > No i pytanie pomocnicze - czy gdzies w kraju kupie choc
    > kilka sztuk oryginalnych na 100% tranzystorow?
    >
    > Ps. Przyszedl listonosz ide zrobic probe z radiatorem.

    Wszedzie mozesz kupic:) rolke 2,500. Niestety.

    Co do oryginalnosci to pomierz, wez pod uwage ze jesli to bylo robione
    na licencji przez kogo innego to rozklad oznaczen nie musi byc
    identyczny. Z drugiej jednak strony mamy wzrost kreatywnosci:
    http://elektronikab2b.pl/biznes/17330-podrobki--czte
    rokrotny-wzrost-od-2009-roku

  • 8. Data: 2012-11-25 02:58:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Może by warto pomyśleć i zrobić jakąś publiczną listę takich elementów,
    dostawców itp. Mógłbym to wrzucić jakoś na swoją stronę...