  • 1. Data: 2024-02-08 11:51:56
    Temat: Podstawki pod przekaźniki na szynę DIN
    Od: Marek <f...@f...com>

    Niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego *ŻADNA* z podstawek typu:

    http://tinyurl.com/29xx8p6d

    dla przekaźników typu:

    http://tinyurl.com/5f8rrcvx

    Nie pasuje do osłony standardowej szafki z szyną DIN?
    Są albo za wysokie albo jak są niskie to główkę mają przesuniętą o
    5mm względem otworu osłony tak, że nie da się jej założyć (tą blachę
    przykrywającą aparaturę).

    Oczywiście na większe przekaźniki są podstawki o niższym profilu ale
    mi chodzi o dokładnie takie jak wyżej, bo są bardziej płaskie i
    więcej takich modułów można zmieścić obok siebie.
    Ale qr... się nie da. Kupiłem kilka różnych rodzajów różnych
    producentówi żaden nie pasuje. Każdy producent dba o to nie pasowało
    do takiej szafki. Nawet Polski Relpol.
    Wiem, że są szafy głębsze z pełnymi drzwiami wtedy wysokość modułu
    nie ma znaczenia, ale w większości są miliony domowych instalacji
    typowych szafek z osłoną i w takich nie da się zamontować takiego
    osprzętu. Jak jeszcze osłona jest plastikowa można bawić się w
    wycinanki ale to nonsens.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-02-09 18:16:42
    Temat: Re: Podstawki pod przekaźniki na szynę DIN
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.5943309441440972210@news.icm.edu.pl>
    user Marek pisze tak:

> [...]
    >
    > dla przekaźników typu:
    >
    > http://tinyurl.com/5f8rrcvx
    >
    > Nie pasuje do osłony standardowej szafki z szyną DIN?

    bo te są do szaf sterujących (z drzwiami), które ja składam :)

    Jakbyś rozebrał taki przekaźnik to byś zobaczył, że projektowali z
    rozmachem :) Pusta płytka i dwie diody 1N4007. Złącza wciskane muszą
    się zmieścić wygodnie dla leniwego elektryka co śrubki mu sie nie chce
    kręcić. G. jakich mało.

    > Są albo za wysokie albo jak są niskie to główkę mają przesuniętą o
    > 5mm względem otworu osłony tak, że nie da się jej założyć (tą blachę
    > przykrywającą aparaturę).

    tak

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2024-02-10 09:02:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 09 Feb 2024 17:16:42 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > bo te są do szaf sterujących (z drzwiami), które ja składam :)

    A mógłby być też to takich z maskownicą, wystarczyło pomyśleć trochę.

    > Jakbyś rozebrał taki przekaźnik to byś zobaczył, że projektowali z
    > rozmachem :)

    Nie z rozmachem tylko z kretynem. To nie jest przekaźnik tylko zwykła
    obudowa. W niektórych modelach wystarczyłoby profil obniżyć o 5mm by
    maskownica się zmieściła. Tam jest pełno miejsca na rozmieszczenie
    zacisków.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-02-10 09:30:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.6788114283639334662@news.icm.edu.pl>
    user Marek pisze tak:

> [...]
    > zwykła obudowa. W niektórych modelach wystarczyłoby profil
    > obniżyć o 5mm by maskownica się zmieściła. Tam jest pełno miejsca

    dam sobie pociąć w talarki, że to celowe działanie
    a takie pasujące są w innym systemie 3 x droższe.

  • 5. Data: 2024-02-10 13:12:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.02.2024 09:30, PiteR wrote:

    > dam sobie pociąć w talarki, że to celowe działanie
    > a takie pasujące są w innym systemie 3 x droższe.

    Domowe 3x droższe od przemysłowych?

    IMHO problem jest z trzema stykami piętrowo.
    Gdyby zrezygnować z NC i zrobić z dwoma stykami po obydwu stronach
    pewnie by się udało upchać w domowej rozdzielni.

    Tam jest płytka drukowana? Do niej lutowane styki?
    Generalnie płytki drukowane z przewodami typu drut to taki średni
    pomysł. Przemysłówka łączy zwykle linkami z tulejkami to OK.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2024-02-10 14:43:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq7p82$3p9$1$Mirek@news.chmurka.net>
    user Mirek pisze tak:

    > Domowe 3x droższe od przemysłowych?

    Tu nie ma domowe. W domach są styczniki na pińcet amper głupoto oporne.

    > IMHO problem jest z trzema stykami piętrowo.
    > Gdyby zrezygnować z NC i zrobić z dwoma stykami po obydwu stronach
    > pewnie by się udało upchać w domowej rozdzielni.

    długo myslałem co poeta miał na myśli i nie wymyśliłem

    ale sie dowiem

    szafy z tym i tak wyglądają głupio a ten przekaźnik w tym rozmiarze
    jest zawodny bardzo.

    > Tam jest płytka drukowana? Do niej lutowane styki?
    > Generalnie płytki drukowane z przewodami typu drut to taki średni
    > pomysł. Przemysłówka łączy zwykle linkami z tulejkami to OK.

    w wago które montuje jest płytka drukowana
    ale to jest troche inny przekaźnik

  • 7. Data: 2024-02-10 15:32:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2024 13:12:50 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > IMHO problem jest z trzema stykami piętrowo.
    > Gdyby zrezygnować z NC i zrobić z dwoma stykami po obydwu stronach
    > pewnie by się udało upchać w domowej rozdzielni.

    Odległość między tymi 3 stykami to grube centymetry. W przypadku
    modelu Relpola to 3.5cm, na prawdę mamy 21 w. to nie jest rocket
    science, da się upchnąć styki na mniejszym dystansie zachowując
    odpowiednią izolację i zmniejszając tym profil. A chodzi tylko o
    obniżenie profilu o 5mm (!) i wszyscy byliby zadowoleni.

    Udało mi się pogadać z kimś z Relpola i jest tak jak myślałem: oni po
    prostu bezmyślnie kopiują "standard" bo inni takie same wysokie
    profile robią. Facet był zdziwiony, że ktoś próbuje użyć tego w
    domowej skrzynce z maskownicą. W domowej mają być tylko "eski" a nie
    jakaś automatyka. Nadal twardo zabetonowani w latach 90 ubiegłego
    wieku.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2024-02-10 15:51:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2024 13:43:16 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > szafy z tym i tak wyglądają głupio a ten przekaźnik w tym
    > rozmiarze
    > jest zawodny bardzo.

    Przekaźniki trzeba umieć. Wiedzieć jak stosować. Nie każdy nadaje się
    do wszystkiego.
    To bardzo delikatne urządzenia, wymagają odpowiednich warunków pracy,
    odpowiedniej minimalnej częstości załączania, odpowiednich prądów
    maxymalnych załączania ale też bardzo ważnych minimalnych prądów
    konserwujących styki zapobiegających nadmiernym pokrywaniem się
    tlenkami.
    Przekaźnikologia to dość trudna i skomplikowana nauka.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2024-02-10 16:25:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.4149846879324157624@news.icm.edu.pl>
    user Marek pisze tak:

    > Przekaźniki trzeba umieć. Wiedzieć jak stosować. Nie każdy nadaje
    > się do wszystkiego.

    tak

    tego rozmiaru montowali w poprzedniej mojej pracy po kilkanaście na pcb
    i potem pstrykały ale nie łączyły. Większe są bardziej niezawodne.

    https://ibb.co/8996C1W

    podobne WAGO uzywamy teraz tam jest w środku pcb
    do maleńkich pradów i napięcie 24v

    https://ibb.co/xgwsQKh

    do małych niskich obudów domowych pewnie jest przeiwdziany taki

    https://ibb.co/vDXbLjP
    https://ibb.co/cYw0HwS

    albo taki moduł

    https://ibb.co/C5gs3Ck

    https://sklep.auroks.pl/pl/p/TECH-SINUM-PRZEKAZNIK-N
    A-SZYNE-DIN-PS-08-8-OBWODOW/39239

  • 10. Data: 2024-02-10 16:35:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.8768932976821242032@news.icm.edu.pl>
    user Marek pisze tak:

> [...]
    > domowej skrzynce z maskownicą. W domowej mają być tylko "eski" a
    > nie jakaś automatyka. Nadal twardo zabetonowani w latach 90

    wysokie profile = łatwy montaż i wymiana w otoczeniu wysokich
    styczników

    zrobiliby niski i nikt by ich nie kupował bo elektrycy to przeważnie
    tępe młoty.