  • 1. Data: 2013-08-22 16:18:51
    Temat: Podsłuch przez komórkę bez karty sim
    Od: Przemek <d...@g...com>

    Witam!
    Tak z ciekawości pytam, czy jeżeli wyjmie sie kartę sim zostawiając baterię to
    zakłądając że jest dana osoba podsłuchiwana i organa ścigania znają numer IMEI itp to
    czy nadal da się podsłuchiwać ? Zakłądając że ma baterię ale jest wstępnie wyłączony.
    Pytam bo nie podoba mi się praktyka 'przyklejania baterii' do telefonów a nigdy nie
    wiadomo ..

    P.

  • 2. Data: 2013-08-22 17:08:08
    Temat: Re: Podsłuch przez komórkę bez karty sim
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > baterię ale jest wstępnie wyłączony. Pytam bo nie podoba mi się praktyka
    > 'przyklejania baterii' do telefonów a nigdy nie wiadomo ..

    W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz
    zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

  • 3. Data: 2013-08-22 17:33:47
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz
    > zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

    Na pewno w telefonie nie? Skoro można bez SIMA zadzwonić na numer
    alarmowy i da się wysyłać do telefonu kody sterujące to spodziewam się
    że jest taka opcja dostępna. Nie wiem jednak czy ABW z niej korzysta.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-08-22 17:54:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:

    > Na pewno w telefonie nie? Skoro można bez SIMA zadzwonić na numer
    > alarmowy i da się wysyłać do telefonu kody sterujące to spodziewam się że
    > jest taka opcja dostępna. Nie wiem jednak czy ABW z niej korzysta.

    Połączenie alarmowe to zupełnie inna usługa, niż połączenie głosowe. O
    jakich kodach sterujących piszesz, to nie wiem.
    Generalnie telefon bez karty SIM z sieci nie skorzysta. Jedynym wyjątkiem,
    wprowadzonym celowo jest połączenie alarmowe.

  • 5. Data: 2013-08-22 20:47:49
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-22 17:54, Maciej Bebenek pisze:

    > Generalnie telefon bez karty SIM z sieci nie skorzysta. Jedynym wyjątkiem,
    > wprowadzonym celowo jest połączenie alarmowe.

    1. Kto odbiera połączenia alarmowe i komu ono podlega?
    2. Kto może być zainteresowany podsłuchem i komu ono podlega?

    Bezpieczniej jest przyjąć, że taki podsłuch jest możliwy. Ile możemy
    zyskać i w jaki sposób, zakładając, że nie jest możliwy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-08-22 23:07:01
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.08.2013 Przemek <d...@g...com> napisał/a:
> [...]
    Pytam bo nie podoba mi się praktyka 'przyklejania baterii' do telefonów a nigdy nie

    Taka możliwość musiałby by być zaimplementowana po stronie sieci
    i programu sterującego terminalem. Czy jest możliwa? Tak, bo
    dlaczego by nie? Niezależnie rodzaju od telefonu. Albo obsługuje
    albo nie. Dopóki korzystamy z sieci GSM(i pochodnych) kluczowa
    jest bateria, ale bez niej też się da. Tylko że wtedy terminal
    jest tylko jedną z opcji, nie zawsze najbardziej optymalną.
    W wypadku korzystania z infrastruktury sieci i zgodnego
    terminala, jest konieczna współpraca operatora i producenta.
    Implikuje to potencjalnie rozpowszechnienie się wiedzy o takiej
    możliwości, ze względu na ilość ludzi mających dostęp do speca.
    Itd...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 7. Data: 2013-08-23 00:31:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 21:07:01 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):
> [...]
    >>
    > Taka możliwość musiałby by być zaimplementowana po stronie sieci
    > i programu sterującego terminalem. Czy jest możliwa? Tak, bo

    No, zasadniczo bez polaczenia z siecia nie ma transmisji.
    Ale zadzwonic pod 911 mozna, wiec widac sim nie jest do tego niezbedny
    :-)

    Mozna tez korzystac z wifi.

    > Niezależnie rodzaju od telefonu.

    Ale musi to byc nim zaprogramowane.

> [...]
    > Implikuje to potencjalnie rozpowszechnienie się wiedzy o takiej
    > możliwości, ze względu na ilość ludzi mających dostęp do speca.

    Ale to juz bedzie ujawnienie tajemnicy panstwowej.
    Karalne.

    Poza tym ... operator w zasadzie wiedziec nie musi. Wystarczy ze
    dostawca sprzetu wie, zdalnie sie przekieruje, po co operatorowi o
    takich szczegolach mowic ...

    J.

  • 8. Data: 2013-08-23 11:12:13
    Od: Tomasz <t...@g...pl>

    W dniu 22.08.2013 16:18, Przemek pisze:
> [...]
    Pytam bo nie podoba mi się praktyka 'przyklejania baterii' do telefonów a nigdy nie

    nawet jeśli jest takie coś możliwe, to tylko teoretycznie. Telefon który
    nadaje, trwa rozmowa, coś emituje w systemie ciągłym, zjada baterie w
    tempie błyskawicznym.
    ToMasz

  • 9. Data: 2013-08-23 15:24:22
    Od: Przemek <d...@g...com>

    > W telefonie nie. W smartfonie, z podłączeniem do internetu oraz
    >
    > zainstalowaną odpowiednią aplikacją - bez problemu.

    Mam na myśli wyłączony smartfon bez karty sim z przyklejoną baterią.
    Bo wiem że operator może zdalnie uruchomić mikrofon i nasłuchiwać nawet przy
    wyłączonym (w każdym telefonie komórkowym), pytanie czy możliwość istnieje bez karty
    sim. Czy telefon w jakikolwiek sposób komunikuje się z siecią nawet gdy jest
    wyłączony i nie ma karty umożliwiając operatorowi odnalezienie go po imei.

    P.

  • 10. Data: 2013-08-23 17:29:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > istnieje bez karty sim. Czy telefon w jakikolwiek sposób komunikuje się z
    > siecią nawet gdy jest wyłączony i nie ma karty umożliwiając operatorowi

    Nie, nie i jeszcze raz nie.
    Bez modyfikacji co najmniej oprogramowania wyłączony telefon jest
    wyłączonym telefonem. Natomiast jeśli ktoś coś wsadzi, to telefon może
    udawać martwy, a robić coś zupełnie innego.