  • 1. Data: 2014-10-16 13:48:39
    Temat: Pogorszenie wartości liniowych
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    Nie wiem czy to jest odpowiednia grupa. Jeśli nie, to proszę
    o wskazanie odpowiedniej.

    Przy odbieraniu sygnału telewizyjnego przez modem i dekoder
    może występować u mnie "pogorszenie warunków liniowych",
    przy czym wymieniane są tu graniczne wartości tłumienia,
    szumu, błędy CRC, HEC, FEC, przeciążenia na kartach video
    na DSLAM'ie oraz ewentualnie, co u mnie raczej nie występuje,
    obciążanie łącza ADSL przez użytkownika.
    Mam krótkie pytanie:
    czy sprawdzenie owych warunków liniowych powinno
    odbyć się w centrali operatora czy u mnie w domu?
    Kompletnie się na tym nie znam.

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 2. Data: 2014-10-16 14:39:19
    Temat: Re: Pogorszenie wartości liniowych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Oct 2014 13:48:39 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > czy sprawdzenie owych warunków liniowych powinno
    > odbyć się w centrali operatora czy u mnie w domu?

    Na logikę - cokolwiek się dzieje z linią należy sprawdzać w miejscu odbioru
    :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-10-16 16:21:49
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Na logikę - cokolwiek się dzieje z linią należy sprawdzać w miejscu
    > odbioru
    > :)

    To jest raczej logika tych, którzy przeważnie, w różnych sytuacjach,
    przyczynę widzą zawsze po stronie użytkownika. Wygodniejsze,
    a i większa kasa. :-)

    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 4. Data: 2014-10-16 16:35:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzysztof,

    Thursday, October 16, 2014, 4:21:49 PM, you wrote:

    > To jest raczej logika tych, którzy przeważnie, w różnych sytuacjach,
    > przyczynę widzą zawsze po stronie użytkownika. Wygodniejsze,
    > a i większa kasa. :-)

    Ale masz jakieś wsparcie? Bo ja ,,trochę" w telekomunie przepracowałem
    i sporo w okolicach linii spędziłem. Łącznie z pomiarami. I WIEM,
    jakie niespodzianki mogą być na ,,ostatniej mili".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-10-16 22:22:07
    Temat: Re: Pogorszenie warto?ci liniowych
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.10.2014 14:39, Jacek Maciejewski wrote:

    > Na logikę - cokolwiek się dzieje z linią należy sprawdzać w miejscu odbioru
    > :)

    Co nie znaczy, że sprawdzenie nie można tego sprawdzić na centrali czy
    gdziekolwiek indziej - jest przecież kanał zwrotny.

    Nie będę robił reklamy, ale kiedyś chciałem rozwiązać jeden problem z
    ADSL-em. Na szczęście było to u klienta biznesowego - nie było więc
    problemów z dodzwonieniem się na infolinię (mimo całkiem nieroboczej
    pory), gdzie bardzo miła i kompetentna _pani_ sprawdziła mi wszelkie
    parametry linii. Najpierw poprosiła o odłączenie modemu, po chwili
    podała długość linii, pojemność, upływność do ziemi, następnie po
    podłączeniu modemu - parametry połączenia. Piszę o tym dlatego, że
    niedawno chciałem "naprawić" telefon (innego operatora) jednemu
    znajomemu - wyglądało to na zwarcie, gdyż po odłączeniu aparatu na
    gniazdku było około 5V. To samo w puszce na ścianie domu. Zadzwoniłem na
    infolinię - odebrał bardzo niekompetentny pan, który twierdził, że nic
    sprawdzić się nie da i powtarzał tylko w kółko że muszą wysłać technika.
    Czy to możliwe, że współczesne centrale nie mają takich możliwości?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2014-10-16 22:29:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > sprawdzić się nie da i powtarzał tylko w kółko że muszą wysłać technika.
    > Czy to możliwe, że współczesne centrale nie mają takich możliwości?

    Chcesz żeby call center miało dostęp do funkcji diagnostycznych
    centrali? Do obsługi tych funkcji trzeba kogoś kto wie co robi albo pół
    miasta będzie bez telefonu, telefoniarze pracujący za najniższą krajową
    mają przejść graf punkt po punkcie i nic więcej. Ta sprawa z klientem
    biznesowym to nie było jakieś 10 lat temu?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html