  • 1. Data: 2017-09-21 11:13:28
    Temat: Podwójny transoptor z fotoopornikami
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Szukam czegoś takiego jak w temacie. Coś co zawiera w sobie jedno źródło
    światła i dwa fotooprniki. Chodzi o równoległe sterowanie wzmocnieniem
    dwóch układów. Jest coś takiego jak 11F1, ale to ma jeden fotodetektor,
    jest IL300, ale on ma fotodiody. Szukam czegos będącego synetzą jednego
    i drugiego. Robi to ktoś, czy trzeba dziergać samemu z klocków?

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 2. Data: 2017-09-21 11:58:26
    Temat: Re: Podwójny transoptor z fotoopornikami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszSzcześniak" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jednego
    >i drugiego. Robi to ktoś, czy trzeba dziergać samemu z klocków?

    Ten IL300 ma duzy rozrzut miedzy kanalami, ale ze fotodiody sa
    liniowe, to nie przeszkadza.

    Fotorezystory zas nie sa liniowe :-(

    J.

  • 3. Data: 2017-09-21 12:24:11
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 21.09.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ten IL300 ma duzy rozrzut miedzy kanalami, ale ze fotodiody sa
    > liniowe, to nie przeszkadza.
    >
    > Fotorezystory zas nie sa liniowe :-(

    Ale fotodiody nie mogę zapiąć jako oporności w obwodzie sprzężenia
    zwrotnego wzmacniacz pracującego z sygnałami bipolarnymi, a fotoopornik
    mogę. Liniowość u mnie jest mniej wazna, bardziej współbieżność.

  • 4. Data: 2017-09-21 12:27:14
    Od: test <t...@t...org>

    W dniu Thu, 21 Sep 2017 09:13:28 +0000, użytkownik Tomasz Szcześniak
    napisał:

> [...]
    > jest IL300, ale on ma fotodiody. Szukam czegos będącego synetzą jednego
    > i drugiego. Robi to ktoś, czy trzeba dziergać samemu z klocków?

    VTL5C2/2, VTL5C3/2, VTL5C4/2, ale mają punkt wspólny.

  • 5. Data: 2017-09-21 13:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >fotoopornik
    >mogę. Liniowość u mnie jest mniej wazna, bardziej współbieżność.

    Nie o to chodzi - dzieki liniowosci pradu od oswietlenia, prady obu
    fotodiod pozostaja w stalej proporcji.
    Jednym potencjometrem mozna uklad doregulowac.

    Z fotoopornikami tak nie bedzie, i roznice w oswietleniu moga byc
    ciezkie do wyeliminowania.

    J.

  • 6. Data: 2017-09-21 17:12:14
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 21.09.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Nie o to chodzi - dzieki liniowosci pradu od oswietlenia, prady obu
    > fotodiod pozostaja w stalej proporcji.
    > Jednym potencjometrem mozna uklad doregulowac.

    OK, rozumiem.

    > Z fotoopornikami tak nie bedzie, i roznice w oswietleniu moga byc
    > ciezkie do wyeliminowania.

    Ja to myślałem zrobić tak, żeby krótką rurkę zamknąć z obu stron
    fotoopornikami, po środku włożyć diodę. Powinno działać w miarę
    symetrycznie, fotooporniki bym oczywiście dobrał.

  • 7. Data: 2017-09-21 17:12:14
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 21.09.2017 test <t...@t...org> napisał/a:

    > VTL5C2/2, VTL5C3/2, VTL5C4/2, ale mają punkt wspólny.

    Dzięki. Jak tylko nie ma przesadnych przesłuchów to jest OK. Są strasznie
    wolne, ale powinny działać. Teraz tylko namierzyć do zakupu pozostaje.

  • 8. Data: 2017-09-21 17:28:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >fotoopornikami, po środku włożyć diodę. Powinno działać w miarę
    >symetrycznie, fotooporniki bym oczywiście dobrał.

    Dioda na dwie strony nie swieci. Trzeba zarowke :-)

    Albo dwie diody.

    J.

  • 9. Data: 2017-09-21 20:16:51
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 21.09.2017 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Dioda na dwie strony nie swieci. Trzeba zarowke :-)
    >
    > Albo dwie diody.

    Użułbym diody o szerokiej charakterystyce. Powinna wystarczyć, zwłaszcza,
    że nie będzie tam innego źródła światła, więc nawet słabe oświetlenie
    fotooporników dałoby właściwy efekt.

  • 10. Data: 2017-09-21 20:17:54
    Od: test <t...@t...org>

    W dniu Thu, 21 Sep 2017 15:12:14 +0000, użytkownik Tomasz Szcześniak
    napisał:

    > Dzięki. Jak tylko nie ma przesadnych przesłuchów to jest OK. Są
    > strasznie wolne, ale powinny działać. Teraz tylko namierzyć do zakupu
    > pozostaje.

    Wolne, ale przez to ulubione przez konstruktorów (głównie gitarowych)
    wzmacniaczy lampowych, po pozwalały bezszelestnie przełączać sygnały o
    sporych amplitudach. :)