  • 1. Data: 2017-09-08 09:36:16
    Temat: Pokaz punkty bedzie znizka
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,22339976,ubezpie
    czyciele-chca-sprawdzac-ile-punktow-maja-kierowcy-rz
    ad.html#BoxBizLinkImg

    Dodał też, że ubezpieczyciele chcący zaoferować swoim klientom niższe składki mogą
    poprosić ich o dostarczenie odpowiednich danych. Każdy kierowca może bowiem
    samodzielnie, korzystając z profilu zaufanego, sprawdzić liczbę zgromadzonych
    punktów.

    wyglada na to ze polowanie TU na "szkodowych" dopiero sie rozkreca

  • 2. Data: 2017-09-08 10:03:40
    Temat: Re: Pokaz punkty bedzie znizka
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 września 2017 09:36:18 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    punktów.

    > wyglada na to ze polowanie TU na "szkodowych" dopiero sie rozkreca

    1)
    Ostatnio wszyscy krzyczeli jakie to podwyżki OC są.
    A mi podeszło z 370 na 430 (poprzednio) na 570 zł (w tym roku).
    mam dopisek 30% za bez szkodowość.

    2)
    Mam dom rodzinny przy DK w układzie dom <> ulica <> sklep.
    Przez ostatnie dwadzieścia lat natężenie ruchu poszło w kosmos.
    Kiedyś można było spokojnie przejść przez ulice do sklepu.
    Tylko trzeba było popatrzeć czy samochód nie jedzie.
    Teraz nie możesz poprostu przejść.
    Musisz zaczekać aż ci się auto zatrzyma i dopiero wtedy.
    I robia się momentalnie korki i to w dzień powszedni.
    A jak przychodzi niedziela wieczorem to jest dramat.
    A mówi o jakiejś drodze przez wieś.
    Generalnie jeśli nie jest to autostrada albo bardzo późna noc
    to sorry ale skończyły się czasy
    wyprzedzania na większości dróg krajowych.

    tylko
    3)
    Ja niemam nic przeciwko chociaż coś by się tam znalazło.
    Pytanie tylko jak długo się o tym pamięta.
    No chyba że OC będzie tak duże że na raty trzeba będzie brać.
    I druga sprawa mam dwóch synów (bez PJ jeszcze) i co z nimi?

  • 3. Data: 2017-09-08 10:20:16
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 10:03:42 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > No chyba że OC będzie tak duże że na raty trzeba będzie brać.
    > I druga sprawa mam dwóch synów (bez PJ jeszcze) i co z nimi?

    Heh, skomentuje to tak:
    Tanio juz bylo.
    Tyle dobrze ze jako taką konkurencje w ubezpieczeniach mamy.
    A jak sie ludzi rozpusciło zastępczymi samochodami to stawki ida w góre.

    W PZU ludek jeden dostal nagrode za udoskonalenie procesu szkodowego.
    Wymyslil ze jak poszkodowany zrezygnuje z auta zastepczego to dostanie nówke rower
    nieśmigany.
    Rowerek całkiem sensownej marki i jakosci. Warty gdzieś w okolicy 1500pln.

    Ludzie brali bez pytania. A firma policzyla ze baaaardzo sie to oplaca.

    Wiec przyczyn podwyżek bym szukal wlasnie w tym miejscu.

    I na dokladke:
    U kanadyjców oplata za ubezpieczenie jest na poziomie 400pln. Miesiecznie.
    Do tego za PJ sie placi co roku. Okolo 150pln (rocznie). Ale jak sie punktów nałapie
    to PJ drożeje.

    https://www.mpi.mb.ca/en/DL/DL/DSR/Pages/DSROverview
    .aspx

    Zobacz sobie co sie dzieje jak punktów nałapiesz :)
    A jak nie masz oplaconego PJ i cie zlapia to idziesz siedzieć. Taki komentarz.

    Ciekawe czy ludziom by sie spodobał taki system. Oczywiscie z stawkami urealnionymi
    do naszych zarobków.
    I sprawnym wsadzaniem do aresztu ad hoc na drodze w przypadku nabrojenia...

  • 4. Data: 2017-09-08 10:22:00
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 10:20:19 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    do naszych zarobków.
    > I sprawnym wsadzaniem do aresztu ad hoc na drodze w przypadku nabrojenia...

    A tu jeszcze kalkulatorek ile ubywa/przybywa punktów jak sie broi:
    https://apps.mpi.mb.ca/dsr/dsrcalculator.aspx

  • 5. Data: 2017-09-08 10:33:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 10:20, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Do tego za PJ sie placi co roku. Okolo 150pln (rocznie). Ale jak sie punktów

    No to równajmy wszystko włącznie z płacami. Jestem za motywowaniem do
    "kapeluszniczego jeżdżenia"
    Tak mnie wku... te wszystkie gadki że jesteśmy biedni i na dorobku że
    pkb że inne wskaźniki ... blebleble. Nie jesteśmy wcale mniej wydajni
    ani głupsi tylko mamy tanio pracować i kupować drogie towary po
    normalnych cenach zachodnich z policzoną stawką pracownika w euro.

  • 6. Data: 2017-09-08 11:00:27
    Od: p...@g...com

    http://www.odszkodowania.info.pl/?p=1696

    w 2012r 899 pln czy to jakas kolejna edycja ?
    ogolnie na miasto dobry pomysl a jakby jeszcze wypozyczali e-bike (z AC oczywiscie)
    to bralbym w ciemno :-)

  • 7. Data: 2017-09-08 11:10:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-09-08 o 09:36, p...@g...com pisze:
> [...]
    punktów.

    > wyglada na to ze polowanie TU na "szkodowych" dopiero sie rozkreca

    Co z tego:

    Karol Manys, rzecznik Ministerstwa Cyfryzacji, w rozmowie z PAP
    zapewnił, że zmiany w prawie w tym zakresie nie wejdą.

    Już wcześniej ubezpieczyciele zgłaszali się z takimi postulatami. [...]
    Na chwilę obecną nie ma możliwości prawnych, żeby ubezpieczyciele mieli
    dostęp do stanu punktów karnych swoich klientów. Nie zamierzamy w tym
    zakresie zmieniać przepisów.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 8. Data: 2017-09-08 11:16:11
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 10:33:46 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]
    > ani głupsi tylko mamy tanio pracować i kupować drogie towary po
    > normalnych cenach zachodnich z policzoną stawką pracownika w euro.

    Chyba nie poczytales calosci, ja tam napisalem ze mozna by system zaadaptowac a
    stawki zmienic.

    Ale skomentuje twoja wypowiedz nstępująco:
    Ile wyprodukowałeś dóbr które można sprzedać?
    A Twoja żona?
    A ojciec, matka?

    W polsce jest bieda bo sie nie produkuje. Tylko sprzedaje, serwisuje, posredniczy.
    Troche jest budowlanki ale to wszystko za mało.

    Nie produkujemy - nie zarabiamy.

    A rozwiązanie jest proste: robic to za co ktos nam zaplaci. Chinczycy to robia. My
    tez moglibysmy. Ale nie robimy, z takich czy innych powodów...

  • 9. Data: 2017-09-08 11:18:35
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 11:00:29 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > http://www.odszkodowania.info.pl/?p=1696
    >
    > w 2012r 899 pln czy to jakas kolejna edycja ?
    > ogolnie na miasto dobry pomysl a jakby jeszcze wypozyczali e-bike (z AC oczywiscie)
    to bralbym w ciemno :-)

    To bylo dawno.
    W sumie nawet nie wiem czy kontynuują.

  • 10. Data: 2017-09-08 11:52:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >1)
    >Ostatnio wszyscy krzyczeli jakie to podwyżki OC są.
    >A mi podeszło z 370 na 430 (poprzednio) na 570 zł (w tym roku).
    >mam dopisek 30% za bez szkodowość.

    Domyslam sie, ze rok temu miales 20% ... to pelna stawka byla 462, a
    teraz 814.
    "dwukrotna" podwyzka.

    Masz male auto i w taniej miejscowosci mieszkasz ...

> [...]
    >Kiedyś można było spokojnie przejść przez ulice do sklepu.
    >Tylko trzeba było popatrzeć czy samochód nie jedzie.

    Ale to ma tez druga strone - kiedys bym tam jechal 90, dzis pewnie
    wszyscy 60.

    >Generalnie jeśli nie jest to autostrada albo bardzo późna noc
    > to sorry ale skończyły się czasy
    >wyprzedzania na większości dróg krajowych.

    Czyli jest bezpieczniej :-(

> [...]
    >No chyba że OC będzie tak duże że na raty trzeba będzie brać.
    >I druga sprawa mam dwóch synów (bez PJ jeszcze) i co z nimi?

    a) nie pozwalaj jezdzic, poki PJ nie zrobia,
    b) jak zrobia, to przestaniesz mowic ze OC jest tanie :-)

    J.